Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Audi A2: Το μικρό του Ιngolstadt εντυπωσιάζει 25 χρόνια μετά

Το Audi A2 κλείνει 25 χρόνια· μικρό, πρωτοποριακό και με αλουμινένιο αμάξωμα, άφησε το στίγμα του στη σύγχρονη Audi

Audi A2: Το μικρό του Ιngolstadt εντυπωσιάζει 25 χρόνια μετά

Πριν από 25 χρόνια, το Ιngolstadt παρουσίασε το Audi A2, ένα μικρό αυτοκίνητο με τεράστια φιλοδοξία. Με αλουμινένιο αμάξωμα, χαμηλό βάρος, κορυφαία αεροδυναμική και εξαιρετική οικονομία καυσίμου, το A2 προκάλεσε ενθουσιασμό αλλά και αντιδράσεις.

Διατέθηκε με πέντε διαφορετικούς κινητήρες, δύο βενζίνης και τρεις ντίζελ, ενώ η έκδοση A2 1.2 TDI έγινε διάσημη ως το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που κατανάλωνε μόλις 3 lt/100 km. Παρά τις όποιες ιδιαιτερότητες, η συγκεκριμένη έκδοση, με αεροδυναμικές βελτιώσεις και πλήρως αλουμινένιο κινητήρα παραγωγής, παραμένει ένα από τα πιο εντυπωσιακά επιτεύγματα της Audi.

Παρά την τεχνολογική πρωτοπορία του, η παραγωγή έληξε το 2005, μετά από περίπου πέντε χρόνια και 176.377 αυτοκίνητα. Σήμερα, το Audi A2 θεωρείται ένα modern classic, με πιστούς οπαδούς και καθημερινή παρουσία στους δρόμους.

Η ιδέα για το εξαιρετικά οικονομικό μικρό αυτοκίνητο ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 από τον όμιλο Volkswagen και την Audi. Το πρώτο πρωτότυπο, το «Ringo», παρουσιάστηκε το 1995 και βασιζόταν στο πλαίσιο ASF.

Ο Stefan Sielaff, πρώην επικεφαλής του design studio της Audi στο Μόναχο, ανέλαβε την εσωτερική σχεδίαση, ενώ ο Βέλγος Luc Donckerwolke το εξωτερικό. Μαζί με τον μελλοντικό επικεφαλής σχεδίασης Gerhard Pfefferle, δημιούργησαν ένα δίθυρο πρωτότυπο που προσομοίαζε ήδη στο τελικό σχέδιο. Σταδιακά, αναπτύχθηκαν δύο μελέτες: το «Light Green» στην IAA 1997 και το «Light Blue» στην Tokyo Motor Show, μια τρίθυρη εκδοχή με αναδιπλούμενη οροφή και μεταβλητό χώρο φόρτωσης.

Οι αντιδράσεις του κοινού ήταν διχαστικές: κάποιοι εντυπωσιάστηκαν από την προοδευτική σχεδίαση, ενώ άλλοι την απέρριψαν. Ο επικεφαλής του πρότζεκτ Al2, Harald Wester, θυμάται: «Ήταν σαφές από την αρχή ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι άριστα αεροδυναμικό. Σχεδόν ζούσαμε στην αεροδυναμική σήραγγα για να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή ροή αέρα».

Τον Νοέμβριο του 1997 εγκρίθηκε η παραγωγή και δύο χρόνια αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 1999, το Audi A2 έκανε πρεμιέρα στην IAA, ως το πρώτο μικρό αυτοκίνητο με αμάξωμα από αλουμίνιο.
Η συνέχεια στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.