Με αιχμή του δόρατος το νέο Bigster, που σηματοδοτεί την είσοδό της στην κατηγορία των μεσαίων SUV, και με ένα φιλόδοξο πενταετές πλάνο που θα ανακοινωθεί επίσημα εντός του 2025, η Dacia αποδεικνύει πως μπορεί να εξελίσσεται χωρίς να χάνει την ταυτότητά της.
Μιλώντας στο βρετανικό Autocar, ο CEO της Dacia, Denis Le Vot, ανέλυσε το όραμά του για τη μάρκα που, όπως λέει χαρακτηριστικά, έχει αποστολή να προσφέρει «προσιτή κινητικότητα σε όλους». Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι, παρά την αυξανόμενη πολυπλοκότητα της αγοράς, η Dacia θα συνεχίσει να αναπτύσσει μοντέλα με στόχο το χαμηλότερο δυνατό κόστος, χωρίς αυτό να σημαίνει ελλείψεις στον βασικό εξοπλισμό και τη συνολική εμπειρία χρήσης.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας εποχής είναι το ολοκαίνουργιο Dacia Bigster, το οποίο γνωρίζει σημαντική επιτυχία στις πρώτες του μέρες στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας στην κατηγορία και ήδη καταγράφει ρεκόρ στις προπαραγγελίες.
Ενδεικτικό είναι ότι περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε αγοραστές δεν είχαν ποτέ στο παρελθόν Dacia, ενώ το 90% των παραγγελιών αφορά την πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού.
Η επιτυχία του Bigster οφείλεται, σύμφωνα με τον Le Vot, στο γεγονός ότι οι μηχανικοί της Dacia μελέτησαν σε βάθος τις ανάγκες των καταναλωτών. Επισκέφθηκαν 400 κατόχους γερμανικών SUV, καταγράφοντας τι θεωρούν ως «ουσιώδες» σε εξοπλισμό. Το αποτέλεσμα; Ένα Dacia με ηλεκτρικά καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρική πίσω πόρτα, αλλά χωρίς περιττά ή ακριβά τεχνολογικά gimmick.
Το επόμενο μεγάλο βήμα της Dacia είναι η πλήρης είσοδος στην ηλεκτροκίνηση. Το πενταετές πλάνο που θα παρουσιαστεί επίσημα μέσα στο 2025, περιλαμβάνει το πρώτο ηλεκτρικό Sandero, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2027 ή 2028. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, η ανάπτυξή του καθυστερεί σκόπιμα για να ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές και τιμολογιακές εξελίξεις, ώστε να προσφέρεται σε πλήρως ανταγωνιστική τιμή.
Παράλληλα, ο αντικαταστάτης του Spring, του μοναδικού επί του παρόντος ηλεκτρικού αυτοκινήτου της ρουμανικής φίρμας, θα είναι μεγαλύτερος σε διαστάσεις, με την τιμή του να προσεγγίζει τις €18.000. Το νέο μοντέλο θα σχεδιαστεί και θα χρησιμοποιεί εξαρτήματα από την Κίνα, αλλά η παραγωγή του θα γίνεται στην Ευρώπη.
Και αν κάποτε η Dacia αποτελούσε την απόλυτη low-cost πρόταση, σήμερα εξελίσσεται σε κάτι πολύ πιο ώριμο. Νέο λογότυπο, φρέσκια σχεδίαση και πιο εξελιγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά δείχνουν ότι η μάρκα ωριμάζει, χωρίς να απαρνιέται το DNA της.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Denis Le Vot: «Ήμασταν φθηνοί, αλλά η γραμμή του τι θεωρείται ουσιώδες αλλάζει. Ίσως στα πρώτα μας χρόνια ήμασταν κάτω από αυτήν την καμπύλη. Τώρα όμως σίγουρα κινούμαστε πάνω από αυτή. Υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο προϊόν. Ξεκινήσαμε ως low-cost, αλλά σήμερα προσφέρουμε πιο πλούσιες εκδόσεις με όλα όσα χρειάζεται πραγματικά ο οδηγός».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.