Δημοκρατία έχουμε, ότι θέλουμε λέμε, έτσι Αλέξη;

Ηλεκτρικό πόλης κάτω από τα €18.000 ετοιμάζει η Dacia

Το νέο προσιτό ηλεκτρικό πόλης της Dacia θα αναπτυχθεί σε χρόνο-ρεκόρ 16 μηνών και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη

Ηλεκτρικό πόλης κάτω από τα €18.000 ετοιμάζει η Dacia

Η Dacia ετοιμάζεται να ταράξει και πάλι τα νερά της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μετά την επιτυχία του Dacia Spring, που παραμένει ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά στην Ευρώπη, η εταιρεία προχωρά με την ανάπτυξη ενός νέου ηλεκτρικού πόλης, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2026 με στόχο τιμής κάτω από €18.000.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo, επιβεβαίωσε την είδηση, υπογραμμίζοντας ότι το νέο μοντέλο θα αναπτυχθεί σε χρόνο-ρεκόρ 16 μηνών, καθώς η εταιρεία έχει υιοθετήσει ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης χάρη στη συνεργασία της με κινεζική εταιρεία R&D.

«Έχουμε περάσει σε “κινεζική ταχύτητα” στην ανάπτυξη νέων μοντέλων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Luca de Meo, προσθέτοντας: «Προκαλώ οποιονδήποτε ανταγωνιστή στον κόσμο να το καταφέρει αυτό».

Σε αντίθεση με το Dacia Spring, που κατασκευάζεται στην Κίνα από την Dongfeng Renault, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Αυτή η στρατηγική απόφαση θα επιτρέψει στην Dacia να αποφύγει τους δασμούς της ΕΕ που επιβάλλονται στα εισαγόμενα κινεζικά αυτοκίνητα, προσφέροντας παράλληλα ανταγωνιστική τιμή στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η Dacia δημοσίευσε ένα σκίτσο του επερχόμενου μοντέλου, αποκαλύπτοντας ένα πεντάθυρο χάτσμπακ με κοντό καπό, τετραγωνισμένο αμάξωμα και μεγάλους τροχούς. Παρά την οικονομική τιμή του, το νέο μοντέλο υπόσχεται βελτιωμένη ποιότητα οδήγησης, ασφάλεια, αυτονομία και επιδόσεις σε σύγκριση με το Dacia Spring, το οποίο βασίζεται στην «ηλεκτρική» εκδοχή της πλατφόρμας CMF-A.

Το νέο -και ανώνυμο ακόμα- ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Dacia θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Renault Twingo E-Tech και ένα προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan που αναπτύσσεται παράλληλα. Όλα αυτά τα EV θα χρησιμοποιούν μια κοντύτερη εκδοχή της πλατφόρμας AmpR Small, η οποία είναι εξέλιξη της CMF-BEV και σχετίζεται με την πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιείται στη σημερινή σειρά μοντέλων με θερμικούς κινητήρες της Dacia.

Ο όμιλος Renault έχει θέσει στόχο τιμής κάτω από €20.000 για το Twingo E-Tech, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Αυτό σημαίνει ότι το αντίστοιχο μοντέλο της Dacia θα είναι τουλάχιστον €2.000 φθηνότερο, χάρη στις γνωστές οικονομίες κλίμακας και τις πρακτικές μείωσης κόστους της ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παραμένει ασαφές αν το νέο ηλεκτρικό της Dacia θα αντικαταστήσει το Dacia Spring, το οποίο είναι ακόμα σχετικά νέο στην αγορά. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η επόμενη γενιά του ελαφρώς μεγαλύτερου Dacia Sandero θα διατίθεται σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση το 2027, ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της εταιρείας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.