
Χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων εντοπίστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης να κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, χωρίς ΚΤΕΟ ή με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, μέσω του ψηφιακού ελέγχου που εφαρμόζεται πλέον συστηματικά.
Η πρώτη μεγάλη ηλεκτρονική διασταύρωση σε όλα τα οχήματα «έτρεξε» το προηγούμενο διάστημα στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, του υπουργείου Μεταφορών, της ΑΑΔΕ, των ασφαλιστικών εταιρειών και της ΓΓΠΣΔΔ.
Τα αποτελέσματα «έβγαλαν λαβράκια» με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι εντοπίστηκαν περισσότερα από 300.000 οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς να είναι ασφαλισμένα, να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή να μην έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας.
Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να σταλούν τα «ραβασάκια» με τα πρόστιμα στους παραβάτες.
Οι ιδιοκτήτες που εντοπίστηκαν να κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα που φτάνουν:
– 250 ευρώ για δίκυκλα
– 500 ευρώ για επιβατικά
– 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης
– Το πρόστιμο για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ
– Πρόστιμο ίσου ύψους με τα τέλη κυκλοφορίας για οφειλές άνω του ενός έτους.
Αν δεν υπάρξει συμμόρφωση εντός της προθεσμίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται, ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων βρίσκονται αντιμέτωποι με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
Παράνομη κυκλοφορία οχημάτων
Παράλληλα οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ συνεχίζουν τους ελέγχους για να εντοπίσουν περιπτώσεις παράνομης άρσης ακινησίας οχημάτων και παράνομης κυκλοφορίας αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες επιβάλλοντας τις πρώτες καμπάνες. Συγκεκριμένα ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στους ελέγχους για:
– Παράνομη άρση ακινησίας: Αν όχημα δηλωμένο σε ακινησία εντοπιστεί να κινείται ή να είναι σταθμευμένο αλλού, η ακινησία αίρεται αυτόματα.
Στους παραβάτες επιβάλλονται τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα, πρόστιμο μη καταβολής που ανέρχεται στο ισόποσο των τελών κυκλοφορίας, διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ, που φτάνει τα 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής.
Ο νόμος προβλέπει ότι τρεις μήνες μετά την αποστολή της πρώτης ειδοποίησης, πραγματοποιείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός έλεγχος για να διαπιστωθεί αν ο ιδιοκτήτης συμμορφώθηκε. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.
Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.