Lotus Elise: Επιστρέφει με κεντρική θέση οδήγησης και 600 kg
H Lotus Elise S1 κλείνει τα 30 της χρόνια και λαμβάνει το καλύτερο δώρο γενεθλίων
Newsroom | email: info@pronews.gr
Η Lotus Elise ήταν πούπουλο όταν λανσαρίστηκε πριν από 30 χρόνια και σήμερα η αντίθεση είναι ακόμα πιο έντονη. Με την επέλαση των SUV και των ηλεκτρικών, πολλά μοντέλα πλέον ζυγίζουν μέχρι και τρεις φορές περισσότερο.
Αλλά τώρα η βρετανική Analogue Automotive κυκλοφόρησε τη δική της εκδοχή της Lotus Elise S1 και είναι ακόμα πιο σκληροπυρηνική. Τα 725 kg -χωρίς υγρά- έχουν μειωθεί στα 600 kg, περίπου τα μισά από μία Toyota GR86.
Η δίαιτα οφείλεται στο νέο αμάξωμα από ανθρακονήματα, με το ακριβό υλικό να χρησιμοποιείται εκτενώς και στην καμπίνα, τους τροχούς και τα φρένα.
Επηρεάζει ολόκληρη την οδηγική εμπειρία και αποκλείει κάθε άλλον επιβάτη. Αν σου ακούγεται πολύ εγωιστικό, εμπνέεται από το πρωτάθλημα Autobytel Lotus. Όπου αγωνιστικές Elise με σταθερή οροφή -πριν ακόμα εμφανιστούν οι Exige- μιμούνταν τη θέση οδήγησης της McLaren F1. Χωρίς τους δύο συνοδηγούς.
Παραμένοντας πιστή στις ρίζες της S1, η Analogue Automotive επέλεξε να χρησιμοποιήσει τον K Series της Rover, αντί για τον 4κύλινδρο Toyota ZZ, ο οποίος φορέθηκε στις S2. Ή τον κινητήρα της σειράς K της Honda, που πολλοί οπαδοί της Elise έχουν «κουμπώσει» στις δικές τους S1 στο διάβα των δεκαετιών.
Η βασική Elise απέδιδε μόλις 120 ίππους όταν ήταν καινούργια, ενώ έφτανε τους 190 στην εκδοχή VHPD. Τη φορούσαν οι εκδόσεις Sport 190, 340R και Exige. Με τις περιποιήσεις της Analogue Automotive αποδίδει 254 ίππους και η αναλογία κιλών ανά ίππο πέφτει κάτω από το «3».
Η Analogue Automotive θα κατασκευάσει μόνο 35 αυτοκίνητα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από το επόμενο έτος. Οι τιμές δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, αλλά ενώ η αρχική Elise ήταν ένα προσιτό σπόρτσκαρ, εδώ μην περιμένεις να κοστίζει λιγότερο από μισό ‘μύριο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.