
Η Kia γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δοκιμάζει δημόσια ένα ψηφιακό διαβατήριο σε επίπεδο κυψέλης για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.
Η καινοτομία αυτή, που εφαρμόζεται πιλοτικά σε ένα EV3 εξοπλισμένο με σύστημα παρακολούθησης κυψελών, έρχεται να προετοιμάσει το έδαφος για τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό σχετικά με την ιχνηλασιμότητα και τη βιωσιμότητα των μπαταριών.
Σε αντίθεση με τα σημερινά συστήματα που αναλύουν μόνο το σύνολο της μπαταρίας, το διαβατήριο αυτό επιτρέπει συνεχή παρακολούθηση της κατάστασης κάθε κυψέλης ξεχωριστά. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα που θα μπορούσε να μεταμορφώσει τη συντήρηση και την επισκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα δεδομένα συλλέγονται και ενημερώνονται αυτόματα, την ίδια στιγμή που έχεις απευθείας πρόσβαση μέσω του συστήματος infotainment του αυτοκινήτου.
Αναλυτικότερα, στην πιλοτική δοκιμή, η Kia εξόπλισε ένα EV3 με σύστημα παρακολούθησης κυψέλης (chip-on-cell) από την εταιρεία Dukosi, που συλλέγει δεδομένα για κάθε κυψέλη της μπαταρίας και μεταδίδει αυτά τα δεδομένα στο ψηφιακό battery passport. Τα δεδομένα περιλαμβάνουν State of Health (SoH) κυψέλης, και το σύστημα υλοποιεί διάγνωση σε πραγματικό χρόνο. Οι χρήστες, μηχανικοί και ρυθμιστικές αρχές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό το SoH μέσω του infotainment συστήματος του αυτοκινήτου (στη φάση της δοκιμής). Το σύστημα ενημερώνεται αυτόματα μετά από επισκευές για να διασφαλιστεί η ακρίβεια και ιχνηλασιμότητα των δεδομένων. Πέρα από τη συμμόρφωση με το ρυθμιστικό πλαίσιο, στόχος της Kia είναι να κάνει τα ηλεκτρικά της πιο ανθεκτικά, πιο διαφανή και πιο αξιόπιστα. Η δοκιμή πραγματοποιείται σε συνεργασία με το εξαιρετικής φήμης ολλανδικό Technische Universiteit Delft και το ευρωπαϊκό πρότζεκτ DATAPIPE, διερευνώντας τα οφέλη μιας τέτοιας τεχνολογίας σε μεγάλη κλίμακα. Η έγκαιρη ανίχνευση ελαττωματικών κυψελών επιτρέπει την επιμήκυνση της ζωής των μπαταριών και τη μείωση του κόστους επισκευής. Παράλληλα, για τους αγοραστές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα πιστοποιημένα δεδομένα υγείας μπορούν να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη και να αυξήσουν την αξία μεταπώλησης -και αυτό ακριβώς είναι που επιδιώκει η Kia. Η εταιρεία σκοπεύει να προσφέρει την υπηρεσία αυτή σε όλα τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της που θα πωλούνται στην Ευρώπη έως τον Φεβρουάριο του 2027, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις μπαταρίες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.