Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ισάξιο προσδόκιμο ζωής με τα βενζίνης

Βρετανική έρευνα καταδεικνύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντέξουν τουλάχιστον το ίδιο με τα βενζινοκίνητα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ισάξιο προσδόκιμο ζωής με τα βενζίνης

«Ναι, να πάρω BEV και μετά να πρέπει να πληρώνω για καινούργια μπαταρία». Κι όμως, νέα έρευνα από το Ηνωμένο Βασίλειο αξιολογεί τη μακροζωία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τουλάχιστον ισάξια με των βενζινοκίνητων. 

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας πολυεθνικής μελέτης που διεξήχθη από ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ και το London School of Economics (LSE), η οποία ανέλυσε πάνω από 300 εκατομμύρια στοιχεία. Συμπεριλαμβανομένων δεδομένων από 30 εκατομμύρια μοντέλα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θερμικά. Η μελέτη αξιοποίησε ανώνυμα δεδομένα δοκιμών από το MOT (το βρετανικό ΚΤΕΟ) από το 2005 έως το 2022.

Η μελέτη φτάνει στο συμπέρασμα ότι τα πρώτα BEV δυσκολεύονταν να διαρκέσουν όσο τα θερμικά μοντέλα, αλλά στη δεδομένη χρονική στιγμή, η διαφορά έχει μηδενιστεί. «Ενώ τα BEV αντιπροσωπεύουν μια νεότερη τεχνολογία, έχουν εξελιχθεί με ταχύ ρυθμό. Τα πλέον πρόσφατα BEV αναμένεται να ισοφαρίσουν ή και να ξεπεράσουν τον μέσο όρο των θερμικών βενζίνης».

Η μελέτη διαπίστωσε ότι, για κάθε έτος παραγωγής, η πιθανότητα αστοχίας στα ηλεκτρικά μειώθηκε κατά 12%, ποσοστό που είναι σημαντικά υψηλότερο από τη βελτίωση κατά 6,7% για όσα έχουν κινητήρα βενζίνης και το μόλις 1,9% για τα ντίζελ. Με άλλα λόγια, εάν ορέγεστε ένα BEV, οι πιθανότητες να μην χαλάσει είναι δραματικά υψηλότερες με κάθε νεότερο μοντέλο.

Για να ποσοτικοποιήσουν την πρόοδο, οι ερευνητές ανακοίνωσαν ορισμένα αμείλικτα νούμερα. Ένα σύγχρονο BEV μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται για μέση διάρκεια ζωής 18,4 ετών και 124.000 μιλίων (200.000 km). Συγκριτικά, τα βενζινοκίνητα μοντέλα έχουν οριακά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, κατά μέσο όρο 18,7 χρόνια, αλλά διανύουν λιγότερα μίλια, περίπου 116.000 (187.000 km) κατά μέσο όρο.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από την άλλη έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής 16,3 ετών, αλλά αντισταθμίζουν με σημαντικά υψηλότερα χιλιόμετρα. Φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 255.000 μίλια (410.000 km) πριν από τη συνταξιοδότηση. Άρα δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τη μακροβιότητα της μπαταρίας; Σε καναδική έρευνα, που είχαμε δημοσιεύσει προ 6μήνου, οι ερευνητές είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρώτα θα σκορπίσει το υπόλοιπο αυτοκίνητο και μετά θα χρειαστεί αντικατάσταση η μπαταρία. Με το degradation να ανέρχεται σε μόλις 1,8% ετησίως.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.