
Όταν χρησιμοποιούνται σωστά -δηλαδή φορτίζονται τακτικά, ώστε να μεγιστοποιείται η χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα- τα PHEV μπορούν να επιτύχουν εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση.
Το πρόβλημα είναι ότι η κύρια πελατεία τους είναι εταιρείες, των οποίων οι εργαζόμενοι συχνά ούτε έχουν τη δυνατότητα ούτε την όρεξη να συνδέουν το αυτοκίνητο σε πρίζα. Έτσι, η κατανάλωση αυτών των -βαρύτερων λόγω διπλού κινητήρα και μπαταρίας- αυτοκινήτων εκτοξεύεται, και ο απολογισμός σε εκπομπές άνθρακα γίνεται καταστροφικός.
Αυτό είναι κάτι που εδώ και καιρό καταγγέλλει η ΜΚΟ Transport & Environment. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες -και την οποία παρουσιάσαμε στο drive.gr– η οργάνωση ανέφερε ότι οι πραγματικές εκπομπές CO₂ των plug-in hybrid, άλλως PHEV, είναι «έως και πέντε φορές υψηλότερες, κατά μέσο όρο, από τα αποτελέσματα των επίσημων δοκιμών».

«Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται οι κατασκευαστές, τα plug-in hybrid είναι ακόμη πιο επιζήμια για το κλίμα απ’ ό,τι πιστεύαμε. Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει η ΕΕ να αγνοήσει τις πραγματικές εκπομπές των PHEV, έτσι ώστε να καθυστερήσει τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά», σημειώνει η T&E. 
Ακριβώς αυτό συμβαίνει στη Γερμανία, όπου ο καγκελάριος Friedrich Merz, επιδιώκοντας να προστατεύσει τους 800.000 εργαζομένους του κλάδου, πιέζει για αναβολή του στόχου του 2035, που προβλέπει την απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων. Με απλά λόγια, το ζητούμενο είναι να διασωθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο το δυνατόν περισσότερο, απέναντι στην επερχόμενη «εισβολή» κινεζικών ηλεκτρικών.
Αυτή την εβδομάδα, η VDA, η ομοσπονδία που εκπροσωπεί τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, επανήλθε με μια μάλλον απρόσμενη πρόταση (σύμφωνα με τη Les Échos, 28/10): Να καταστεί υποχρεωτική η φόρτιση των plug-in hybrid!
«Στο μέλλον, τα plug-in υβριδικά θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική», δήλωσε η πρόεδρος της VDA, Hildegard Müller, στη Frankfurter Allgemeine Zeitung. 
Πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί αυτό; Ο κινητήρας θα περιοριζόταν αυτόματα (σε άγνωστο ακόμη βαθμό) αν, ύστερα από ορισμένα χιλιόμετρα που αντιστοιχούν στην αυτονομία της μπαταρίας, ο οδηγός αγνοεί τις υπενθυμίσεις να συνδέσει το αυτοκίνητο σε πρίζα. Μια ρύθμιση που θα μπορούσε να προκαλέσει αρκετά… αμήχανες στιγμές, ειδικά σε μεγάλα ταξίδια μέσα στην ημέρα!
Προς το παρόν, αυτή η ιδέα παραμένει απλώς μια πρόταση του λόμπι των κατασκευαστών, χωρίς καμία ένδειξη ότι οι εταιρείες θα την υιοθετήσουν στην πράξη. Ωστόσο, δείχνει ξεκάθαρα την ανησυχία και την αμηχανία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον -την ώρα που «βαριά ονόματα» όπως η Porsche και η Mercedes-Benz περνούν περίοδο έντονων αναταράξεων.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.