Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ξεσυνηθίσει πλέον να βλέπουμε δίλιτρο μοτέρ στην γκάμα τυπικών ΙΧ, έστω και της οικογενειακής κατηγορίας. Υπό αυτό το πρίσμα, η παρουσία ενός μοτέρ του οποίου η χωρητικότητα και το είδος καυσίμου προοιωνίζεται μικρή δαπάνη για μεγάλες αποστάσεις, είναι καλό πράμα για το Audi A5.
Τι είναι όμως το Audi A5; Ή για να το θέσουμε καλύτερα σε τι μετεξελίχτηκε το νέο A5; Για να μην μπερδευτείτε λοιπόν, πέρυσι που παρουσιάστηκε επίσημα, το Ingolstadt θα γιόρταζε την 30ή επέτειο του A4 που πρωτοκυκλοφόρησε το 1994 και αντικατέστησε το Audi 80. Αποφάσισε λοιπόν, να του αλλάξει όνομα, υιοθετώντας τη μονή αρίθμηση για τα θερμικά μοντέλα, με τους ζυγούς αριθμούς να προορίζονται για τα ηλεκτρικά.
Έτσι, το Audi A5 ήρθε να πλασαριστεί μεταξύ του προηγούμενου A4 και του A5 Sportback. Το αυτοκίνητο διατίθεται επίσης σε Avant, όπως ονομάζει η Audi τα στέισον, αλλά όχι σε κουπέ και κάμπριο, μιας και αυτά έχουν εξαφανιστεί εδώ και καιρό από τον κατάλογο του Ingolstadt. 
Το A5 ξεχωρίζει από νέα, λεπτότερα φώτα, με τη σχεδίαση να περιστρέφεται σε μεγάλο βαθμό γύρω από τον ψηφιακό φωτισμό. Εμπρός, η Audi προσφέρει προσαρμοζόμενα ψηφιακά φώτα ημέρας (προαιρετικά) με τεχνολογία LED, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν ψηφιακά φώτα OLED δεύτερης γενιάς, που περιλαμβάνουν 60 τομείς ανά μονάδα που μπορούν να ανάβουν ανεξάρτητα. Κάτι που επιτρέπει στο A5 να προσφέρει δύο χαρακτηριστικά. Το πρώτο περιλαμβάνει την προσαρμογή των φωτεινών υπογραφών εμπρός πίσω, χρησιμοποιώντας οκτώ διαφορετικά στιλ που επιλέγονται στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου. Το δεύτερο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επικοινωνεί με το περιβάλλον του (car-to-X) εμφανίζοντας, για παράδειγμα, κόκκινα τρίγωνα όταν ανάβουν τα αλάρμ.Το νέο Α5 μετρά πλέον σε μήκος 4,82 m που σημαίνει ότι είναι 6,7 πόντους πιο μακρύ από πριν για μόλις έναν πόντο μικρότερο ύψος. Οι νέες αναλογίες έχουν το μέρισμά τους στην πιο δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου που ενισχύεται από τους μεγάλους θόλους των τροχών. Παρόλα αυτά το νέο A5 δεν αρνείται την καταγωγή του και παραμένει πιστό στη γνωστή μάσκα Singleframe, τυπική μόστρα της Audi εδώ και χρόνια. Κυρίαρχο στοιχείο στη μουσούδα του Α5, εκτείνεται σε πλάτος και εμφανίζει μια τρισδιάστατη κυψελοειδή δομή. Εδώ φιλοξενείται και ο λογότυπος του Ingolstadt με τους τέσσερις δακτυλίους σε επίπεδο σχέδιο. Κι αν είσαι παρατηρητικός, θα εντοπίσεις σε σχέση την προηγούμενη γενιά το βαθύτερα τοποθετημένο καπό που έρχεται στο ίδιο επίπεδο με το εμπρός μέρος. 
Κι ενώ το εμπρός μέρος του νέου Audi A5 διακρίνεται εύκολα από την προηγούμενη γενιά A4, οι αλλαγές στο πίσω μέρος δημιουργούν την πλήρη ανατροπή. Αντί για το κλασικό πορτμπαγκάζ, η μπερλίνα επιλέγει μια πέμπτη πόρτα. Αναμενόμενα λοιπόν, η γραμμή οροφής είναι πολύ πιο κεκλιμένη και εκτείνεται σε μια πτέρυγα και ένα εκτεινόμενο πίσω παράθυρο με έντονα κεκλιμένες τις πίσω κολόνες.
Με αυτά και με αυτά, η νέα γενιά του A5 έρχεται έτσι πιο κοντά στην κληρονομιά του προηγούμενου Audi A5 Sportback ανακατωμένη με 4θυρο A4, καθώς παραμένει ένα μικρό οριζόντιο τμήμα για την πόρτα του πορτμπαγκάζ. Η αντικατάσταση του προηγούμενου κουπέ Audi A5 και του A5 Sportback δεν έχει αναφερθεί επίσημα από την Audi. Όπως είναι φυσικό, αυτή η νέα πίσω πόρτα είναι πολύ πιο πρακτική από το πορτμπαγκάζ του προηγούμενου A4 και αποκαλύπτει ένα μεγάλο ηλεκτρικό άνοιγμα σε ένα πορτμπαγκάζ με όγκο 417 λίτρων που γίνονται 1.271 lt με τα καθίσματα ριγμένα. Όγκος που αφορά τα υβριδικά MHEV plus. Στα υπόλοιπα, η χωρητικότητα 445-1.299 lt.
Εάν το απ’ έξω, με τόσες πολλές αλλαγές, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το άλμα γενεάς που συντελέστηκε με το νέο Audi A5, τι να πούμε για το εσωτερικό; Καταρχήν ότι η παρουσίαση της καμπίνας παραμένει άψογη. Μια λωρίδα διασχίζει το πιλοτήριο από τη μια πόρτα στην άλλη, δίνοντας μια καθαρή και μοντέρνα εμφάνιση. Με τις οθόνες να είναι πανταχού παρούσες, ακόμη και για τον συνοδηγό. 
Έτσι η καμπίνα κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός, υιοθετώντας μια πανοραμική οθόνη πανομοιότυπη με αυτή του μεγάλου Q6 και του νέου A6. Ο οδηγός έρχεται λοιπόν αντιμέτωπος με μια «μεγάλη ψηφιακή σκηνή», όπως την αποκαλεί η Audi. Μια ψηφιακή επιφάνεια που αποτελείται από δύο καμπύλες οθόνες: Το Virtual Cockpit με διαγώνιο11,9 ιντσών και μια κεντρική οθόνη OLED με μεγάλη διαγώνιο, στις 14,5 ίντσες.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Audi A5 2.0 TDI Hybrid quattro στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.