
Στα τέλη του 2023, το Opel Corsa ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς δέχτηκε ένα μικρό φρεσκάρισμα, προσθέτοντας στην γκάμα του δύο νέες, ήπια υβριδικές εκδόσεις, 100 και 136 PS.
H «μικρή» με τους 100 PS μας είχε αφήσει μια πολύ ευχάριστη αίσθηση, μιας και συνδύαζε χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις. Ο πήχης λοιπόν για την έκδοση με τους 136 PS είχε τεθεί ακόμα πιο ψηλά. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, ο Όμιλος Stellantis φαίνεται πως έχει βρει το μοτέρ-πασπαρτού. Που μπορεί να κινήσει με την ίδια άνεση μεσαία και μικρά SUV, όπως τα Peugeot 3008 και Jeep Avenger αλλά και σουπερμίνι όπως το Opel Corsa και το Peugeot 208.
Σημείο αναφοράς στο ήπια υβριδικό σύστημα 48V είναι 3κύλινδρος 1.200άρης PureTech του Ομίλου. Που λειτουργεί στον κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για ακόμα καλύτερη απόδοση. Εξίσου σημαντική είναι και η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού με καδένα. Βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της αξιοπιστίας.
To μοτέρ αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm μόλις από τις 1.750 rpm. Και συνεργάζεται με το 6άρι, διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο e-DCS6 έξι σχέσεων, προϊόν της Punch Powertrain. Στο κιβώτιο, είναι ενσωματωμένος ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 PS και 55 Nm. O τελευταίος, τροφοδοτείται από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη). Μάλιστα, η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, εξασφαλίζοντας καλύτερη κατανομή βάρους. Και περισσότερο χώρο για το πορτμπαγκάζ! Που διατηρεί την ίδια -μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας- χωρητικότητα με τα βενζινοκίνητα αδερφάκια του. Στα 309 lt. Στην πράξη και μόλις βρεθείς πίσω από τιμόνι καταλαβαίνεις πως το μοτέρ μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά στις μανούβρες αλλά και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Τουτέστιν όταν ρολάρεις με ταχύτητες πέριξ των 50 km/h. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση του Opel Corsa. Με τον ηλεκτροκινητήρα να συμμετέχει, αρκεί φυσικά η μικρή μπαταρία να έχει μπόλικο απόθεμα. Κατά τα λοιπά, η συμπεριφορά του είναι αυτή που περιμένεις από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Με την υποσημείωση πως είναι ένα από τα πιο αποδοτικά συστήματα mild-hybrid της αγοράς. Στην πόλη με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα, σχεδόν ξεχνάς το θερμικό μοτέρ. Κι αυτό διότι ο βενζινοκινητήρας σταματά, με το ηλεκτρομοτέρ να αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας που φορτίζει την μπαταρία. Επικουρούμενο και από τη λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας. Όπως έχουμε δει και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου με το συγκεκριμένο μοτέρ, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να έχει κατά βάση υποστηρικτικό ρόλο αλλά χαρίζει στο σύνολο μεγαλύτερη ζωντάνια, νεύρο και τσαγανό. Η δύναμη είναι παρούσα από χαμηλά και η ροπή αποδίδεται γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το σουπερμίνι του Rüsselsheim είναι αρκετά σβέλτο και ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε μόλις 7,9”, κερδίζοντας 2″ σε σχέση με 100άρι. Πέρα όμως από αυτό, το Corsa με τους 136 ίππους είναι αρκετά πειστικό και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ολοκληρώνοντας με χαρακτηριστική ευκολία προσπεράσματα, ακόμη και φορτωμένο. Κι όλα αυτά με μια αρκετά λογική για αυτοκίνητο 136 PS μέση κατανάλωση. Που αγγίζει τα 6,3 lt/100 km. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Opel Corsa στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.