
Η Ελλάδα μπαίνει σε νέα εποχή οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας με το επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων.
Στόχος είναι η εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων και ο εκσυγχρονισμός του στόλου, που με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών βρίσκεται πολύ πίσω από τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Το νέο σύστημα καθορίζει αυστηρά κριτήρια: οχήματα που παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλα διαστήματα, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ για πάνω από 24 μήνες και οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους ή σοβαρές μηχανικές βλάβες εντάσσονται υποχρεωτικά στο πρόγραμμα.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε περιπτώσεις όπου το κόστος επισκευής υπερβαίνει την εμπορική αξία του αυτοκινήτου.
Η απόσυρση θα ακολουθήσει το ευρωπαϊκό χρονοδιάγραμμα εκπομπών: Euro 1 το 2026, Euro 2 το 2030, Euro 3 το 2034, Euro 4 το 2039, Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050.
Η σταδιακή εφαρμογή επιτρέπει την ομαλή μετάβαση σε σύγχρονα, φιλικότερα προς το περιβάλλον οχήματα.
Η αντίδραση ιδιοκτητών παλαιών οχημάτων και επαγγελματιών επισκευών οδήγησε σε τροποποιήσεις: όσοι μπορούν να παρουσιάσουν σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν οικονομική δυνατότητα διατηρούν το δικαίωμα διατήρησης των οχημάτων τους.
Παράλληλα, η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων γίνονται υποχρεωτική για τους κατασκευαστές.
Σημαντικό στοιχείο είναι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα που συνδέει ΚΤΕΟ, ασφαλιστικές εταιρείες και εφορία, αποκλείοντας την κυκλοφορία μη ασφαλών ή πλαστών οχημάτων.
Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ ή με σοβαρές βλάβες καλούνται να δράσουν άμεσα, προλαμβάνοντας την υποχρεωτική ένταξη στην απόσυρση.
Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και πιο φιλικά στο περιβάλλον οχήματα γίνεται επείγουσα ανάγκη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τους δρόμους της χώρας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.