ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Συμφωνούμε με τον «γίγαντα» Βαγγέλη: Αλλά να πάνε πρώτα τα παιδιά του στην πρώτη γραμμή!

Lockheed Martin: 50% μεγαλύτερο θα είναι το όριο ζωής για τα F-16V νέας παραγωγής

Περισσότερο προηγμένα θα είναι τα 40 νέα τουρκικά F-16V

Lockheed Martin: 50% μεγαλύτερο θα είναι το όριο ζωής για τα F-16V νέας παραγωγής

Η επικείμενη προμήθεια των 40 μαχητικών F-16 Block 70/72 από την τουρκική Αεροπορία αναμφίβολα θέτει νέα δεδομένα για το αεροπορικό ισοζύγιο πάνω από το Αιγαίο.

Τα τουρκικά  μαχητικά -όπως αναφέρει η ίδια η Lockheed Martin- θα διαθέτουν νέες ικανότητες που θα προέρχονται από την υπάρχουσα διαμόρφωση του F-16V στο πρότυπο του οποίου αναβαθμίζονται και τα 83 F-16 της ΠΑ.

Όπως αναφέρεται η δομή των νέων F-16 θα είναι κατά 50% ισχυρότερη από τα F-16 που έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα, ενώ η εταιρεία επικεντρώνει στα βελτιωμένα χαρακτηριστικά των Ff-16 Block 70/72 σε τέσσερα βασικά στοιχεία:

Προηγμένα όπλα

Προηγμένο ραντάρ AESA

Ενισχυμένη ικανότητα επίγνωσης περιβάλλουσας κατάστασης

Νέο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος GCAS.

Σε σχέση με το ραντάρ των τουρκικών μαχητικών αυτό θα είναι  μάλλον το  AN/APG-83, ίδιο με αυτό που θα εξοπλίζει και τα F-16V της ΠΑ, αλλά πιθανότατα με νέες και προηγμένες διαμορφώσεις.

Σε ότι αφορά το Σ/Α αυτό θα είναι ένα εκ των AN/ALQ-154(V)1 ή το AN/ALQ-211 που εξοπλίζει τα περισσότερα εξαγωγικά F-16V.

Η αμερικανική  Αεροπορία έχει πάντως επιλέξει το  AN/ALQ-157 IVEWS (Integrated Viper Electronic Warfare Suite) για τα δικά της F-16.

Από εκεί και πέρα το ενδιαφέρον βέβαια εστιάζεται στα όπλα.

Οι Τούρκοι θα ζητήσουν την πιστοποίηση του  SLAM-ER (AGM-84K που ήδη διαθέτουν έχοντας ικανότητα να πλήξει στόχους  σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 270 χιλιομέτρων.

Επίσης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο και η  πιστοποίηση του τουρκικού πυραύλου cruise SOM στο F-16V.

Βέβαια δεν αποκλείεται η Τουρκία να ζητήσει την ενσωμάτωση και πιστοποίηση άλλων, μεγαλύτερης ακτίνας εκδόσεων του SOM στα F-16V. Ο SOM-J είναι μικρότερος και με μικρότερη ακτίνα και πολεμική κεφαλή που είχε αναπτυχθεί αποκλειστικά για το F-35.

Η  Τουρκία διαθέτει από το 2008 και 30 ατρακτίδια AN/AAQ-33 SNIPER και ισάριθμων ατρακτιδίων ναυτιλίας και αυτόματου TFR (Terrain Following radar), αυτόματης και αυτόνομης παρακολούθησης του εδαφικού αναγλύφου δηλαδή, AN/AAQ-13 LANTIRN-ER.

Αντίστοιχα ατρακτίδια δεν διαθέτει η ΠΑ και η έγκριση από την Επιτροπή της Βουλής για αγορά 30 SNIPER δεν σημαίνει και προμήθεια αφού πρώτα πρέπει να… παραγγελθούν.

Σημαντικότερος κίνδυνος για την ΠΑ είναι η άδεια εξαγωγής στην Τουρκία –στο πλαίσιο της αγοράς των 40 νέων F-16 Βlock 70/72-  του νέου βλήματος ΑΙΜ-120D AMRAAM με μέγιστη εμβέλεια 160 χλμ. τιμή που αντισταθμίζει την αντίστοιχη του βλήματος METEOR της ΠΑ η οποία όμως εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη αφού αγγίζει τα 200 χλμ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Βέβαια να τονιστεί ότι η προμηθέα των 40 F-16v Block 70/72 δεν είναι η μόνη κίνηση της ΤΗΚ αφού θα προχωρήσει και πρόγραμμα αναβάθμισης στο επίπεδο V και 80 μαχητικών F-16 Block 40 και 50, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερο αριθμό προηγμένων F-16 από την ΠΑ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.