Η θρυλική «Παγόδα» της Mercedes-Benz έγινε 60 χρονών

Η Mercedes-Benz γιορτάζει τα 60 χρόνια από την παρουσίαση της 230 SL στην Έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1963, ενός μοντέλου ορόσημου στην ιστορία της

Η θρυλική «Παγόδα» της Mercedes-Benz έγινε 60 χρονών

Σπορ, άνετη και ορόσημο για την ασφάλεια των μοντέλων της Mercedes-Benz. 60 χρόνια πριν και συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 1963, ο Γερμανός κατασκευαστής παρουσίασε την 230 SL, με κωδική ονομασία W 113 στην Έκθεση της Γενεύης.

Η νέα τότε 230 SL αντικατέστησε ταυτόχρονα την 300 SL Roadster και την 190 SL και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1971.

Το γερμανικό κάμπριο σχεδιάστηκε από τον Friedrich Geiger συνδυάζοντας καθαρές και μοντέρνες γραμμές με την κλασική εμφάνιση της SL και το χαρακτηριστικό έμβλημα της μάρκας να δεσπόζει στο κέντρο της γρίλιας.

Η 230 SL ήταν διαθέσιμη και με σκληρή οροφή δια χειρός Paul Bracq, ο οποίος δημιούργησε ένα χαμηλό ρόουντστερ με τέλειες αναλογίες. Το σχεδιαστικό κλου όμως ήταν η αφαιρούμενη, σκληρή σκεπή. Ψηλή, με λεπτές κολόνες και κοίλη στο επάνω μέρος της, θύμιζε από μπροστά απωανατολική παγόδα, δίνοντας στο αυτοκίνητο το λαϊκό παρατσούκλι του.

Παράλληλα, η W 113 ήταν πρωτοπόρος στην ασφάλεια των σπόρτσκαρς της εποχής. Το πάτωμα της ήταν μια κοντύτερη και ενισχυμένη έκδοση των σεντάν W 111. Η «Παγόδα» ήταν επίσης το πρώτο σπορ μοντέλο με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, μπροστά και πίσω, για προστασία στις συγκρούσεις. Για τον ίδιο λόγο, το εσωτερικό είχε σχεδιαστεί χωρίς ακμές και προεξοχές, και με μαλακή επένδυση σε κάποια σημεία του ταμπλό και στον αφαλό του τιμονιού.

Επιπλέον, η 230 SL ήταν η πρώτη Mercedes-Benz με ράντιαλ ελαστικά και είχε δισκόφρενα εμπρός, ωστόσο η εταιρεία αποφάσισε με την 250 SL που ακολούθησε να προσθέσει και δισκόφρενα πίσω.

Κάτω από το καπό της 230 SL βρέθηκε ο 6κύλινδρος M 127 χωρητικότητας 2.306 cc και απόδοσης 150 PS. Έφτανε τα 100 km/h από στάση σε 11,1″ και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 200 km/h.

Έπειτα, προς τα τέλη του 1966 η Mercedes-Benz αντικατέστησε την 230 SL με τη 250 SL. O κινητήρας M 129 ήταν μεγαλύτερος με χωρητικότητα 2.496 cc προσφέροντας την ίδια ισχύ και την τελική ταχύτητα με τον προκάτοχο της. Η μεγαλύτερη ροπή όμως βελτίωσε το χρόνο του 0-100 km/h κατά 1,1″.

To 1968 έκανε την εμφάνιση της η 280 SL. Aυτή τη φορά μπροστά από τον οδηγό βρέθηκε ο Μ 130 χωρητικότητας 2.778 cc με ισχύ 170 PS και το 0-100 km/h να διαρκεί 9″.

Τον Μάρτιο του 1971 και μετά από 48.912 αντίτυπα, η παραγωγή της W 113 σταμάτησε. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 19.831 κομμάτια της 230 SL, 5.196 250 SL και 23.885 280 SL.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.