Αυτό με την Λιβύη που πήρε όλη την ΑΟΖ, υφαλοκρηπίδα κλπ. μέχρι την Κρήτη, να το προσέξουμε. Νομίζω ακολουθεί και η ίδια η Κρήτη σε λίγο...

Φανάρια: Γιατί είναι πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα – Πώς καθιερώθηκαν τα χρώματά τους

Η επιλογή των εν λόγω τριών χρωμάτων δεν είναι τυχαία

Φανάρια: Γιατί είναι πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα – Πώς καθιερώθηκαν τα χρώματά τους

Όλοι οι οδηγοί είναι εξοικειωμένοι με τα χρώματα των φαναριών αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν πώς καθιερώθηκε η συγκεκριμένη τριχρωμία.

Η επιλογή των εν λόγω τριών χρωμάτων δεν είναι τυχαία, αφού οφείλεται στον συνδυασμό επιστημονικών και ψυχολογικών αρχών, αλλά και της αντίδρασης του ανθρώπινου εγκεφάλου στα συγκεκριμένα χρώματα.

Οι περισσότερες χώρες μάλιστα χρησιμοποιούν στύλους στην άκρη των οποίων οι λαμπτήρες έχουν κατακόρυφη διάταξη. Στο πάνω μέρος βρίσκεται το κόκκινο, στη μέση το πορτοκαλί και στο κάτω άκρο υπάρχει το πράσινο.

Σύμφωνα με πλήθος δημοσιευμάτων, τα συγκεκριμένα χρώματα καθιερώθηκαν τη δεκαετία του 1830, όταν οι σιδηροδρομικές εταιρείες αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους σύστημα φωτισμού, για να ενημερώνουν τους μηχανοδηγούς πότε πρέπει να σταματήσουν και πότε να συνεχίσουν την πορεία τους.

Το κόκκινο είναι το χρώμα με το μεγαλύτερο μήκος κύματος, γεγονός που το καθιστά ορατό ακόμη και από μεγάλες αποστάσεις, αλλά και σε κακές καιρικές συνθήκες όπως η βροχή και η ομίχλη. Στην ψυχολογία, το κόκκινο συμβολίζει τον άμεσο κίνδυνο, και έχει συνδεθεί με επείγουσες καταστάσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι το κόκκινο χρώμα χρησιμοποιείται και στα οδικά σήματα που απαιτούν την ύψιστη προσοχή από τον οδηγό.

Από την άλλη μεριά, το πράσινο χρώμα ξεχωρίζει επίσης από πολύ μακριά, ενώ στην ψυχολογία συνδέεται πάντα με την ασφάλεια, την έγκριση και την κίνηση. Έτσι υπαγορεύει τη συνέχιση της πορείας.

Το πορτοκαλί φανάρι τοποθετείται ανάμεσα από το κόκκινο και το πράσινο, ως προειδοποίηση. Το πορτοκαλί χρώμα έχει την ικανότητα να τραβάει την προσοχή, γι’ αυτόν τον λόγο έχει αναλάβει τον ρόλο να προειδοποιεί και συνδέεται με την επιβράδυνση των οχημάτων, λίγο πριν από την ακινητοποίηση.

Η ρύθμιση της κυκλοφορίας από φωτεινούς σηματοδότες συγκεκριμένων χρωμάτων αποφασίστηκε λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παραπάνω παράγοντες, ώστε κάθε χρήστης του οδικού δικτύου να μπορεί να αντιληφθεί τη σήμανση εγκαίρως, γεγονός που αποτρέπει τη δημιουργία σύγχυσης και εξασφαλίζει την ομαλότερη δυνατή ροή της κυκλοφορίας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.