ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Η θάλασσα «κατάπιε» τη νορβηγική φρεγάτα με σύστημα AEGIS – Είχε συγκρουστεί με ελληνόκτητο τάνκερ (φωτό, βίντεο)

Η θάλασσα «κατάπιε» τη νορβηγική φρεγάτα με σύστημα AEGIS – Είχε συγκρουστεί με ελληνόκτητο τάνκερ (φωτό, βίντεο)

Βυθίστηκε, σχεδόν ολόκληρη, τελικά η νορβηγική φρεγάτα HNOMS Helge Ingstad (F313) που συγκρούστηκε με το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο Sola TS (όμιλος Τσάκου) με σημαία Μάλτας, στη Βόρεια Θάλασσα.

Πλέον μιλάμε για το μεγαλύτερο ναυτικό ατύχημα των τελευταίων 50 ετών, καθώς, αν και έχουν κτυπηθεί πολλές φορές πολεμικά πλοία (μόνο τα τελευταία 4 χρόνια δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, «φιλήθηκαν σταυρωτά» με τάνκερ), ωστόσο είναι η πρώτη φορά που πολεμικό πλοίο βυθίζεται!

Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες των συνεργείων που όλο το βράδυ προσπαθούσαν να την σταθεροποιήσουν με ειδικά συρματόσχοινα , οι προσπάθειες να σωθεί η νορβηγική φρεγάτα απέβησαν άκαρπες όπως δείχνουν οι φωτογραφίες από το λιμενικό της Νορβηγίας.

Αποτέλεσμα ήταν η πλήρη σχεδόν βύθιση του πλοίου με εξαίρεση το άνω τμήμα του ραντάρ AN/SPY-1F που σημαίνει και την ολική απώλεια τουλάχιστον των ηλεκτρονικών συστημάτων του πλοίου όπως το σύστημα Aegis και το ραντάρ AN/SPY-1F καθώς τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου.

Η λειτουργία της πλατφόρμας Στουρ, που βρίσκεται δίπλα στις νορβηγικές ακτές και στο ναυάγιο, δεν έχει επηρεαστεί σύμφωνα με τις αρχές. Ειδικά συνεργεία προσπαθούσαν από την περασμένη Πέμπτη να σώσουν το πλοίο αλλά και τον εξοπλισμό του προσπαθώντας να το δέσουν με ειδικά συρματόσχοινα στην ακτή. Όμως, δυο από αυτά έσπασαν και το πλοίο βυθίστηκε.

«Τα καλώδια έσπασαν και το πλοίο βυθίστηκε άλλο ένα μέτρο. Αντικαταστήσαμε τα καλώδια με πιο ισχυρά. Δουλεύαμε όλο το βράδυ αλλά συνειδητοποιήσαμε ότι οι προσπάθειές μας ήταν άκαρπες και δεν ήταν ασφαλές να συνεχίσει το προσωπικό», είπε ο επικεφαλής των εργασιών.

Τα ξημερώματα και άλλα καλώδια έσπασαν και το πλοίο βυθίστηκε σχεδόν ολοσχερώς. Από την σύγκρουση με το τάνκερ 8 από τα 137 μέλη του πληρώματος της φρεγάτας τραυματίσθηκαν ελαφρά.

Τι είχε συμβεί

Το βασιλικό νορβηγικό ναυτικό βρέθηκε αντιμέτωπο με ένα καταστροφικό πλήγμα τις πρώτες πρωινές ώρες της 10ης Νοεμβρίου όταν μία από τις πέντε κύριες φρεγάτες του κλάσης Nansen συγκρούστηκε με ένα δεξαμενόπλοιο 10 φορές μεγαλύτερο, καθώς επέστρεφε από την άσκηση του ΝΑΤΟ Trident Juncture .

Η Helge Ingstad υπέστη σοβαρές ζημιές, έχασε το πηδάλιο τιμόνι και έπεσε με ταχύτητα πέντε κόμβους πάνω στη βραχώδη ακτή κοντά στο νορβηγικό λιμάνι του Στουρ, βόρεια του Μπέργκεν.

Το πλήρωμα της φρεγάτας παρά τις προειδοποιήσεις για επικείμενη σύγκρουση επέμενε να θεωρεί ότι έχει την κατάσταση υπό έλεγχο

Η φρεγάτα είχε λάβει προειδοποιήσεις τόσο από το τάνκερ όσο και από το κέντρο διαχείρισης των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Όμως η απάντηση που έπαιρναν ήταν: «Τα έχουμε όλα υπό έλεγχο».

Είναι πρωτοφανές, αλλά ο Νορβηγός κυβερνήτης ή όποιος βρισκόταν στην γέφυρα του πλοίου, που μόλις επέστρεφε από τη στρατιωτική άσκηση του ΝΑΤΟ, Trident Juncture, αγνόησε τις προειδοποιήσεις του τάνκερ .

Σύμφωνα με τον Κτζέτιλ Στόρμακ, συντάκτη του AldriMer.no, το ελληνόκτητο τάνκερ επικοινώνησε με τη φρεγάτα για να ρωτήσει εάν διέθετε σχέδιο για να περάσει με ασφάλεια, καθώς βρισκόταν σε πορεία σύγκρουσης. «Η απάντηση ήταν “Έχουμε τα πάντα υπό έλεγχο”», ανέφερε στο BBC.

Η κλάση φρεγατών του νορβηγικού Ναυτικού Fridtjof Nansen απαρτίζει την κύρια δύναμη σκαφών επιφανείας.

Συνολικά 5 πλοία αποκτήθηκαν από το νορβηγικό Ναυτικό με κόστος 2,54 δισ.$. Το σκάφος έχει μέγιστο εκτόπισμα 5,290 τόνων, μήκος 134 μέτρων και βύθισμα 16,8. Η πρόωσή του βασίζεται σε συνδυασμό ντίζελ και αεριοστόβιλων (CODAG) και πιο συγκεκριμένα από δύο ντίζελ BAZAN BRAVO 12V για οικονομική ταχύτητα πλεύσης και ένα αεριοστρόβιλο GE LM2500 για μέγιστη ταχύτητα, η οποία φτάνει στους 27 κόμβους.

Το πλήρωμα του σκάφους είναι 120 άτομα ενώ έχει ενδιαιτήσεις για έως 146.

Ο κύριος αισθητήρας του είναι το ραντάρ πολλαπλών ρόλων AN/SPY-1F 3-D της Lockheed Martin.

Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα έως δύο οκταπλούς κάθετους εκτοξευτές Mk-41 για 32 Α/α βλήματα RIM-162 ESSM, 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας NSM και 4 τορπιλοσωλήνες για τορπίλες Sting Ray. Ακόμη διαθέτει ένα πυροβόλο των 76 χλστ. OTO Melara Super Rapid και μπορεί να μεταφέρει ένα οργανικό ελικόπτερο NH-90.

Δείτε μοναδικές και απίστευτα εντυπωσιακές εικόνες από την βύθιση της νορβηγικής σύγχρονης φρεγάτας KNM Helge Ingstad, κλάσης Fridtjof Nansen, η οποία βασίζεται στις ισπανικές F100 κλάσης Alvaro de Bazan.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.