Αχ, βρε Κίμπερλι, τη ζωή σου να΄χα! Λούσα, βόλτες, μπουζούκια και μερικά εκατομμύρια ιθαγενείς στα πόδια σου...

Δοκιμάζουμε το νέο MΙΝΙ Countryman SE ALL4

Προσφέρει συνολικά περισσότερες και καλύτερες οδηγικές αισθήσεις από τα τεχνικά ξαδέρφια του BMW iX1 και iX2

Δοκιμάζουμε το νέο MΙΝΙ Countryman SE ALL4

Τι καλύτερο από ένα ΜΙΝΙ που γίνεται ηλεκτρικό; Η προηγούμενη γενιά του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ Cooper μας άφησε πεινασμένους όσον αφορά την αυτονομία, η νέα όμως φιγουράρει πολλά υποσχόμενη. Πήραμε λοιπόν, το οικογενειακό της γκάμας, το MINI Countryman στη δυνατότερη 100% ηλεκτρική εκδοχή του για να θέσουμε ακόμα μια φορά τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.

Αν υπάρχει μια φίρμα που μπορεί ξεκάθαρα να κάνει ηλεκτρική στροφή χωρίς να προκαλέσει την μήνη των θερμικών γενίτσαρων, αυτή είναι η MINI. Η φιλοσοφία του κατασκευαστή της Οξφόρδης περιστρεφόταν πάντα γύρω από μικρά αυτοκίνητα με χαριτωμένο παρουσιαστικό και πασπαλισμένα με διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Μια καρτίστικη δυναμική συμπεριφορά που σε γενικές γραμμές αναδυόταν από όλα τα μοντέλα της φίρμας.

Μόνο που σήμερα, ελάχιστες είναι οι μάρκες που μπορούν να επιβιώσουν με ένα και μόνο μοντέλο. Πόσω μάλλον αν αυτό είναι μάλιστα ένα μικρό αυτοκίνητο. Τρανταχτό παράδειγμα η smart που θα εξαφανιζόταν από το αυτοκινητικό στερέωμα χωρίς τα κεφάλαια που διοχέτευσε ο κινεζικός Όμιλος Geely για την ανάπτυξη μιας νέας γκάμας με πολλά ηλεκτρικά SUV. Και για να μην ξεχνάμε τι εστί «Geely», να θυμίσουμε ότι στο χαρτοφυλάκιο του κινεζικού ομίλου βρίσκονται η Lotus, η Volvo, η Polestar, η Zeekr, η Lynk & Co, η Farizon

Από την πλευρά της, η MINI με το Countryman επίσης έχει στραφεί προς τα SUV. Tο 2010 πιο συγκεκριμένα για την πρώτη γενιά και το 2017 για τη δεύτερη. Το 2024 ήταν η χρονιά του πλήρους εξηλεκτρισμού για το βάγκον της MINI με δύο μοντέλα: Το Countryman SE ALL4 με 313 άλογα και η πιο ήπια έκδοση, το MINI Countryman E με 204 άλογα. Και για τις δύο περιπτώσεις να υπενθυμίσουμε ότι το αυτοκίνητο βασίζεται στην BMW iX2 που δοκιμάσαμε στις αρχές της προηγούμενης χρονιάς.

Βλέποντας το MINI Countryman, το πρώτο πράγμα που διερωτάσαι είναι αν το «πνεύμα MINI» διακατέχει αυτό το αυτοκίνητο. Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι!». Και όσο μεγαλώνει το Countryman τόσο περισσότερο απομακρύνεται από αυτό το πνεύμα με τις στρογγυλές και γωνιώδεις φόρμες του. Πάντως, ακόμα κι αν γενικότερα αναδύεται η φιλοσοφία «Countryman» από το αυτοκίνητο, η αντίστοιχη της φίρμας εξαερώνεται.

Αυτή η νέα και τρίτη γενιά ωστόσο, ενσωματώνει ορισμένα τυπικά στοιχεία της Οξφόρδης. Κυρίως με την πλωτή οροφή, με το κόψιμο στα πίσω παράθυρα, την ψηλή βασική γραμμή και τα προστατευτικά φρύδια στους θόλους.

Το πίσω μέρος εξελίχτηκε με τον ίδιο τρόπο με το εμπρός, με λιγότερο απαλές γραμμές και απλοποίηση της σχεδίασης. Τα φώτα, OLED πλέον, έγιναν πιο εκλεπτυσμένα και κινούνται προς τα άκρα του πίσω μέρους. Ιδιαίτερο σχέδιο, που προσωπικά μου αρέσει και δεν με ξενίζει -αν αυτό έχει κάποια σημασία…

Κι αν βρίσκατε το προηγούμενο Countryman ήδη πολύ μεγάλο, πού να δείτε το νέο! Που όχι μόνο μάκρυνε 13 πόντους, αλλά και ψήλωσε 6 cm. Αυτός ήταν καταφανώς ένας τρόπος για να πετύχεις περισσότερο χώρο στην καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ. Αλλά κυρίως για να προετοιμάσει η εταιρεία την γκάμα για την άφιξη του MINI Aceman. Του μικρού αστικού SUV που τη δοκιμή του θα διαβάσετε σε λίγες ημέρες και το οποίο το Countryman δεν πρέπει να κανιβαλίσει -απολύτως, θα λέγαμε εμείς.

Με αυτά και με αυτά, το νέο MINI Countryman μετρά σε μήκος μήκος 4,45 m, σε πλάτος 1,84 και σε ύψος 1,64 m, για ένα μεταξόνιο 2,69 m. Το βρετανικό SUV με τέτοιο μήκος και με την απογύμνωση από διακοσμητικά στοιχεία τα καταφέρνει επίσης καλύτερα από τον προκάτοχό του και στην αεροδυναμική, με Cd 0,26 σε σύγκριση με το 0,31 στην απελθούσα γενιά.

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.