Η κυβέρνηση εξετάζει δραστικές και άμεσες ενέργειες οι οποίες θα βάλουν «τέλος» στην κυκλοφορία και την ανεξέλεγκτη εκπομπή ρύπων, χιλιάδων οχημάτων με πετρελαιοκινητήρα.

Να σημειωθεί πως τα εν λόγω οχήματα χρειάζονται κάποιες επιπλέον ενέργειες συντήρησης, οι οποίες φροντίζουν για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και ιδιαίτερα των μικροσωματιδίων.

Αυτά τα συγκρατεί το φίλτρο κατακράτησης DPF, που υπάρχει υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel προδιαγραφών Euro 5 και μετά.

Η σωστή συντήρηση του οχήματος κυρίως σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία από εξειδικευμένους μηχανικούς βοηθάει στη σωστή λειτουργία του φίλτρου αλλά και στην αύξηση του ορίου ηλικίας του κάτι που σημαίνει ουσιαστικά λιγότερα έξοδα για τον κάτοχο.

Αρκετοί όμως είναι οι κάτοχοι που δεν συντηρούν το όχημά τους σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, ενώ κάποιοι αποφασίζουν ακόμα και να αφαιρέσουν το φίλτρο για να αποφύγουν το έξοδο της πιθανής αντικατάστασης. Και σύμφωνα με τη νομοθεσία αυτο είναι παράνομο.

Τα αυτοκίνητα λοιπόν αυτά, θα έπρεπε να κόβονται άμεσα και υποχρεωτικά από τα ΚΤΕΟ.

Ο έλεγχος του DPF προβλέπεται και ισχύει ήδη από την 1η Ιανουαρίου του 2023, σε πολλές άλλες χώρες της E.E. οι οποίες έχουν εφοδιάσει τα δικά τους ΚΤΕΟ με ειδικά μηχανήματα.

Σήμερα στην Ελλάδα ο έλεγχος γίνεται από τα ΚΤΕΟ μόνο με τα μάτια, ενώ δεν υπάρχει το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των Ελληνικών ΚΤΕΟ με κατάλληλο εξοπλισμό μέτρησης.

Όμως το περιβάλλον δεν μπορεί να περιμένει και πρέπει άμεσα η πολιτεία να προχωρήσει στον υποχρεωτικό έλεγχο του DPF σε χιλιάδες diesel που κυκλοφορούν.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σημειώστε πως πέρα από το περιβάλλον, οι συγκεκριμένες εκπομπές ρύπων (τους οποίους συγκρατεί το DPF) προκαλούν σοβαρό κίνδυνο και για τη δημόσια υγεία, καθώς τα μικροσωματίδια μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στο αναπνευστικό και καρδιαγγειακό σύστημα.