
Η MAN Truck & Bus προχωρά συστηματικά στην απανθρακοποίηση της εφοδιαστικής ικανότητάς της.
Η εταιρεία ανακοίνωσε το πρόγραμμα «Electrifying Outbound», το οποίο βασίζεται σε ένα διατροπικό μοντέλο logistics: Xρήση του τρένου για τις μεγάλες αποστάσεις και ηλεκτρικών φορτηγών για το τελικό στάδιο παράδοσης των καινούργιων οχημάτων. Προσέγγιση που εκτιμάται ότι μειώνει κατά 2.700 τόνους τις ετήσιες εκπομπές CO₂. 
Σε συνεργασία με τον συνεργάτης της στα logistics, VEGA International, η MAN υλοποίησε ένα απλό και αποτελεσματικό σύστημα: Tα φορτηγά που βγαίνουν από το εργοστάσιο της Κρακοβίας, στην Πολωνία, μεταφέρονται με τρένο στη δυτική Γερμανία και η τελική παράδοση -σε ακτίνα 300 km γύρω από τον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό της Rheine, πόλης στο ομόσπονδο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας γίνεται αποκλειστικά με MAN eTGX, χωρίς τοπικές εκπομπές ρύπων. Έτσι, κάθε εβδομάδα παραδίδονται 30 έως 40 νέα φορτηγά με 100% ηλεκτρικό τρόπο.

Για τον έλεγχο της λειτουργικότητας του συστήματος, δύο MAN eTGX χρησιμοποιήθηκαν για αρκετούς μήνες. Το eTGX είναι το ηλεκτρικό long-haul μοντέλο της μάρκας, αποδίδει 400 kW/544 ίππους, με μικτό βάρος έως 28 τόνους και ρυμουλκούμενο έως 50 τόνους. Η μπαταρία διαμορφώνεται κατά παραγγελία: Από τρεις έως επτά συστοιχίες, συνολικής χωρητικότητας 240 έως 560 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως 750 km.
Στον τομέα της φόρτισης, υποστηρίζει έως 375 kW σε CCS και έως 750 kW σε MCS, ανακτώντας αυτονομία γύρω στα 350 km μέσα σε 45 λεπτά. Η δοκιμαστική περίοδος κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη από τη VEGA, που αναμένεται να διαθέτει 10 eTGX μέχρι το τέλος της χρονιάς και 20-30 ακόμη μέσα στο 2026.

MAN και VEGA υπογραμμίζουν επίσης τη σημασία του σιδηροδρόμου: Από το 2023, περισσότερα από 11.000 φορτηγά έχουν ήδη παραδοθεί με τρένο, αποφεύγοντας περίπου 6.000 τόνους CO₂. Επιπλέον, η MAN σχεδιάζει να εντάξει στη διαδικασία και την εφοδιαστική των ανταλλακτικών, να επεκτείνει λύσεις διατροπικών μεταφορών και να ενισχύσει το δίκτυο φόρτισης. Η VEGA, από την πλευρά της, ανακοινώνει μεγάλες επενδύσεις: Άνω των 30 εκατ. ευρώ σε φωτοβολταϊκά και σταθμούς φόρτισης, κι επιπλέον 80–100 εκατ. ευρώ για τη μετάβαση του στόλου της σε BEV και υδρογόνο. Ο στόχος: Πλήρως μηδενικές εκπομπές logistics μέχρι το 2030.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.