Τρεις δοκιμαστικές πτήσεις με ένα στρατηγικό βομβαρδιστικό Boeing B-52 Stratofortress που δύο από τους οκτώ κινητήρες του θα χρησιμοποιούν συνθετικό καύσιμο πρόκειται να διεξαχθούν τον Σεπτέμβριο.

Οι πτήσεις θα γίνουν στο Κέντρο Δοκιμών της Αμερικανικής αεροπορίας (US Air Force Flight Test Center) στην αεροπορική βάση Edwards στη Καλιφόρνια. Από τους οκτώ κινητήρες Pratt & Whitney TF33 του αεροσκάφους οι δύο θα χρησιμοποιήσουν συνθετικό καύσιμο, μίγμα 50:50 παραγόμενου από το πετρέλαιο JP-8 και συνθετικού JP-8 που θα παραχθεί με τη μέθοδο Fischer Tropsch (FT). Οι δοκιμές αποτελούν μέρος του προγράμματος AFI (Assured Fuels Initiative: πρωτοβουλία διασφάλισης καυσίμων) του Αμερικανικού υπουργείου άμυνας που άρχισε το 2001. Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ από ξένες πηγές καυσίμων και συγκεκριμένα το πετρέλαιο. Το συνθετικό JP-8 θα παραχθεί με τη χρήση μεθόδου που επινόησαν τη δεκαετία του 1920, οι Γερμανοί ερευνητές Franz Fischer και Hans Tropsch, που μπορεί να μετατρέψει τον άνθρακα και άλλους υδρογονάνθρακες σε υγρό καύσιμο παρόμοιο του πετρελαίου. Οι δύο κινητήρες TF33 που θα χρησιμοποιήσουν το «μικτό» καύσιμο δεν χρειάζονται καμία μετατροπή παρά μόνο την τοποθέτηση πρόσθετων οργάνων για τη συλλογή ενδείξεων και στοιχείων λειτουργίας. Πρόσθετες πτήσεις με το νέο καύσιμο σχεδιάζονται και για το μέλλον. Αν η χρήση του νέου καυσίμου εγκριθεί δεν θα επιφέρει μετατροπές στους εν χρήσει αεροκινητήρες καθώς το παραγόμενο από τη μέθοδο FT JP-8 είναι πολύ καθαρότερο του «πετρελαϊκού» JP-8. Πρόσθετες πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους αλλά και του επίγειου εξοπλισμού πρόκειται να διεξαχθούν το 2007. Ας σημειωθεί ότι τη δεκαετία του 1970 η Αμερικανική αεροπορία για να αντιμετωπίσει την τότε «πετρελαϊκή» χρήση είχε πραγματοποιήσει πτητικές δοκιμές με ένα αεροσκάφος North American T-39 Sabreliner.