ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Αυτά θα είναι τα νέα στρατιωτικά οχήματα της Ελλάδας (φωτό-βίντεο)

Στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου έκαναν το επίσημο ντεμπούτο ορισμένα από τα νέα αποκτήματα των διαφόρων Σωμάτων

Αυτά θα είναι τα νέα στρατιωτικά οχήματα της Ελλάδας (φωτό-βίντεο)

Με μεγάλη ένταση συνεχίζεται το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα.

Μέσα στο επόμενο διάστημα σειρά φαίνεται πως παίρνουν και τα παλιά στρατιωτικά οχήματα που βλέπουμε ακόμη σε αρκετές υπηρεσίες.

Μεγαλοπρεπής ήταν η στρατιωτική παρέλαση στη Θεσσαλονίκη που όλοι παρακολουθήσαμε πριν λίγες ώρες.

Σε αυτήν έκαναν το επίσημο ντεμπούτο και ορισμένα από τα νέα αποκτήματα των διαφόρων Σωμάτων κερδίζοντας τις εντυπώσεις της σημερινής μέρας.

Σε ό,τι αφορά τα τροχοφόρα του Στρατού, εκτός των αμφίβιων Panhard VBL και ελληνικών Hummer που είναι και τα σχετικά νεότερα οχήματα, μέσα στο επόμενο διάστημα, με ορίζοντα το 2030, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αλλαγή «φρουράς» στα απαρχαιωμένα Mercedes G-Class, τις γνωστές μας Καναδέζες, αλλά και στα Steyr που μετρούν ήδη αρκετές δεκαετίες θητείας. Ποιοι, όμως, μπορεί να είναι οι αντικαταστάτες των εν λόγων καταξιωμένων στρατιωτικών οχημάτων;

StormRider & Hyrax…αντί για καναδέζες

Τα εν λόγω οχήματα της ισραηλινής Plasan και κατ’ επέκταση συμφερόντων ΕΛΒΟ, θα λάβουν κατά πάσα πιθανότητα τη θέση της υπάρχουσας Mercedes G-Class που υπηρετεί στο στράτευμα εδώ και πολλά χρόνια. Φυσικά, οι τελικές εκδόσεις που θα δούμε θα αφορούν διάφορες παραλλαγές αμαξωμάτων, προκειμένου να εξυπηρετούνται ανάγκες μεταφοράς προσωπικού και λοιπά επιχειρησιακά σχέδια.

Το όχημα του ενδιαφέροντος είναι το ελαφρά θωρακισμένο τετρακίνητο Hyrax, βάρους 4,8 τόνων, που εγκαινιάζει μια νέα αντίληψη για τα μικρά οχήματα μεταφοράς. Μεταφέρει μέχρι και 8 άτομα, ενώ ανταποκρίνεται σε επιφάνειες με κλίση έως και 80% και πλευρική κλίση έως 54%. Η στρατιωτική του έκδοση επιδέχεται ηλεκτρονικό, μέσα από την καμπίνα, χειρισμό των όπλων του, είτε πρόκειται για το Mini Samson ή το Light RCWS EB5.

Όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στην έκθεση DEFEA, το Hyrax συνδυάζεται με το παντός εδάφους ηλεκτρικό τρέιλερ φόρτου μάχης, ATeMM (All-Terrain electric Mission Module) 200 ίππων, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες ενέργειας σε συνθήκες δράσης, όντας αυτοφορτιζόμενο εν κινήσει. Συνδεόμενο με το όχημα, το ATeMM μετατρέπει τα 4Χ4 σε 6Χ6.

Το νέο StormRider από την άλλη, είναι το δεύτερο υποψήφιο όχημα, που διαθέτει συμπαγή θωρακισμένη άτρακτο και έρχεται να πλαισιώσει και εξελίξει την οικογένεια των SandCat FoV (family of vehicles) οχημάτων της Plasan, παρέχοντας μεγαλύτερη προστασία από νάρκες, ενώ η θωράκιση του προβλέπει 6 θυρίδες χρήσης όπλων (firing ports), προκειμένου το πλήρωμα να παραμένει αξιόμαχο όντας προστατευμένο και εν κινήσει. Η διαμόρφωσή της καμπίνας είναι τέτοια ώστε με άνεση να μπορούν να μεταφερθούν τουλάχιστον 10 άτομα επιπλέον του οδηγού.

Arquus Armis & VLRA στη θέση των Στάγιερ & REO;

Η Arquus (γνωστή παλαιότερα ως Renault Trucks Defense, Acmat και Panhard) είναι ήδη προμηθευτής των VBL Panhard (ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα αναγνώρισης) του Ελληνικού Στρατού. Η γαλλική εταιρεία είναι ο ιστορικός προμηθευτής του Γαλλικού Στρατού, με περισσότερα από 25.000 οχήματα σε υπηρεσία (90% όλων των τροχοφόρων οχημάτων), που κυμαίνονται από ευέλικτα μη θωρακισμένα οχήματα 4X4 VT4 για σκοπούς διασύνδεσης προσωπικού έως τα νέα οχήματα μάχης Griffon και Jaguar που παράγονται σήμερα από την Arquus σε μια βραχυπρόθεσμη κοινοπραξία με τις Nexter και Thales για τον Γαλλικό στρατό, αλλά και το Βέλγιο.

Στην προκειμένη περίπτωση, οι προτάσεις των εικονιζόμενων Arquus Armis & Arquus VLRA φαίνεται πως θα αποτελέσουν τους αντικαταστάτες των Στάγιερ & REO. Και τα δύο οχήματα αφορούν δύο υπερσύγχρονες κατασκευές με μεγάλη επιχειρησιακή ικανότητα που προσφέρουν αρκετές επιλογές διαμόρφωσης, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σώματος. Τέλος, να τονίσουμε πως οι Γάλλοι διαθέτουν ήδη τον αντικαταστάτη του VBL που διαθέτει η Ελλάδα, το Scarabee που αποτελεί -σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν- το πρώτο στρατιωτικό όχημα υβριδικής τεχνολογίας και το πιο εξελιγμένο όχημα αναγνώρισης στον κόσμο.

To μεγάλο στοίχημα των «έξυπνων» στρατιωτικών οχημάτων

Στο πλαίσιο της ριζικής αλλαγής του στόλου των οχημάτων στις Ένοπλες Δυνάμεις είναι πολύ πιθανό να δούμε στους κόλπους του στρατεύματος μια σειρά από νέα «έξυπνα» οχήματα, κάτι που υιοθετείται από πολλές χώρες ανά τον κόσμο. Πρόσφατα, μάλιστα, οι Ειδικές Δυνάμεις της Ελλάδας απέκτησαν 4 Polaris MRZR , που αποτελεί μια από τις πιο αξιόλογες και ευέλικτες λύσεις στα πεδία των μαχών.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η νέα πρόταση της Plasan, η οποία πρόσφατα παρουσίασε ένα ξεχωριστό στρατιωτικό όχημα, το εικονιζόμενο Wilder. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Plasan, έτσι και το Wilder, μπορεί να συνδεθεί με την πλατφόρμα All Terrain Electric Mission Module (έξτρα τρέιλερ), η οποία πρακτικά είναι αυτόνομη και λειτουργεί σαν Power Bank αυξάνοντας τη δύναμη και την αυτονομία του οχήματος. Τέλος, να σημειώσουμε πως το Wilder μελλοντικά θα υιοθετήσει και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επίπεδου 4, καθώς η νέα τάση θέλει τα στρατιωτικά οχήματα να επιχειρούν ως μη επανδρωμένα στο πεδίο της μάχης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.