Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Αρχισχεδιαστής Mercedes-Benz: Θα με αντικαταστήσει η ΑΙ

Ο Gorden Wagener ηγείται της σχεδίασης των Mercedes-Benz. Ο αντικαταστάτης του δεν θα είναι άνθρωπος

Αρχισχεδιαστής Mercedes-Benz: Θα με αντικαταστήσει η ΑΙ

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει πολύ περισσότερες εφαρμογές από αυτές που φανταζόμαστε. Ο διευθυντής παγκόσμιας σχεδίασης των Mercedes-Benz, Gorden Wagener, πιστεύει ότι τη θέση του θα πάρει μια μηχανή.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του, θεωρεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της σχεδίασης των Mercedes-Benz του μέλλοντος θα γίνεται από αλγόριθμους. Κάτι που θα εκτοπίσει τους περισσότερους σχεδιαστές μέσα στην επόμενη δεκαετία. «Χρησιμοποιούμε ήδη την τεχνητή νοημοσύνη», εξήγησε ο Wagener. «Το 99% των αποτελεσμάτων είναι χαζομάρες κι αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα: Η διαλογή των καλών από τα σκάρτα. Αλλά υπάρχει κι 1% που αξίζει και το θέμα είναι ότι κάθε μέρα, η ΑΙ γίνεται όλο και καλύτερη».

«Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε. Νομίζω ότι σε 10 χρόνια, ίσως το μεγαλύτερο μέρος του σχεδιασμού θα γίνεται από την AI. Κάτι που θα καταστήσει τους παραδοσιακούς σχεδιαστές ξεπερασμένους. Ο διάδοχός μου θα είναι μηχανή και θα είναι πολύ φθηνότερος από τον μισθό μου», είπε και κάγχασε. Είναι 56 ετών, οπότε ίσως του έρθει «κουτί» με την ώρα της συνταξιοδότησης.

Μπορεί κάτι τέτοιο να μας φαίνεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας σήμερα, αλλά δεν απέχουμε πολύ από αυτό το σημείο. Η ταχύτητα εργασίας και το γεγονός ότι η μηχανή δεν χρειάζεται χρόνο για ξεκούραση την καθιστά εξαιρετικά παραγωγική. Ακόμα κι αν συντριπτική πλειοψηφία του παραγόμενου έργου είναι σαβούρα, δεν έχεις παρά να πεις στο ρομπότ απλά να το ξανακάνει από την αρχή. Μέχρι να φτιάξει κάτι σωστό.

Είναι ενδιαφέρον ότι τα λόγια του Wagener έρχονται σε αντίθεση με όσα δήλωσε πέρυσι ο επικεφαλής σχεδιασμού της Maserati, Klaus Busse. Παραδέχτηκε ότι «με την τεχνητή νοημοσύνη, μπορώ να σχεδιάσω 50 Maserati όση ώρα πίνω έναν εσπρέσο», αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

«Αυτή τη στιγμή, η τεχνητή νοημοσύνη δεν βλέπει το μέλλον, είναι απλώς ένας καθρέφτης όλων όσων μπορεί να βρει στο διαδίκτυο», πρόσθεσε ο Busse. «Είναι ένας συγκερασμός όλων των πραγμάτων που δημιουργήθηκαν προηγουμένως κι υπάρχει ένας ορισμένος βαθμός τυχαιότητας να καταλήξω σε κάτι που μπορεί να μου αρέσει. Είναι απλώς άλλο ένα εργαλείο κι απαιτεί αυτοσυγκράτηση, όπως και τόσες άλλες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στον σχεδιασμό αυτοκινήτων».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.