ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Συμφωνούμε με τον «γίγαντα» Βαγγέλη: Αλλά να πάνε πρώτα τα παιδιά του στην πρώτη γραμμή!

Η Ιαπωνία παρουσίασε το «αθόρυβο» υποβρύχιο που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στους ωκεανούς

Η Ιαπωνία παρουσίασε το «αθόρυβο» υποβρύχιο που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στους ωκεανούς

Η Ιαπωνία, θέλησε να δώσει μια «γεύση» της επόμενης γενιάς του επιθετικού υποβρυχίου του στόλου της. Συγκεκριμένα, η κλάση 29SS προορίζεται να αντικαταστήσει τα υποβρύχια τύπου Soryu, αρχίζοντας από τις αρχές της δεκαετίας του 2030, παρέχοντας στο ιαπωνικό ναυτικό κάποια από τα πιο αθόρυβα και προηγμένα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο.

Όπως σημειώνει το Popular Mechanics, η «Ναυτική Δύναμη Αυτοάμυνας» της Ιαπωνίας έχει πάνω από 20 ντιζελοκίνητα/ ηλεκτρικά υποβρύχια που θεωρούνται μεταξύ των κορυφαίων στον κόσμο.

​Η κλάση Soryu είναι ένα μεγάλου μεγέθους, ιδιαίτερα αθόρυβο υποβρύχιο που είναι εξοπλισμένο με εκτενή ηχομόνωση, αυτοματοποιημένα συστήματα μάχης και αναερόβια πρόωση, που του επιτρέπει να επιχειρεί για εβδομάδες σε κατάδυση.

​Η Ιαπωνία πέρυσι αναβάθμισε επίσης τη συγκεκριμένη κλάση, εγκαθιστώντας μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Αν και τα Soryu είναι σχετικά καινούρια, καθώς το πρώτο υποβρύχιο καθελκύστηκε το 2009, η Ιαπωνία διατηρεί τα υποβρύχιά της σε υπηρεσία για διάστημα 20 ετών- μικρό συγκριτικά με τα δεδομένα των πιο πολλών πολεμικών ναυτικών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Mitsubish Heavy Industries αποκάλυψε το σχέδιό της για το επόμενης γενιάς υποβρύχιο της χώρας, υπό την κωδική ονομασία 29SS, που αναμένεται κατά τα τέλη της δεκαετίας του 2020.

Όπως αναφέρει ο Χ. Ι. Σάτον, ειδικός σε θέματα υποβρυχίων, στην ιστοσελίδα του, φαίνεται να πρόκειται για ένα νέο σχέδιο, βασισμένο στην κλάση Soryu, ως προς το γενικότερο σχήμα του κύτους, αλλά με κάποιες διαφορές που φαίνονται να έχουν σκοπό τη μείωση του θορύβου και ενδεχομένως την αύξηση της ταχύτητας- αλλά και την καλύτερη αποδοτικότητα ως προς τη διαχείριση της ενέργειας. Επίσης, διαθέτει pumpjet αντί για «παραδοσιακές» προπέλες για να κινείται: Το pumpjet τραβά νερό από τη μία πλευρά και το εκτοξεύει από την άλλη, και θεωρείται πως παρέχει μικρότερο θόρυβο και μεγαλύτερη ευελιξία.

«Τα σύγχρονα ιαπωνικά υποβρύχια έχουν τη φήμη πως είναι εξαιρετικά εξελιγμένα, πρωτοπορώντας στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου…το νέο σχέδιο επικεντρώνεται στη βελτίωση της ίδιας της δομής του υποβρυχίου και δείχνει πως το ιαπωνικό ναυτικό θα συνεχίσει να κατασκευάζει εξαιρετικά αποτελεσματικά υποβρύχια, που θα μπορούσε να ειπωθεί ότι είναι τα καλύτερα μη πυρηνικά υποβρύχια στον κόσμο» είπε ο Σάτον στο Popular Mechanics.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, το 29SS θα διατηρήσει πιθανότατα τον ίδιο εξοπλισμό με τα Soryu: Έξι τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών στην πλώρη. Το υποβρύχιο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 30 όπλα που εκτοξεύονται μέσω των τορπιλοσωληνών- ένα μείγμα βαρέων τορπιλών Type 89 και πυραύλων Sub Harpoon, για χρήση εναντίον πλοίων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η φάση έρευνας και ανάπτυξης αναμένεται να διαρκέσει από το 2025 ως το 2028, και το πρώτο σκάφος της κλάσης να καθελκυστεί κατά το 2031.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.