ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Οι σπανιότερες ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτου (φώτο)

Πέντε άγνωστοι κατασκευαστές

Οι σπανιότερες ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτου (φώτο)

Οι γνωστότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτου προέρχονται από την Ιαπωνία.

Ωστόσο στο παρελθόν η χώρα είχε και άλλες εταιρείες, άγνωστες σήμερα στο ευρύ κοινό.

Ίσως και να μην υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να ασχολείται έστω και λίγο με τα αυτοκίνητα και να μην γνωρίζει τους μεγαλύτερους κατασκευαστές που προέρχονται από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, όπως είναι η Toyota, η Honda η Nissan και η Suzuki.

Όπως και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου που έχουν παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων, από την Ιαπωνία ξεπήδησαν στο πέρασμα του χρόνου και άλλοι κατασκευαστές που δεν είναι γνωστοί στο ευρύ κοινό, μερικοί από τους οποίους υπάρχουν μέχρι σήμερα. Ας γνωρίσουμε καλύτερα πέντε από αυτούς.

Amati Cars
Αν και σημαντικά μικρότερη σε μέγεθος, σε σχέση με τις Toyota, Honda και Nissan, στις αρχές της 10ετίας του ’90 η Mazda προσπάθησε να αλλάξει τα δεδομένα και να ανέβει στην ιεραρχία των πωλήσεων βάζοντας σαν στόχο την τρίτη θέση.

Για να το πετύχει αυτό η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει τον δρόμο που είχαν χαράξει οι μεγάλοι κατασκευαστές της χώρας με τη δημιουργία μίας ακόμη εταιρείας, η οποία θα κατασκευάσει αποκλειστικά πολυτελή μοντέλα, όπως έκανε δηλαδή η Lexus (Toyota), η Infinity (Nissan) και η Acura (Honda).

Έτσι, το 1991, η Mazda ανακοίνωσε την Amati, που δυστυχώς συνέπεσε σχεδόν με την χρηματοπιστωτική και στεγαστική κρίση της ιαπωνικής οικονομίας, τα αποτελέσματα της οποίας άρχισαν να γίνονται αισθητά το 1992.

Το μόνο αυτοκίνητο τελικά που έκανε την εμφάνισή του με τα σήματα της Amati και είδε το φως της παραγωγής ήταν το Amati 500, το οποίο ακυρώθηκε το φθινόπωρο του 1992 και έπειτα επέστρεψε ξανά ως Mazda Millenia το 1994.

Mitsuoka Motor
Η Mitsuoka είναι μια πολύ μικρή σε μέγεθος εταιρεία, επί της ουσίας μια καροτσερία που κατασκευάζει τα δικά της μοντέλα χρησιμοποιώντας ως βάση αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής άλλων κατασκευαστών, ενώ έχει και το δικό της ξεχωριστό τμήμα που παράγει… νεκροφόρες.

Η Mitsuoka ιδρύθηκε το 1994 και ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας αρχικά μοντέλα της Nissan. Έμπνευση για τη σχεδίαση των μοντέλων της Mitsuoka αποτέλεσαν τα ευρωπαϊκά και αμερικάνικα αυτοκίνητα από τις 10ετίες του ’50 και του ’60, ενώ οι Ιάπωνες παρουσίασαν και πιο ρηξικέλευθα σχέδια όπως το πρωτότυπο Orochi που έκανε την εμφάνισή του το 2001, βασιζόταν σε Honda NSX και αργότερα μπήκε και στην παραγωγή, σε περιορισμένο αριθμό.

Otomo
Η Otomo είναι αναμφίβολα μια εταιρεία που ελάχιστοι γνωρίζουν ότι υπήρξε έχοντας ιδρυθεί πριν από έναν σχεδόν αιώνα, το 1924 από τον Hayataya Toyokawa. Μάλιστα η Otomo ήταν τότε ένας από τους μόλις δύο Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτου με τον δεύτερο να είναι η Gorham Automobile Company που μετέπειτα αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Nissan.

