ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Περίπτωση Εξάρχου: Για πρώτη φορά χαρίζουν μια Τράπεζα, σε κάποιον που δεν προφυλακίστηκε επειδή είχε λεφτά να πληρώσει την εγγύηση. «Άλλα» κόλπα...

Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το νέο MINI Cooper

Έφτασε η νέα γενιά του MINI Cooper κι εμείς βρεθήκαμε στο Πόρτο Ράφτη για να έχουμε μια πρώτη επαφή μαζί του

Παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το νέο MINI Cooper

To MINI Cooper έφτασε αισίως στην πέμπτη του γενιά, με το εμβληματικό μοντέλο να διαθέτει τόσο θερμικές όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Η δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου MINI Cooper δεν πραγματοποιήθηκε τυχαία σήμερα. Οι επιτελείς του BMW Group, τόνισαν πως επέλεξαν την 5η Ιουνίου, μιας και έχει οριστεί ως η παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος. Θέλοντας να αναδείξουν με αυτό τον τρόπο τον eco-friendly χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ιδίως στις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.

Επί τη ευκαιρία της παρουσίασης, τον λόγο πήρε ο νέος CEO του BMW Group Hellas, Christopher Puth. Έχοντας εργαστεί σε διάφορες θέσεις στα τμήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ της BMW, από το 2003, όταν και εντάχθηκε στους Βαυαρούς, δήλωσε ενθουσιασμένος για την παρουσία του στην Ελλάδα. Μάλιστα δεν έκρυψε τη χαρά του για το γεγονός ότι το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα που βρίσκεται στη χώρα μας έχει δει αρκετά μοντέλα της MINI, καταλαβαίνοντας πως η φίρμα έχει να δώσει πράγματα στην ελληνική αγορά. Με τα νέα MINI Cooper να αποτελούν την αρχή σε μια σειρά από εκπλήξεις για την ελληνική αγιορά.

Ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν περάσει 65 χρόνια από τη στιγμή που το MINI Cooper έκανε την εμφάνισή του στους δρόμους, σχεδιασμένο από τον ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρο Ισιγόνη. Από τότε, έχει γραφτεί στις παγκόσμιες σελίδες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής, καθώς είναι ένα από τα μοντέλα που παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, ακόμα και από ανθρώπους που δεν ασχολούνται με τον χώρο του αυτοκινήτου.

Αυτήν ακριβώς την κληρονομία έρχεται να ακολουθήσει και η πέμπτη του γενιά, εναρμονισμένη πλέον με τις σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης. Εκ πρώτης, το νέο MINI Cooper μοιάζει αρκετά σύγχρονο, νεανικό και μινιμαλιστικό, διατηρώντας πάντα τις κόμπακτ διαστάσεις του. «Σαν έναν φίλο που βλέπεις μετά από πολλά χρόνια αλλά δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου», όπως τόνισαν τα στελέχη της MINI. Άλλωστε, ο επικεφαλής styling της MINI, είχε δώσει τον τόνο, λέγοντας πως το αυτοκίνητο υιοθετεί τη φιλοσοφία Charismmatic Simplicity.

Ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικοί στρογγυλοί προβολείς, με τη νέα φωτεινή υπογραφή αλλά και η νέα οκτάγωνη γρίλια που αντικατέστησε εξάγωνη. Ο μικρότερος μέχρι σήμερα αισθητήρας ραντάρ του BMW Group είναι τοποθετημένος στην οριζόντια μπάρα μεταξύ των αεραγωγών. Συνολικά 12 αισθητήρες υπερήχων στο MINI Cooper υποστηρίζουν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και αυξάνουν την οδηγική ασφάλεια. Στο πίσω μέρος, τις εντυπώσεις κλέβουν τα νέας σχεδίασης τριγωνικά φωτιστικά σώματα, ενώ στο πλάι, στις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις (αεροδυναμικός συντελεστής 0,28 cd) οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στις πόρτες. Επιτρέποντάς μας να ξεχωρίσουμε τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, μιας και οι διαφορές τους είναι πραγματικά ελάχιστες!

Ανοίγοντας την πόρτα, έρχεσαι σε επαφή με ένα σοφιστικέ, μίνιμαλ και καθόλα hi-tech εσωτερικό. Στο μεγαλύτερο μέρος του έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά και ανακυκλώσιμα υλικά (η βιωσιμότητα κατέχει περίοπτη θέση στην ατζέντα του BMW Group). Το κυρτό ταμπλό κοσμείται για πρώτη φορά από υφασμάτινες επιφάνειες και συμβάλλει καθοριστικά στην ατμόσφαιρα ευεξίας σε όλες τις εκδόσεις του νέου MINI Cooper.

