
Έξι δεκαετίες ύστερα από την πρώτη του εμφάνιση και τριάντα δύο χρόνια ύστερα από την ολοκλήρωση της παραγωγής του, το R4 επιστρέφει ως Renault 4 E-Tech.
Όχι ως νοσταλγική αναβίωση, αλλά ως ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό, μοντέρνο και απολύτως επίκαιρο αυτοκίνητο. Με χαρακτήρα πολυεργαλείου, γοητευτικό στιλ και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, το νέο Renault 4 E-Tech φιλοδοξεί να ξαναγίνει το «αυτοκίνητο όλων», από τις οικογένειες μέχρι τους λάτρεις της περιπέτειας. Το αυθεντικό Renault 4 είχε σαρώσει τις αγορές από το 1961 έως το 1992, με πωλήσεις 8.135.424 μονάδων σε πέντε ηπείρους και πάνω από 100 χώρες. Σήμερα, η νέα εκδοχή του έρχεται να χτίσει πάνω σε αυτό την τεράστια υποθήκη, με ακόμη μεγαλύτερες φιλοδοξίες: Να εισφέρει στη μαζικοποίηση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.
Σχεδιαστικά, το Renault 4 E-Tech είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, με ρετρό-φουτουριστική αισθητική που εμπνέεται από τον πρόγονό του, αλλά εκφράζεται μέσα από μοντέρνα υλικά και τεχνολογικές λεπτομέρειες. Η κάθετη μάσκα, οι στρογγυλές φωτιστικές μονάδες και οι καμπύλες του αμαξώματος παραπέμπουν στο εμβληματικό 4L.
Με μήκος στα 4,14 m, πλάτος στα 1,8 και ύψος στα 1,55 m, το Renault 4 τοποθετείται ένα σκαλί πιο πάνω από το 5άρι. Πατώντας μεν στην ίδια, μικρή πλατφόρμα AmpR Small του Renault 5, αλλά μεγεθυμένη για να απευθύνεται καλύτερα στις μικρές οικογένειες: 22 cm μακρύτερη, 3 cm φαρδύτερη και 5 cm ψηλότερη στην οροφή.
Όσο για την εικόνα του, αυτή υποστηρίζει μια πιο περιπετειώδη και εκδρομική διάθεση που ενισχύεται από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (18,1 cm) και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος. Στοιχεία που σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 18″ και το τετραγωνισμένο προφίλ του δίνουν μια SUVίστικη εμφάνιση. Oπως και στο παρελθόν, δεν λείπουν κάποιες ιδιαίτερες εκδόσεις, όπως π.χ. η Plein Sud, που θα μπει σε λίγο καιρό στην παραγωγή και ξεχωρίζει με τη μαλακή ανοιγόμενη οροφή και τον αέρα διακοπών που φέρνει!
Η πλατφόρμα AmpR Small (πρώην CMF-B EV) στην οποία βασίζεται δεν εξασφαλίζει μόνο ιδανικές αναλογίες, και ακαμψία, αλλά και άνεση στο εσωτερικό. Κι αυτή είναι η μεγάλη διαφορά μεταξύ του Renault 4 και του 5: Ο χώρος για τους πίσω και το πορτμπαγκάζ που μεταμορφώνεται από το παραπάνω μήκος των 22 πόντων, από τα οποίους τα 8 cm πάνε στο μεταξόνιο. Έτσι, ενώ στο R5, οι ενήλικοι που κάθονται πίσω ξύνουν με τα γόνατά τους την πλάτη των εμπρός καθισμάτων, στο R4 έχουν παραπάνω αέρα 4,4 εκατοστά. Αν και με τα εμπρός καθίσματα ρυθμισμένα στη χαμηλότερη θέση, τα πέλματα εμποδίζονται να περάσουν από κάτω τους.
Το πλάτος στους ώμους είναι μετρίως επαρκές για τρεις παρά την αύξηση των 2 cm σε σχέση με το R5. Όσο για τις πλάτες του πίσω καθίσματος παραμένουν λίγο πολύ κάθετες. Το ύψος της οροφής δίνει καλό αέρα για το κεφάλι, αλλά συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, οι χώροι που προσφέρει το νέο 4άρι για τους πίσω επιβάτες δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά του σημεία.
Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας, που από τα 277 λίτρα στο R5 ανεβαίνει στα 339 lt στο R4 στο πρότυπο VDA. Σε αυτή την τιμή προστίθενται 36 λίτρα ενδοδαπέδιας αποθήκευσης, η οποία επίσης βελτιώθηκε, ανεβάζοντας τη συνολική χωρητικότητα στα 375 lt. Με τις πλάτες του πίσω καθίσματος διπλωμένες (60:40), η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.149 lt.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.