Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Οι πρώτες ΑΙ κάμερες στους δρόμους – Πού μπαίνουν τις επόμενες ημέρες

Σε Συγγρού, Μεσογείων, Πανεπιστημίου, Λ. Ποσειδώνος

Οι πρώτες ΑΙ κάμερες στους δρόμους – Πού μπαίνουν τις επόμενες ημέρες

Υπερσύγχρονες κάμερες με ενσωματωμένο AI chip αρχίζουν να εγκαθίστανται σε κομβικά σημεία των μεγάλων οδικών αξόνων, καταγράφοντας αυτόματα παραβάσεις ταχύτητας, χρήσης κινητού, μη χρήσης ζώνης ή κράνους και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη.

Η Αττική κάνει το πρώτο βήμα με κάμερες σε Συγγρού, Μεσογείων, Πανεπιστημίου και Λ. Ποσειδώνος, σε σημεία όπου οι τροχαίες παραβάσεις είναι συχνές, εγκαινιάζοντας το πιλοτικό στάδιο ενός εκτεταμένου δικτύου 2.000 σταθερών καμερών που θα καλύψει σταδιακά όλη τη χώρα.

Πού μπαίνουν κάμερες στην Αττική

Στην Αττική, επιλέχτηκαν από την Τροχαία Αττικής τα παρακάτω σημεία εγκατάστασης, καθώς σε αυτά έχει παρατηρηθεί επανειλημμένως παραβίαση των διατάξεων του ΚΟΚ, με αποτέλεσμα να κριθούν σημεία άμεσης και αναγκαίας παρέμβασης.

Φανάρι στο ύψος της πλατείας Συντάγματος, ακριβώς πριν από τη διασταύρωση Αμαλίας – Πανεπιστημίου (Βενιζέλου).
Φανάρι στη Μεσογείων πριν από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Χαλανδρίου.
Φανάρι στη λεωφόρο Ποσειδώνος (με κατεύθυνση προς Γλυφάδα) στη διακλάδωση με λεωφόρο Αλίμου.
Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Αθήνα στο ύψος της Νέας Σμύρνης.
Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Αθήνα στο ύψος της διακλάδωσης με τη λεωφόρο Χαροκόπου.
Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Πειραιά στο ύψος της Σκρα.
Aκόμη δυο θα τοποθετηθούν στη Θεσσαλονίκη

Οι κάμερες που θα τοποθετηθούν τις επόμενες ημέρες θα μπορούν να ανιχνεύουν αυτόματα τις παραβάσεις, χωρίς όμως σε αυτή τη φάση να επιβάλλονται κλήσεις.

Το αρχικό αυτό πιλοτικό στάδιο αφορά στην τροφοδότηση του συστήματος και στην «εκπαίδευση» του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης.

Ταυτόχρονα, θα εγκατασταθούν διπλές κάμερες που θα καταγράφουν τόσο την μπροστινή όσο και την πίσω όψη των οχημάτων, ενώ μέσω πρόσθετης κάμερας θα είναι δυνατή η ταυτοποίηση του οδηγού που υποπίπτει στην παράβαση, μειώνοντας έτσι τις περιπτώσεις αμφισβήτησης ως προς τον πραγματικό υπαίτιο.

Το λογισμικό ΑΙ θα εντοπίζει την παράβαση και θα αποθηκεύει τη σχετική εικόνα, αλλά η έκδοση της κλήσης δεν θα γίνεται αυτοματοποιημένα. Aυτή θα εκδίδεται από την Οδική Υπηρεσία Εποπτείας και Ασφάλειας, ενώ ο οδηγός διατηρεί το δικαίωμα ένστασης.

Οι έξι κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη που θα τοποθετηθούν στην Αθήνα αποτελούν την πρώτη φάση ενός ευρύτερου σχεδίου, το οποίο περιλαμβάνει συνολικά 388 κάμερες που θα αναπτυχθούν σταδιακά από την Περιφέρεια Αττικής, με την εγκατάσταση να αναμένεται να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.