
Διεθνής έρευνα αποκαλύπτει το αυξανόμενο χάσμα ανάμεσα στους οδηγούς ηλεκτρικών και θερμικών. Τι απομακρύνει τους σκεπτικιστές από την ηλεκτροκίνηση και τι χρειάζεται για να γίνει πραγματικά μαζική επιλογή;
Πρόσφατη διεθνής έρευνα της Shell που διεξήχθη σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα σε δείγμα 15.000 οδηγών αποκαλύπτει κάτι ανησυχητικό: Το χάσμα ανάμεσα σε όσους έχουν υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση και σε εκείνους που παραμένουν σκεπτικοί μεγαλώνει. Γιατί συμβαίνει αυτό -και, το κυριότερο, πώς μπορεί να γεφυρωθεί;
Όσοι έχουν ήδη περάσει στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, φαίνεται να μην το μετανιώνουν. Είναι ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους, έχουν λιγότερο άγχος για την αυτονομία, βλέπουν βελτίωση στις υποδομές φόρτισης και πολλοί εγκαταλείπουν ακόμη και το θερμικό όχημα που κρατούσαν ως «δεύτερο».

Στην Ευρώπη, οι ηλεκτροκινούμενοι οδηγοί που διαθέτουν μόνο ένα αυτοκίνητο (κι αυτό είναι ηλεκτρικό) αυξήθηκαν από 49% σε 54% μέσα σε ένα χρόνο. Στις ΗΠΑ από 34% σε 41% και στην Κίνα… στο εντυπωσιακό 89%. Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να ενσωματώνεται όλο και πιο φυσικά στην καθημερινότητα -τουλάχιστον για όσους την έχουν ήδη δοκιμάσει. Από την άλλη πλευρά επικρατεί σκεπτικισμός και στασιμότητα. Οι οδηγοί θερμικών αυτοκινήτων εμφανίζονται όλο και λιγότερο πρόθυμοι να κάνουν τη μετάβαση. Στην Ευρώπη, μόλις το 41% δηλώνει διατεθειμένο να αγοράσει ηλεκτρικό, ενώ πέρυσι ήταν 48%. Ο βασικός ανασταλτικός παράγοντας είναι οικονομικός: Το 43% θεωρεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη απλησίαστα. Κι όντως, παρά τη μείωση στο κόστος των μπαταριών, οι τιμές παραμένουν υψηλές, οι κρατικές επιδοτήσεις μειώνονται (όπως στην Ελλάδα) και η προοπτική αύξησης των τιμολογίων ρεύματος προκαλεί ανησυχία. Ακόμη και η αγορά μεταχειρισμένων -η οποία στην Ευρώπη γνώρισε άνοδο 39% το πρώτο 3μηνο του 2025- δεν θεωρείται ακόμα αρκετά ξεκάθαρη ή αξιόπιστη. Το αδύναμο σημείο εξακολουθούν και παραμένουν οι υποδομές φόρτισης. Η έρευνα δείχνει πως η φόρτιση παραμένει «αγκάθι» για τους Ευρωπαίους. Μόνο το 51% θεωρεί πως η αξιοπιστία των σημείων φόρτισης έχει βελτιωθεί τον τελευταίο χρόνο, και μόλις το 17% βρίσκει ικανοποιητική τη σχέση τιμής/αξίας. Στον αντίποδα, 69% των Κινέζων οδηγών θεωρεί πως η δημόσια φόρτιση είναι οικονομικά συμφέρουσα και 74% των Αμερικανών βλέπει πρόοδο στην αξιοπιστία των υποδομών. Παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη διαθέτει πλέον πάνω από ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης, η υπόσχεση για «εύκολη, γρήγορη και φθηνή» φόρτιση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί στην πράξη. 
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.