
Αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή πως τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ολοένα και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για ακριβή και αξιόπιστο έλεγχο της λειτουργίας των ADAS γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Προς αυτή τη κατεύθυνση, Volvo και Porsche φιλοδοξούν να φέρουν νέα δεδομένα στις δοκιμές και την αξιοπιστία τους.
Το να υπάρχουν τα ADAS σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι πλέον από μόνο του αρκετό. Πολύ περισσότερο, πρέπει και να αποδίδουν με συνέπεια και αποτελεσματικά σε κάθε πιθανό σενάριο. Για να το πετύχουν, κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo και η Porsche αξιοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Από την εικονική πραγματικότητα και τα big data, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές κινητών.
Η Volvo, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί εικονικά περιβάλλοντα σε συνδυασμό με πραγματικές δοκιμές για την ανάπτυξη των συστημάτων ασφαλείας, την εκπαίδευση και τον έλεγχο του λογισμικού. Οι μηχανικοί μπορούν πλέον να αναλύουν πιο καθαρά τα δεδομένα από τα συστήματα ασφαλείας χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνική επεξεργασίας εικόνας που δημιουργεί ρεαλιστικά 3D σκηνικά, βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά στους δρόμους. Δημιουργώντας μια μεγάλη βάση δεδομένων ρεαλιστικών σκηνών από πραγματικές εικόνες.

Η προσέγγιση αυτή επιτρέπει στο λογισμικό ασφαλείας να υποβληθεί σε πολύ μεγαλύτερο εύρος κυκλοφοριακών σεναρίων, πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι παλιότερα. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την έκθεση των συστημάτων ασφαλείας σε σπάνιες και ενίοτε επικίνδυνες «οριακές περιπτώσεις», μέσα σε λίγες ημέρες αντί για μήνες. Τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά, σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη σουηδική φίρμα.
Με τη σειρά της η Porsche έχει επίσης αναπτύξει μια νέα τεχνική για τη βελτίωση του δικού της λογισμικού ADAS. Η χειροκίνητη επαλήθευση – όπου ένας μηχανικός ανάπτυξης κάθεται στη θέση του συνοδηγού και συγκρίνει τι «διαβάζουν» τα ADAS σε μια πινακίδα κυκλοφορίας με το τι αναγράφεται στην πραγματικότητα – έχει αρχίσει να γίνεται χρονοβόρα. 
Αν τα συστήματα κάνουν λάθος, η διαφορά καταγράφεται χειροκίνητα από τον συνοδηγό σε έναν καταγραφέα δεδομένων (κάτι σαν σκληρός δίσκος), μαζί με τα πραγματικά δεδομένα ταχύτητας του αυτοκινήτου.
Απαιτείται τεράστιος όγκος δεδομένων για να εντοπιστούν εκείνες οι σπάνιες περιπτώσεις που μπορεί να μπερδέψουν το ADAS, αλλά ο αυτοματοποιημένος εξοπλισμός μέτρησης είναι ακριβός και η χρήση του σε στόλους δοκιμής μεγάλης κλίμακας επί του παρόντος από δύσκολη έως μη ρεαλιστική.
Η απάντηση της Porsche είναι η εφαρμογή ComBox, που αναπτύχθηκε εσωτερικά, σε συνδυασμό με μια εφαρμογή αναγνώρισης εικόνας από τη start-up εταιρεία Peregrine.ai. Αμφότερες λειτουργούν μέσω smartphone.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.