ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Δεν τελείωσε πριν καν αρχίσει η προεδρική κούρσα στις ΗΠΑ» όπως νομίζουν πολλοί. Έχουμε να δούμε πολλά επεισόδια ακόμα...

Η Τουρκία επιβάλλει δασμούς 40% στα κινεζικά αυτοκίνητα

Η Τουρκία ανησυχεί για επιδείνωση του εμπορικού ελλείμματος και πιθανή ζημιά στην τοπική βιομηχανία

Η Τουρκία επιβάλλει δασμούς 40% στα κινεζικά αυτοκίνητα

Σε αντίθεση με την πατρίδα μας, η Τουρκία έχει ανθηρή αυτοκινητοβιομηχανία και δεν έχει καμία διάθεση να δεχτεί πλήγμα από την αθρόα εισαγωγή κινεζικών αυτοκινήτων. Έτσι, η γειτονική χώρα ανακοίνωσε ότι θα επιβληθούν δασμοί 40%, αρχής γενομένης από τις 7 Ιουλίου.

Η νομοθετική ρύθμιση που θα ισχύσει στην Τουρκία βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με ανάλογες κινήσεις που εφαρμόζουν πολλά κράτη. Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι θα αυξήσουν τους εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά EV από 25% σε 100%.

Το τουρκικό υπουργείο Εμπορίου δήλωσε ότι η απόφαση πάρθηκε για να προστατέψει το ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, αλλά κι ως ασπίδα για την τοπική βιομηχανία. Το εμπορικό έλλειμμα της χώρας ήταν €42 δισεκατομμύρια το 2023.

Αλλά η Τουρκία δεν στοχοποιεί μόνο τα ηλεκτρικά που είναι «made in China» αλλά όλα τα κινεζικά μοντέλα, ανεξάρτητα από το καύσιμο. Προχωρά μάλιστα ένα βήμα παραπέρα, επιβάλλοντας ελάχιστη επιβάρυνση $7.000 (€6.500) ανά όχημα. Εάν, για παράδειγμα, ο δασμός 40% είναι μικρότερος από $7.000, το μοντέλο θα επιβαρυνθεί με $7.000. Κίνηση που καθιστά αυτομάτως εκτός συναγωνισμού τα προσιτά κινεζικά.

Ήδη η τουρκική οικονομία είχε βάλει στο στόχαστρο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας από το 2023, προκειμένου να υποστηριχτεί το TOGG T10X, το πρώτο εγχώριο ηλεκτρικό μοντέλο της γείτονος. Βασική προεκλογική υπόσχεση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις περσινές εκλογές.

Οι τουρκικοί δασμοί αποτελούν το πιο πρόσφατο πλήγμα για την Κίνα, η οποία έχει δεχθεί πρόσθετες χρεώσεις από πολλές χώρες. Ανησυχούν ότι η υπερπροσφορά κινεζικών προϊόντων σε προσιτές τιμές προέρχεται από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και τις υπερβολικές τοπικές επιδοτήσεις, βλάπτοντας τον ανταγωνισμό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αλλά δεν είναι όλοι υπέρ των δασμών. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, διά στόματος του καγκελάριου Olaf Scholz, εμφανίζεται αντίθετη στις προθέσεις των Βρυξελών για επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φτάνουν στην Ευρώπη μέσω Κίνας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.