Ο εξηλεκτρισμός στην Kia είναι μια τεχνολογία που έχει ήδη κατακτηθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Ως εκ τούτου η ισχυρή παρουσία της με ένα B-SUV, εν προκειμένω το Kia EV3 ήταν θέμα χρόνου.
Στην κατηγορία των ηλεκτρικών Β-SUV, η αγορά καταλαμβάνεται σε μεγάλο βαθμό από τον Όμιλο Stellantis και τα πολλαπλά μοντέλα που αποδίδει η πλατφόρμα eCMP: Alfa Romeo Junior, FΙΑΤ 600e, Jeep Avenger EV, Peugeot e-2008, Opel Mokka-e… Αλλά το τεχνικό φύλλο τους πόρρω απέχει από το να χαρακτηριστεί πραγματικά υπερβατικό. Αλλά και τα ομογάλακτα ηλεκτρικά -μακρύτερα και ακριβότερα- Hyundai Kona (4,38 m) και Kia Niro (4,42 m), χωρίς να δίνουν πολλά παραπάνω. Στην εμπορική εξίσωση όμως μπαίνουν και μοντέλα που λογίζονται ως αυτοκίνητα της κλασικής κόμπακτ κατηγορίας, όπως για παράδειγμα το Volkswagen ID.3 (4,26 m) ή το MG 4 (4,29 m).
Γνωρίζοντας ότι υπάρχουν ακόμα εκεί έξω πελάτες για να προσελκύσεις στην κατηγορία, η Kia ξεκίνησε τη μάχη με το EV3, κάνοντας την ανατροπή. Μέχρι σήμερα, είχαμε συνηθίσει τα ηλεκτρικά της μικρής κατηγορίας να φορούν ομοίως μικρή/μεσαία μπαταρία. Κάτι που δεν συμβαίνει με την μπρατσωμένη έκδοση του EV3 που φορά μπαταρία με 81,4 kWh. Οπότε και είναι αυτό που επιλέξαμε να δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους. 
Μεταξύ των Ασιατών κατασκευαστών, οι κινεζικές φίρμες μονοπωλούν σχεδόν τις αυτοκινητικές ειδήσεις για λόγους τόσο διαφορετικούς όσο και αμφισβητούμενους. Μεταξύ του ανταγωνισμού που θεωρείται αθέμιτος, των τεχνολογιών αιχμής και της ελκυστικής τιμής, οι Κινέζοι κατασκευαστές προσελκύουν όλη την προσοχή του νομοθέτη. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει μερικές φορές ότι αυτοί «ξεχνούν» ορισμένους Ασιάτες κατασκευαστές που είναι ήδη εγκατεστημένοι στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια και που συνεχίζουν να βελτιώνουν τα μοντέλα τους.
Κανένας αθέμιτος ανταγωνισμός λοιπόν για τις ιαπωνικές ή τις κορεατικές μάρκες, όπως η Kia. Για τον απλούστατο λόγο ότι αυτοί οι κατασκευαστές παράγουν στην Ευρώπη και δεν επωφελήθηκαν (;) από γενναιόδωρες επιδοτήσεις για να ενισχύσουν τη θέση τους και να κυριαρχήσουν στην αγορά.Κι ευτυχώς για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, οι κορεατικές φίρμες είναι αυτές που προηγούνται του ανταγωνισμού. Η νέα γενιά ηλεκτρικών της Kia με την ονομασία «EV» που εγκαινιάστηκε από το EV6, συνεχίζει την επέκτασή της σχεδόν αιφνιδιαστικά με το νέο EV3. Και μάλιστα δίνοντας πραγματική ώθηση στη μυρμηγκοφωλιά των ηλεκτρικών Β και C-SUV. 
To Kia EV3 με μήκος 4,3 m έρχεται να τοποθετηθεί στην καρδιά των B-SUV. Με τις υπόλοιπες διαστάσεις του όμως να γλύφουν το όριο της επόμενης κατηγορίας. Για του λόγου το ασφαλές, με πλάτος 1,85 m και ύψος 1,56 m έρχεται να πλασαριστεί στην κορυφή της κατηγορίας. Με το δε μεταξόνιο στα 2,68 m είναι όσο και σε ένα Sportage, αλλά με μήκος 21,5 πόντους λιγότερους.
Όπως ο μεγάλος του αδερφός EV9, το Kia EV3 σχεδιάστηκε υπό τη νέα στιλιστική γλώσσα «Opposites United» που μεταφράζεται σε «ένα αυτοκίνητο με δυναμικές γωνίες και στιβαρή εμφάνιση χωρίς να υποπίπτει σε περιττή επιθετικότητα», σύμφωνα με τους σχεδιαστές.
Το μοντέλο φροντίζει μάλιστα ιδιαίτερα για την αεροδυναμική του. Εκτός από την πτέρυγα οροφής, βρίσκουμε μικρά «χείλη εκφυγής» στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα, ενεργά πορτέλα, καθώς κι ένα καπό που βουτάει προς τα εμπρός. Δουλεμένες αεροδυναμικές επιφάνειες για να πετύχει έναν συντελεστή διείσδυσης στον αέρα Cx 0,267, τίμια αεροδυναμική απόδοση γι’ αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου.Με μήκος μόλις 4,3 μέτρα, δεν περιμέναμε απίστευτη ευρυχωρία, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι το όλο θέμα είναι πολύ καλά μελετημένο. Κάτι που δεν γίνεται στα αντίστοιχα κινεζικά (και ευρωπαϊκά) μοντέλα. Με το EV3 να δίνει την εντύπωση ότι έχεις μπει σε ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο. 
Στα εμπρός καθίσματα, οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν άνετα καθίσματα, θερμαινόμενα, αεριζόμενα και με μασάζ (έξτρα), επιλέγοντας την έκδοση GT Line όπως ήταν το δικό μας. Τα υλικά, κυρίως ανακυκλωμένα (η Kia ανακοινώνει 28,5 κιλά ανακυκλωμένα πλαστικά στην καμπίνα), δεν λάμπουν διά της ποιότητας. Όμως, η συναρμολόγηση είναι πολύ προσεγμένη και διαφαίνεται ότι θα γεράσουν καλά με την πάροδο του χρόνου. Κάτι που παραδόξως δεν αντιλαμβάνεσαι σε ένα Volvo EX30 που κι αυτό σε γενικές γραμμές ακολουθεί την ίδια συνταγή στην επιλογή υλικών.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.