
Η McLaren MP4/6 του Ayrton Senna, το μονοθέσιο με το οποίο ο Βραζιλιάνος κατέκτησε το τρίτο και τελευταίο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της καριέρας του το 1991, βγαίνει σε δημοπρασία τον Δεκέμβριο και προκαλεί ήδη κύμα ενθουσιασμού στους συλλέκτες.
Πρόκειται για το σασί MP4/6-1, το πρώτο που κατασκευάστηκε για τη σεζόν του 1991 και εκείνο με το οποίο ο Senna και ο Gerhard Berger έκαναν τα αρχικά δοκιμαστικά στο Estoril, πριν ξεκινήσει η κυριαρχία της McLaren απέναντι στη Williams και τη Ferrari.
Είναι ένα από τα σημαντικότερα μονοθέσια της εποχής των χειροκίνητων κιβωτίων, αλλά και το τελευταίο πρωταθλήτριας ομάδας που συνδύαζε χειροκίνητο σασμάν και ατμοσφαιρικό V12, στην προκειμένη περίπτωση του θρυλικού Honda RA121E.

Παρά τις μηχανικές βλάβες που τον άφησαν με μόλις μία διαθέσιμη σχέση στο τέλος του αγώνα, ο Ayrton Senna οδήγησε υπεράνθρωπα μέσα στη βροχή και λύγισε από σωματική εξάντληση μόλις πέρασε τον τερματισμό. Η σκηνή εκείνη έμεινε χαραγμένη στη συλλογική μνήμη της Formula 1 και συνέδεσε για πάντα το μοντέλο με την πιο ανθρώπινη και ηρωική πλευρά του Ayrton. Το συγκεκριμένο μονοθέσιο πέρασε από τα χέρια της McLaren Heritage, η οποία το επανέφερε σε πλήρη λειτουργική κατάσταση πριν πουληθεί το 2020. Η προσεκτική συντήρηση και η απόλυτη αυθεντικότητα των εξαρτημάτων το καθιστούν μια πραγματική «χρονοκάψουλα» της εποχής όπου η τεχνολογία, αν και πρωτοποριακή, άφηνε ακόμα χώρο για την ιδιοφυΐα του οδηγού να κάνει τη διαφορά. Δεν είναι τυχαίο ότι θεωρείται ένα από τα πιο καθαρόαιμα και απαιτητικά μονοθέσια που οδήγησε ποτέ ο Senna. Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s στις 8-11 Δεκεμβρίου, με την αξία να εκτιμάται μεταξύ 12 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Παρ’ όλα αυτά, όσοι παρακολουθούν την αγορά πιστεύουν ότι το τελικό ποσό μπορεί να ξεπεράσει τις εκτιμήσεις, καθώς σπάνια εμφανίζεται σε δημοπρασία μονοθέσιο που όχι απλώς οδήγησε ο Senna, αλλά συνδέθηκε απευθείας με την κατάκτηση ενός τίτλου. Για τους συλλέκτες, μια τέτοια ευκαιρία είναι σχεδόν ανεπανάληπτη. Και για τους φίλους της Formula 1, η MP4/6 αποτελεί υπενθύμιση μιας εποχής όπου τα μονοθέσια ήταν ακατέργαστα, σκληρά και απαιτούσαν οδηγούς με ψυχή -οδηγούς σαν τον κορυφαίο Βραζιλιάνο. 
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.