Έναν χρόνο αργότερα, η ρουμανική φίρμα παρουσίασε το Dacia 1.300, ένα αυτοκίνητο που βασιζόταν στο αρκετά πιο σύγχρονο Renault 12, διατιθέμενο σε περισσότερες εκδόσεις εξοπλισμού και αμαξώματος. 
Η Dacia δεν κατασκευάζει μόνο μοντέλα που βασίζονται σε Renault, αλλά βοηθά και στην παραγωγή μερικών γαλλικών μοντέλων, όπως το Renault 20 του 1978. Εκείνη την εποχή, αρχές της δεκαετίας του ’80 μάλιστα, συνεργάζεται με την επίσης ρουμανική ARO (Auto Romania), κατασκευαστή που ειδικεύεται σε off-road οχήματα.
Χρειάστηκε να φτάσουμε στα μέσα δεκαετίας του ’90 για να δούμε το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από την Dacia. Ο λόγος για το Dacia Nova, που όμως χρησιμοποιούσε κινητήρα της Renault. Λίγο πριν το τέλος της χιλιετίας, το 1999, το Renault Group εξαγόρασε τη ρουμανική φίρμα μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες στενής συνεργασίας.

Από το σημείο εκείνο και μετά, κάθε χρονιά έμοιαζε καλύτερη από την προηγούμενη. Το 2004 παρουσίασε το Logan, που μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έγινε ένα από τα best-seller σε Κεντρική, Ανατολική Ευρώπη και Ρωσία. Μεγάλη ήταν και η επιτυχία της πετρελαιοκίνητης έκδοσης.
Η ευμάρεια της Dacia όμως δεν περιορίζεται μόνο στα μοντέλα αλλά και στις επενδύσεις στον τομέα του προσωπικού και των εγκαταστάσεων. Το 2006, η Dacia φτιάχνει το νέο της Τεχνολογικό Κέντρο στο Βουκουρέστι που απασχολεί 2.500 μηχανικούς με κύρια πεδία δραστηριοποίησης την εξέλιξη, τη σχεδίαση και τη δοκιμή των μοντέλων της γκάμας, αλλά και την αρωγή των τμημάτων μάρκετινκ και τεχνικής υποστήριξης. Την αμέσως επόμενη χρονιά, δημιουργείται και το κέντρο σχεδιασμού Renault Design Central Europe. 
To διάστημα 2008-2010 παρουσιάστηκαν τα μοντέλα που απογείωσαν την Dacia. Ο λόγος για τα Sandero (2008) και Duster (2010). Με το πέρασμα του χρόνου οι πωλήσεις αυξάνονταν συνεχώς κι έτσι λογίζονταν μεταξύ των απόλυτων ευρωπαϊκών best-seller.Σε κάθε παραμύθι όμως υπάρχει κι ένας δράκος. Η πανδημία του COVID-19, η εφοδιαστική κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών του 2021 δημιούργησε κλυδωνισμούς όχι μόνο στην Dacia αλλά και σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πληθωριστικές τάσεις που ακολούθησαν δε, αύξησαν σημαντικά τις τιμές των νέων αυτοκινήτων. Και σε πολλές περιπτώσεις, η αλλαγή γενιάς ενός μοντέλου έφερνε αύξηση τιμής που άγγιζε τις €3.000-€4.000.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.