Στο πνεύμα της εποχής, το μεγάλο κυκλικό όργανο, διαχρονικό σήμα-κατατεθέν του μοντέλου, συνεχίζει να δίνει το παρών, υπό τη μορφή ψηφιακής οθόνης. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης OLED που εξασφαλίζει υψηλή ανάλυση και διαθέτει ένα κορυφαίας ποιότητας γυάλινο άκρο είναι 240 mm. Η λογική με την οποία λειτουργεί είναι παρόμοια με εκείνη ενός smartphone και μπορεί να ελέγχεται διαισθητικά μέσω αφής. Μέσω αυτής λοιπόν, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει στην ουσία ολόκληρο το αυτοκίνητο.

Από την πλοήγηση και τον έλεγχο του κλιματιστικού μέχρι την εμφάνιση της ταχύτητας και την υποστήριξη που θέλει από την ευρέως προστιθέμενη ηλεκτρονική βοήθεια, όλα καθορίζονται από clics και swipes.

Στα των τεχνικών χαρακτηριστικών τώρα, το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper εφοδιάζεται με ένα νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης για τις δύο εκδόσεις, Cooper E και Cooper SE. H πρώτη τροφοδοτείται από μια μπαταρία 40,7 kWh, ικανή για 305 km αυτονομίας κατά WLTP. Στο κομμάτι της ισχύος, ο ηλεκτροκινητήρας των 184 ίππων και 290 Nm χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 7,3”.

Για όσους αναζητούν ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη αυτονομία, η έκδοση Cooper SE, έρχεται να αποτελέσει μια ιδανική επιλογή. Με ισχύ 218 ίππων και 330 Nm Nm, το MINI Cooper SE επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,7”. Ταυτόχρονα, χάρη στη μπαταρία υψηλής τάσης 54,2 kWh μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για 402 km.

Η μπαταρία του MINI Cooper μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα με 11 kW. Η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι επίσης εφικτή στο MINI Cooper E με 75 kW και στο Cooper SE με έως 95 kW. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, αυτό επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, η ενεργή πλοήγηση μέσω του MINI Navigation διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει νωρίτερα στην ιδανική θερμοκρασία για αποτελεσματική φόρτιση. Αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά το χρόνο φόρτισης, ειδικά σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Κοινή συνισταμένη πάντως και στις δύο εκδόσεις αποτελεί το fun to drive, που πλαισιώνεται από την αναβαθμισμένη αίσθηση go-kart, όπως μας είπαν τα στελέχη της MINI με τα οποία συνομιλήσαμε.

Στα του βενζινοκίνητου μοντέλου τώρα, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν στη διάθεσή τους δύο επιλογές. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Cooper S, που συνδυάζεται με έναν 3κύλινδρο, 1.500άρη κινητήρα που αποδίδει 156 ίππους και 230 Nm. Η σβελτάδα είναι ευδιάκριτη και στην εν λόγω έκδοση, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 7,7” και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h.

Η έτερη επιλογή, η Cooper S, θέτει σε πρώτο πλάνο τις επιδόσεις. Τροφοδοτείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2.0 lt, με 204 ίππους και 300 Nm ροπής. Απαιτούνται μόλις 6,6” για το 0-100, με το κοντέρ να τερματίζει στα 242 km/h! Όπως είπαμε και πριν, η οδηγική απόλαυση είναι βαθιά ριζωμένη στο DNA της MINI!

Για το τέλος, αφήσαμε τις τιμές. Ξεκινώντας από το MINI Cooper E, η τιμή του οποίου ξεκινά από τις €33.530. Με την κρατική επιδότηση όμως διαμορφώνεται στις 25.350. Στα των θερμικών εκδόσεων, η τιμή του Cooper C διαμορφώνεται στις €25.500.

Ακολουθεί πίνακας με τις τιμές του νέο MINI Cooper στην ελληνική αγορά.

ΕΚΔΟΣΗ / ΤΙΜΗ / ΤΙΜΗ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ

Cooper E / €33.450 / €25.450

Cooper SE / €37.450 / €28.450

Cooper C / €25.500 / –

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Cooper S / €30.870 / –

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.