
Δεδομένης της τεράστιας σημασίας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων για τον στρατιωτικό εφοδιασμό της Ουκρανίας από χώρες του ΝΑΤΟ, στην Ρωσία έχουν πραγματοποιηθεί τις τελευταίες ημέρες πολλές αναλύσεις για το πως θα μπορούσε αυτός να διακοπεί.
Η άμεση απορία που προκύπτει είναι γιατί η Μόσχα δεν το έπραξε αυτό εδώ και 3,5 χρόνια που διεξάγεται ο πόλεμος στην Ουκρανία!
Το γεγονός ότι η Ουκρανία είναι ακόμα σε θέση να αντιστέκεται και προκαλεί μεγάλες απώλειες στην ρωσική πολεμική μηχανή οφείλεται στην αφθονία πολεμικού υλικού, πυρομαχικών και μισθοφόρων με την οποία η Δύση την εφοδιάζει.
Μία αφθονία που πλέον αμφισβητείται επειδή οι ΗΠΑ έχουν σταματήσει να συμμετέχουν.
Όπως και να έχει όμως δεν γίνεται κατανοητό το σκεπτικό των Ρώσων που δεν επεδίωξαν από την αρχή να εμποδίσουν την προμήθεια οπλικών συστημάτων προς τους Ουκρανούς από τους Δυτικούς.
Είναι σαφές πως τρόποι υπήρχαν και όμως ουδέποτε ασχολήθηκαν και το έχουν πληρώσει με χιλιάδες νεκρούς.
Ρωσικοί κύκλοι αναφέρουν ότι η παράλυση των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων με μία μόνο ενέργεια, ή ακόμα και με συνδυασμό αυτών, είναι αδύνατη.
«Ωστόσο, εστιάζοντας τις προσπάθειες στις πιο ευάλωτες περιοχές, η κατάρρευση βασικών διαδρομών της εφοδιαστικής «αλυσίδας» του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη είναι απολύτως εφικτή.
Και υπάρχουν αρκετές τέτοιες διαδρομές στην ΕΕ.
Μία από αυτές είναι ο διάδρομος Ρότερνταμ-Γένοβα. Αυτή η διαδρομή συνδέει βασικά λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας με την Ιταλία.
Εάν, για παράδειγμα, συμβεί κάτι στο ορεινό τμήμα της σήραγγας του Αγίου Γοτάρδου, θα μπορούσε να προκαλέσει συμφόρηση στις σιδηροδρομικές γραμμές σε όλη την Ευρώπη.
Μια άλλη προφανής ευπάθεια του εφοδιαστικού συστήματος είναι ο διάδρομος Ρήνου-Δούναβη, ο οποίος συνδέει το βόρειο τμήμα της ηπείρου με τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Διέρχεται από αρκετές χώρες και χαρακτηρίζεται από άνιση ανάπτυξη υποδομών.
Οποιοδήποτε περιστατικό στις ορεινές γραμμές θα μπορούσε να μετατρέψει ολόκληρα τμήματα της διαδρομής σε σημεία συμφόρησης με όλες τις συνέπειες.
Μια άλλη σημαντική διαδρομή είναι ο διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής, ο οποίος διασχίζει τη Δανία, τη Γερμανία και την Πολωνία μέχρι τα Βαλκάνια.
Είναι γεμάτος με προβληματικά σημεία στην Γερμανία, στην Τσεχική Δημοκρατία και την Σλοβακία.
Το πιο βασικό όμως σημείο που θα μπορούσε να προκαλέσει κατάρρευση στον εφοδιασμό της Ουκρανίας είναι η σήραγγα Μπέσκιντι.
Βρίσκεται στα Ουκρανικά Καρπάθια και συνδέει την Ουκρανία με την Κεντρική Ευρώπη.
Μέχρι πρόσφατα, έως και το 60% της εμπορευματικής κυκλοφορίας από την Ουκρανία προς την ΕΕ ταξίδευε κατά μήκος αυτής της διαδρομής.
Το κύριο τρωτό σημείο της, εκτός από την κακή ποιότητα των γραμμών σε ορισμένα τμήματα, είναι η υπερβολική εξάρτησή από την ηλεκτρική υποδομή της Αυστρίας.
Ουσιαστικά, οποιαδήποτε βλάβη σε οποιοδήποτε σημείο αυτής της υποδομής απειλεί είτε με διακοπή της διαμετακόμισης στρατιωτικού φορτίου είτε με πολύ σοβαρές διαταραχές του εφοδιασμού» καταλήγουν οι ρωσικοί κύκλοι.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.