Η EADS North America γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της τον επιτυχή τερματισμό των στατικών (στο έδαφος) δομικών καταπονήσεων και κραδασμών στο πρώτο ιπτάμενο τάνκερ KC-30 (έκδοση του Α330) που προορίζεται για την Αεροπορία της Αυστραλίας (RAAF).

Οι δοκιμές αυτές του KC-30 MRTT (Multi Role Tanker Transport) πραγματοποιήθηκαν με το σύστημα του πτυσσόμενου σωλήνα προσαρμοσμένο στο αεροσκάφος (flying boom), αλλά τους πτερυγικούς μηχανισμούς εναέριου ανεφοδιασμού οι οποίοι χρησιμοποιούν εύκαμπτο σωλήνα (hose and drogue) και φέρονται σε αεροδυναμικά διαμορφωμένα ατρακτίδια. Υπενθυμίζεται ότι προς το παρόν το αεροσκάφος έχει επιλεγεί από την Αυστραλία, τη Βρετανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ σήμερα είναι ο μοναδικός ανταγωνιστής του KC-767 στον διαγωνισμό KC-X της Αμερικανικής Αεροπορίας για την επιλογή ενός νέου ιπτάμενου τάνκερ, το οποίο σταδιακά θα αντικαταστήσει τα γερασμένα KC-135 (B707) τα πρώτα από τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1958-59! Μάλιστα στις ΗΠΑ προωθείται σε συνεργασία με τη Northrop Grumman. Ένα από σημαντικότερα πλεονεκτήματα του MRTT είναι το ότι το σύστημα του πτυσσόμενου σωλήνα που διαθέτει ελέγχεται ψηφιακών καναλιών (fly-by-wire), προκειμένου να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ακρίβεια κινήσεων κατά τη διαδικασία σύνδεσης με τα υπό ανεφοδιασμό αεροσκάφη. Παράλληλα κοντά στα ακροπτερύγια θα φέρονται δύο ατρακτίδια τύπου Cobham 905, εφοδιασμένα με εύκαμπτους σωλήνες ανεφοδιασμούς μήκους 35 περίπου μέτρων. Μέσω του πτυσσόμενου σωλήνα ο μέγιστος ρυθμός μεταφοράς καυσίμου ανέρχεται σε 1.200 γαλόνια ανά λεπτό, ενώ με τη χρήση των εύκαμπτων σωλήνων η μέγιστη ταχύτητα μετάγγισης που μπορεί να επιτευχθεί είναι 420 γαλόνια ανά λεπτό. Τα ατρακτίδια Cobham 905 μπορούν επίσης να αφαιρεθούν από το αεροσκάφος σε μικρό χρονικό διάστημα.