
Οι αρχές της Βόρειας Κορέας, προχώρησαν στη σύλληψη τριών υψηλόβαθμων εργαζόμενων στο ναυπηγείου στο Τσιόνγκτζιν για το σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε την περασμένη Τετάρτη κατά τη διάρκεια τελετής καθέλκυσης ενός νέου πολεμικού πλοίου 5.000 τόνων.
Κατά την τελετή, που πραγματοποιήθηκε στο ανατολικό λιμάνι της χώρας, τμήματα της κάτω γάστρας του σκάφους διαλύθηκαν και το πλοίο να γύρει στο λιμάνι, με αποτέλεσμα ο ηγέτης της χώρας Κιμ Γιονγκ Ουν να εκφράσει την οργή του, χαρακτηρίζοντας το περιστατικό «εγκληματική πράξη που προκλήθηκε από απόλυτη αμέλεια».
Οι συλληφθέντες είναι ο επικεφαλής μηχανικός του ναυπηγείου Κανγκ Τζονγκ-τσολ, ο επικεφαλής του εργαστηρίου κατασκευής γάστρας Χαν Κιονγκ-χακ και ο αναπληρωτής διευθυντής διοικητικών υποθέσεων Κιμ Γιονγκ-χακ.
Όλοι κρίθηκαν «υπεύθυνοι για το ατύχημα», όπως μετέδωσε το KCNA.
Επιπλέον, την Παρασκευή κλήθηκε για ανάκριση και ο διευθυντής του ναυπηγείου, Χονγκ Κιλ-χο, ο οποίος ενδέχεται να αντιμετωπίσει και αυτός διώξεις.
Ο Κιμ έχει ήδη διατάξει την αποκατάσταση των ζημιών πριν από την επόμενη συνεδρίαση του Κόμματος των Εργατών της Κορέας, που αναμένεται τον Ιούνιο.
Ανώτεροι αξιωματικοί των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας εκτιμούν ότι η προσπάθεια πλάγιας καθέλκυσης του πλοίου απέτυχε και το σκάφος παραμένει ημιβυθισμένο στο νερό.
Ωστόσο, η Πιονγκγιάνγκ επιχειρεί να υποβαθμίσει το συμβάν, υποστηρίζοντας πως μετά από «υποβρύχιο και εσωτερικό έλεγχο» δεν διαπιστώθηκαν τρύπες στην καρίνα και ότι οι ζημιές «δεν είναι σοβαρές».
Το πλοίο και οι υποψίες για ρωσική βοήθεια
Το νέο πολεμικό πλοίο εκτιμάται ότι είναι αντίστοιχο σε μέγεθος και δυνατότητες με το αντιτορπιλικό «Τσόε Χιόν» των 5.000 τόνων, που παρουσιάστηκε από τη Βόρεια Κορέα τον περασμένο μήνα και αναμένεται να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία στις αρχές του επόμενου έτους.
Η Πιονγκγιάνγκ το περιγράφει ως «εξοπλισμένο με τα ισχυρότερα όπλα».
Η Σεούλ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρχει ρωσική εμπλοκή στην κατασκευή των πλοίων αυτών, σε αντάλλαγμα για τη συμμετοχή χιλιάδων Βορειοκορεατών στρατιωτών στον πόλεμο της Ουκρανίας στο πλευρό της Μόσχας.
Αναλυτές εκτιμούν ότι και το πλοίο που υπέστη το ατύχημα ενδέχεται να έχει κατασκευαστεί με ρωσική τεχνογνωσία ή υποστήριξη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.