ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Συντριβή Boeing 737-500 στην Τζακάρτα: Σε μηχανικά προβλήματα και στους πιλότους την αποδίδουν οι ερευνητές

Έκανε βουτιά από τα 3.000 μέτρα στη θάλασσα μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του στις 9 Ιανουαρίου 2021

Συντριβή Boeing 737-500 στην Τζακάρτα: Σε μηχανικά προβλήματα και στους πιλότους την αποδίδουν οι ερευνητές

Οι ινδονήσιοι ερευνητές, αποδίδουν τη συντριβή αεροσκάφους στο οποίο σκοτώθηκαν 62 άνθρωποι το 2021 στα ανοικτά της Τζακάρτας σε μια σειρά από μηχανικά προβλήματα και σε αμέλεια των πιλότων.

Το Boeing 737-500 της Sriwijaya Air έκανε βουτιά σχεδόν από τα 3.000 μέτρα στη θάλασσα, στα ανοικτά της πρωτεύουσας της Ινδονησίας, μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, στις 9 Ιανουαρίου 2021.

Στην τελική της έκθεση, η εθνική επιτροπή της Ινδονησίας για την ασφάλεια των αερομεταφορών (KNKT) επεσήμανε, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, πολλούς παράγοντες που συνετέλεσαν στη συντριβή, κυρίως μηχανικά προβλήματα.

Η δυσλειτουργία του συστήματος αυτόματης επιτάχυνσης του δικινητήριου αεροσκάφους είχε ως αποτέλεσμα να κάνει περιστροφή προς τα αριστερά, ανέφερε η KNKT σε ανακοίνωσή της.

Αλλά πριν τη συντριβή, το αεροσκάφος, που εκτελούσε πτήσεις για 26 χρόνια, είχε παρεκκλίνει σημαντικά από την πορεία του.

Έλλειψη επαγρύπνησης από την πλευρά των πιλότων

Οι ερευνητές κατέληξαν ότι υπήρξε «έλλειψη επαγρύπνησης» από την πλευρά των πιλότων, που τους απέτρεψε από το να αντιληφθούν την παρέκκλιση αυτή, «το οποίο οδήγησε σε ακατάλληλες ενέργειες αντιμετώπισης».

Στην έκθεσή τους, οι ερευνητές αναφέρθηκαν επίσης στην απουσία ρυθμιστικού πλαισίου και επίσημων οδηγιών για να εξηγήσουν την έλλειψη δεξιοτήτων και γνώσεων των πιλότων να αντιδράσουν σε τέτοιες καταστάσεις.

Σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα που εκπονήθηκε μετά τη συντριβή, τα πληρώματα σε προηγούμενες πτήσεις είχαν χαρακτηρίσει το σύστημα επιτάχυνσης ως «κάτι που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί», προσθέτοντας ότι είχε επισκευασθεί πολλές φορές πριν από αυτή την τελευταία, μοιραία πτήση.

Η Ινδονησία είναι ένα τεράστιο αρχιπέλαγος, με μέτριες επιδόσεις σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των αερομεταφορών παρόλο που εξαρτάται ιδιαιτέρως από το αυτό το μέσο μεταφοράς για τη σύνδεση των χιλιάδων νησιών της.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στη χώρα έχουν συμβεί τρία μεγάλα αεροπορικά δυστυχήματα από το 2014. Πριν από αυτό που συνέβη τον Ιανουάριο του 2021, 189 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τον Οκτώβριο του 2018 όταν Boeing 737 MAX της Lion Air κατέπεσε στη θάλασσα. Το 2014, αεροσκάφος A320 της Air Asia κατέπεσε στη Θάλασσα της Ιάβας, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και 162 επιβαίνοντες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.