Το όποιο «κόμμα Καρυστιανού» -αν υπάρξει- θα γίνει 40 ημέρες πριν τις εκλογές. Τέλος!

BMW 3 Series: 50 χρόνια, πάνω από 18 εκατ. αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο

Η BMW 3 Series κλείνει 50 χρόνια ζωής, πρωταγωνιστώντας στη μετάβαση στο iFACTORY και τη Neue Klasse

BMW 3 Series: 50 χρόνια, πάνω από 18 εκατ. αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο

Η BMW 3 Series συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια συνεχούς παραγωγής και γιορτάζει μια από τις πιο επιτυχημένες διαδρομές στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από το 1975 μέχρι σήμερα, περισσότερα από 18 εκατομμύρια 3 Series έχουν κατασκευαστεί παγκοσμίως, σε 18 εργοστάσια και 13 χώρες, σε τέσσερις ηπείρους, καθιστώντας το μοντέλο σημείο αναφοράς όχι μόνο για την BMW αλλά και για το σύνολο της κατηγορίας των μεσαίων premium σεντάν.

Εδώ και πέντε δεκαετίες, η BMW 3 Series αποτελεί βασικό στήριγμα του διεθνούς παραγωγικού δικτύου του BMW Group και ταυτόχρονα πεδίο εφαρμογής της φιλοσοφίας του BMW iFACTORY, που βασίζεται στην αποδοτικότητα, την ευελιξία, την ψηφιοποίηση και την υπεύθυνη χρήση πόρων. Αρχές που ενσωματώνονται σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας και εξελίσσονται διαρκώς, ακολουθώντας τις απαιτήσεις της εποχής.

Το 1982, με τη δεύτερη γενιά της BMW 3 Series, τέθηκε σε λειτουργία στο Μόναχο ένα πλήρως αυτοματοποιημένο τμήμα παραγωγής αμαξωμάτων, με τη χρήση βιομηχανικών ρομπότ να ανεβάζει το ποσοστό αυτοματοποίησης σε επίπεδα άνω του 90%.

Ο συνεχής εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων – από το φινίρισμα με ηλεκτροστατική σκόνη έως την παραγωγή κινητήρων με συστήματα ελέγχου μέσω υπολογιστή – διασφάλισε ότι το εργοστάσιο παρέμεινε τεχνολογικά πρωτοπόρο. Σήμερα, αξιοποιεί εκτεταμένα εφαρμογές ψηφιοποίησης και συστήματα ελέγχου ποιότητας με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης, με τη BMW Σειρά 3 να συνεχίζει να λειτουργεί ως «εργαστήριο» τεχνολογικής εξέλιξης για το σύνολο του BMW Group.

Παράλληλα, η 3 Series υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για τη γεωγραφική επέκταση της παραγωγής της BMW. Το 1980, η παραγωγή επεκτάθηκε από το Μόναχο στο Dingolfing, ενώ το 1986 ακολούθησε το εργοστάσιο του Regensburg. Στη δεκαετία του 1980 και του 1990, το μοντέλο έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή παρουσία της μάρκας, με γραμμές παραγωγής να δημιουργούνται στο Rosslyn της Νότιας Αφρικής από το 1984 και στο Spartanburg των Ηνωμένων Πολιτειών από το 1994, ενισχύοντας την τοπική τροφοδοσία αγορών και τη διεθνή κατανομή της παραγωγικής αξίας.

Η BMW 3 Series λειτούργησε επίσης ως καταλύτης για την ανάπτυξη νέων εργοστασίων. Με εξαίρεση το Debrecen, σχεδόν κάθε νέο εργοστάσιο της BMW ξεκίνησε τη λειτουργία του με την παραγωγή της Σειράς 3, από το Regensburg έως τη Λειψία, το San Luis Potosí στο Μεξικό και την κοινοπραξία BBA στην Κίνα. Στο πέρασμα των χρόνων, έχουν κατασκευαστεί σχεδόν όλες οι εκδόσεις του μοντέλου -σεντάν, Touring, κάμπριο και εκδόσεις M- σε διάφορες μονάδες, προσφέροντας μέγιστη ευελιξία στο παραγωγικό δίκτυο.

Σημαντικό στοιχείο αυτής της ευελιξίας είναι το γεγονός ότι διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης συνυπάρχουν στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά σύνολα αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις παράγονται παράλληλα, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε αγοράς.

Σήμερα, η έβδομη γενιά της BMW 3 Series κατασκευάζεται στο Μόναχο, στο Shenyang της Κίνας και στο San Luis Potosí του Μεξικού, καθώς και σε περιφερειακά εργοστάσια σε Chennai (Ινδία), Rayong (Ταϊλάνδη) και Araquari (Βραζιλία), αλλά και σε συνεργαζόμενες εγκαταστάσεις σε άλλες χώρες.

Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι προετοιμασίες για την όγδοη γενιά του μοντέλου. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2026, μια αμιγώς ηλεκτρική BMW Σειρά 3 θα ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Μονάχου, ως επόμενο μοντέλο της Neue Klasse, με την παραγωγή να ακολουθεί στη συνέχεια σε Κίνα και Μεξικό. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η επιστροφή της BMW 3 Series στο εργοστάσιο του Dingolfing, κλείνοντας με συμβολικό τρόπο έναν κύκλο 50 ετών συνεχούς εξέλιξης και επιτυχίας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.