Toyota και Honda μετατρέπουν την Ινδία σε κόμβο παραγωγής στρέφοντας το ενδιαφέρον τους μακριά από την Κίνα
Με δισ. $ επενδύσεις στην Ινδία, οι Ιάπωνες κατασκευαστές αναδιαμορφώνουν τον παγκόσμιο χάρτη παραγωγής
Newsroom | email: info@pronews.gr
Η Ινδία εξελίσσεται ραγδαία σε έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι Toyota, Honda και Suzuki στρέφουν πλέον αποφασιστικά το βλέμμα τους στη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια για να ενισχύσουν την τοπική παραγωγή, να αυξήσουν τις εξαγωγές και να περιορίσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα.
Η μετατόπιση των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είναι τυχαία. Συνδυάζει χαμηλότερο κόστος, πολιτική σταθερότητα, κίνητρα από την κυβέρνηση Modi και μία τεράστια δεξαμενή εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
Η Toyota, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, και η Suzuki, που κατέχει σχεδόν το 40% της ινδικής αγοράς μέσω της Maruti Suzuki, έχουν ήδη ανακοινώσει επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους περίπου 11 δισ. δολαρίων.
Παράλληλα, η Honda σκοπεύει να μετατρέψει την Ινδία σε κεντρική βάση παραγωγής και εξαγωγών για ένα από τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα. Η Ινδία προσφέρει το κατάλληλο έδαφος, όχι μόνο λόγω χαμηλού κόστους, αλλά και γιατί ως αγορά παραμένει ουσιαστικά κλειστή για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που επιτρέπει στους Ιάπωνες να δραστηριοποιηθούν χωρίς τον ασφυκτικό ανταγωνισμό που βιώνουν στην Κίνα.
Τα τελευταία χρόνια, η ιαπωνική επενδυτική δραστηριότητα στον ινδικό τομέα μεταφορών έχει εκτοξευθεί. Από το 2021 έως το 2024, οι επενδύσεις αυξήθηκαν πάνω από επτά φορές, ενώ την ίδια περίοδο οι τοποθετήσεις στην Κίνα κατέρρευσαν. Είναι σαφές ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές «πατούν φρένο» στο Πεκίνο και «πατάνε γκάζι» στο Νέο Δελχί.
Η Toyota συνεργάζεται με τοπικούς προμηθευτές για να μειώσει το κόστος παραγωγής και να ενισχύσει την εγχώρια κατασκευή εξαρτημάτων, ειδικά για τα υβριδικά της μοντέλα. Η προσέγγισή της πλέον δεν στηρίζεται σε «παγκόσμιες» προδιαγραφές, αλλά σε προσαρμοσμένα, τοπικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ινδικής αγοράς. Έως το τέλος της δεκαετίας, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει 15 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, με στόχο να αυξήσει το μερίδιό της από το 8% στο 10%.
Παράλληλα, έχει ανακοινώσει επένδυση άνω των 3 δισ. δολαρίων για την επέκταση της υφιστάμενης μονάδας της στη νότια Ινδία και την κατασκευή νέου εργοστασίου στην πολιτεία Maharashtra, το οποίο θα ξεκινήσει παραγωγή πριν από το 2030. Με αυτόν τον τρόπο, η παραγωγική ικανότητα της Toyota στην Ινδία θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως.
Η Suzuki, από την πλευρά της, προχωρά σε ένα ακόμη πιο φιλόδοξο σχέδιο, επενδύοντας 8 δισ. δολάρια για να αυξήσει την τοπική παραγωγή της από 2,5 σε 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο. Ο πρόεδρός της, Toshihiro Suzuki, δήλωσε πρόσφατα ότι στόχος είναι η Ινδία να εξελιχθεί στο «παγκόσμιο κέντρο παραγωγής» της μάρκας, ενισχύοντας τις εξαγωγές προς τις διεθνείς αγορές.
Η Honda, με τη σειρά της, επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει τη δυναμική της Ινδίας πέρα από τη μοτοσικλέτα, στην οποία κυριαρχεί επί δεκαετίες. Ο CEO της, Toshihiro Mibe, ανακοίνωσε ότι η χώρα θα αποτελέσει τη βάση παραγωγής για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς «Zero», που θα εξάγεται προς την Ιαπωνία και άλλες ασιατικές αγορές από το 2027. Έτσι, η Honda τοποθετεί την Ινδία ως τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά αυτοκινήτου για τον Όμιλο, αμέσως μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.