Τον ίδιο δρόμο, μέσω συγχωνεύσεων ακολούθησε έπειτα από τρία χρόνια και η Otomo, η οποία μέχρι τότε είχε παρουσιάσει ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, το οποίο μπορούσε να διαμορφωθεί ως διθέσιο ή τετραθέσιο και έφερε αρχικά έναν αερόψυκτο εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα 944 κ.εκ. -αργότερα παρουσίασε και υγρόψυκτο μοτέρ 24 ίππων.

Prince Motor
Σημαντική ιστορικά για την ιαπωνική βιομηχανία αυτοκινήτου είναι και η Prince Motor που έκανε την εμφάνισή της μετά το τέλος του 2ου Π.Π. Η ιαπωνική εταιρεία «ξεπήδησε» από την κατασκευάστρια αεροσκαφών Tachikawa Aircraft Company, η οποία διαλύθηκε μετά τη λήξη του πολέμου.

Αρχικά η εταιρεία ονομάστηκε Tokyo Electric Car Company και το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε ήταν το αμιγώς… ηλεκτρικό Tama, ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε χάρη στην τεχνογνωσία της ιαπωνικής εταιρείας αλλά και της σχετικής έλλειψης βενζίνης εκείνη την περίοδο στην Ιαπωνία. Το Tama μπορούσε να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και η αυτονομία του έφτανε έως και τα 60 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Αφού άλλαξε και άλλα ονόματα, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Prince Motor το 1952 και με ένα πολύ μικρό διάλειμμα παρέμεινε έτσι έως και το 1966 που συγχωνεύτηκε με τη Nissan.

Η Prince Motor εξακολουθεί να “ζει” μέχρι και σήμερα μέσω των ονομάτων Skyline και Gloria, δημοφιλών μοντέλων της εταιρείας που διατηρήθηκαν και μετά τη συγχώνευσή της με το «Skyline» να συνδέεται πλέον άρρηκτα με τη Nissan.

Dome
Πλησιάζοντας πλέον επίσημα τον μισό αιώνα ζωής η Dome Co. Ltd είναι ένας από τους πλέον επιφανείς και παράλληλα… «γνωστούς άγνωστους» κατασκευαστές της Ιαπωνίας.

Η Dome -στα ιαπωνικά σημαίνει κυριολεκτικά «όνειρο παιδιού»- ιδρύθηκε το 1975 από τον Minoru Hayashi, ο οποίος είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα μια δεκαετία νωρίτερα. Αυτή είναι η κύρια δραστηριότητα της Dome μέχρι και σήμερα, η οποία κατασκευάζει εκτός από αγωνιστικά αυτοκίνητα και μονοθέσια.

Μαλιστα η εταιρεία είχε και δύο «περάσματα» και από τη Formula 1, ως προμηθευτής σασί στα τέλη της 10ετίας του ’80 και τις αρχές της επόμενης, αλλά και το 1995 και 1996.

Το αυτοκίνητο ωστόσο που είναι ίσως πιο γνωστό στο κοινό είναι το πρωτότυπο Dome Zero που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το 1978. Η εταιρεία εξέλιξε και μια έκδοση παραγωγής για την αμερικάνικη αγορά, η οποία ωστόσο δεν υλοποιήθηκε ποτέ καθώς δεν έλαβε έγκριση τύπου από τις ιαπωνικές αρχές.

To Dome Zero ήταν πισωκίνητο με μήκος λίγο κάτω από τέσσερα μέτρα και στο κέντρο του έφερε 6κύλινδρο κινητήρα 2,8 λίτρων της Nissan με το μοτέρ να χρησιμοποιείται και στο 280Ζ. Αν και η απόδοση του μοτέρ ήταν σχετικά χαμηλή, το βάρος των μόλις 920 κιλών, έδινε επιδόσεις παρόμοιες με εκείνες των ατμοσφαιρικών Porsche εκείνης της εποχής, σύμφωνα με αναφορές.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.