Σημειώστε μια ημερομηνία: Μάρτιος 2027...

Ρεκόρ προπωλήσεων για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα – Πολλοί θέλουν να βρουν αφορμές για να τον ψηφίσουν ξανά

Σε ό,τι αφορά το βιβλίο του πρώην πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον τίτλο «Ιθάκη» που θα κυκλοφορήσει στις 24 Νοεμβρίου από τις εκδόσεις Gutenberg έχει ήδη σπάσει τα ρεκόρ προπωλήσεων. Αυτό θεωρείται και από τους ανθρώπους του Τσίπρα και από τον εκδοτικό οίκο ως μεγάλη επιτυχία, καθώς υπάρχει προσμονή από πολλούς για το τι θα γράφει. Πάντως χθες ακούσαμε και τον πρόλογο, ένα τμήμα του, και από τον ίδιο τον Τσίπρα που μπήκε στο στούντιο για αυτόν τον λόγο και τον υπόλοιπο τον διάβασε ο ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης. Όλα αυτά σημαίνουν ότι ο κόσμος είναι τόσο απογοητευμένος που αναζητά έναν αντίπαλο για τον Κυριάκο Μητσοτάκη με κάθε τρόπο και μέσο. Γιατί θέλουν να διαβάσουν το βιβλίο του Τσίπρα; Επειδή θέλουν να βρουν τρόπους και αφορμές για να τον συγχωρήσουν για τα όσα έκανε κατά τη διάρκεια της δικής του πρωθυπουργίας. Αν τον συγχωρήσουν τότε μπορούν και να τον ψηφίσουν. Απλό δεν είναι;

Τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα στο Ζάππειο τα είπαν οι Έλληνες εδφοπλιστές

Έχουν πολύ ενδιαφέρον οι τοποθετήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών που συναντήθηκαν με τον υπουργό Νταγκ Μπέργκαμ στο Ζάππειο. Η πρόταση του Γιώργου Προκοπίου στο πλαίσιο της Διατλαντικής Συνεργασίας για την Ενέργεια (P-TEC) δεν ήταν απλώς μια παρέμβαση υπέρ της συνεργασίας Ελλάδας–ΗΠΑ. Ο Έλληνας εφοπλιστής πρότεινε να μη χαθεί χρόνος σε αμερικανικά σχέδια που θα χρειαστούν χρόνια για να αποδώσουν - όπως η εκ νέου δημιουργία ναυπηγικού «cluster» στις ΗΠΑ. Κάλεσε τους Αμερικανούς να αξιοποιήσουν την υπάρχουσα ελληνική ναυτιλιακή τεχνογνωσία και στόλο μέσα από «preemptive commercial arrangements», ένα σχήμα που συνδυάζει γεωπολιτική πίστη και οικονομική αποτελεσματικότητα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η επισήμανσή του για τις παραγγελίες ναυπηγήσεων που γίνονται σε Κορέα, Ιαπωνία και κυρίως στην Κίνα. Σε μια εποχή όπου ο παγκόσμιος εμπορικός ανταγωνισμός σκληραίνει, ο Προκοπίου υπενθύμισε ότι «οι πλωτοί αγωγοί» -τα πλοία- δεν γνωρίζουν σύνορα παραγωγής, αρκεί να τηρούνται τα συμφέροντα της ελεύθερης αγοράς και των συμμάχων. Ο Νίκος Τσάκος αναφέρθηκε στην ανάγκη να «αποενοχοποιηθεί» η ναυτιλία. «Είναι από τις λίγες φορές που μιλήσαμε για τη βιομηχανία μας χωρίς να νιώθουμε ενοχές» είπε και σημείωσε πως οι πλοιοκτήτες έχουν συχνά παρουσιαστεί ως αναγκαίο αλλά… δυσάρεστο κρίκο της παγκόσμιας οικονομίας. Η παρατήρηση αυτή δεν ήταν μόνο επικοινωνιακή. Ήταν μια πολιτική τοποθέτηση με οικονομική ουσία: ο επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation υπενθύμισε ότι το 60%-80% των αγαθών και της ενέργειας που κινούν την παγκόσμια οικονομία περνούν από τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία. Και ότι η ναυτιλία, παρά το δυσανάλογο βάρος που σηκώνει, παραμένει «ο πιο οικονομικός, αποδοτικός και φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων προϊόντων». «Οι πλοιοκτήτες δεν είναι ψηφοφόροι πουθενά», είπε με χιούμορ ο Τσάκος και στήριξε τη λογική Προκοπίου περί ρεαλιστικής προσέγγισης. Εξήγησε ότι μεγάλο μέρος του ελληνικού στόλου ήδη δραστηριοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταφέροντας φορτία για τις αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες, και πως «αντί να πηγαίνουν άδεια τα πλοία μέχρι την Κίνα για συντήρηση, θα ήταν προτιμότερο να κατευθύνονται σε αμερικανικά ναυπηγεία, εφόσον υπάρξει το κατάλληλο επενδυτικό πλαίσιο». Η Μαρία Αγγελικούση αποτύπωσε το πώς η ελληνική ναυτιλία έχει μετατραπεί σε θεμέλιο λίθο της αμερικανικής ενεργειακής εξωστρέφειας. «Μεταφέρουμε το 10% των ενεργειακών εξαγωγών των Ηνωμένων Πολιτειών», τόνισε, βάζοντας στο τραπέζι ένα στατιστικό που δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί από την Ουάσινγκτον. Η αναφορά της στις 700 ασφαλείς φορτώσεις από αμερικανικά τερματικά δεν ήταν απλώς στατιστική. Ήταν υπενθύμιση ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι ήδη κρίσιμος βραχίονας της αμερικανικής ενεργειακής στρατηγικής. Η Αγγελικούση μίλησε για «στρατηγική στιγμή» στις ελληνοαμερικανικές σχέσεις και για την ανάγκη να οικοδομηθούν «βαθιοί και διαρκείς δεσμοί στη ναυτιλία και την ενέργεια». Στήριξε την αμερικανική προσπάθεια αναγέννησης της ναυπηγικής βιομηχανίας, αναγνωρίζοντας όμως, όπως και οι Προκοπίου και Τσάκος, ότι αυτή η διαδικασία απαιτεί χρόνο. «Δεν περιμένουμε να επιστρέψουμε στις εποχές των Liberty ships», είπε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας ότι η ελληνική πλευρά είναι έτοιμη να υποστηρίξει τις ΗΠΑ στο μεταβατικό αυτό στάδιο με πλοία, τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό. Η Αγγελικούση περιέγραψε με λεπτομέρεια ένα πλήρως ενσωματωμένο μοντέλο εκπαίδευσης και ανέλιξης 9.000 ναυτικών, με 800 δόκιμους να εντάσσονται ετησίως στα πλοία του ομίλου.

Πώς οι επιτήδειοι του διαδικτύου χρησιμοποιούν την «λαχτάρα» των πολιτών για επιστροφή φόρων

Αυτό που χαρακτηρίζει την σημερινή εποχή είναι ότι υπάρχουν χιλιάδες απατεώνες που προσπαθούν να υποκλέψουν μέσω διαδικτύου τα στοιχεία των πολιτών, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητο ότι είναι εύπιστοι ούτε αφελείς. Σε μια από τις πιο πρόσφατες τέτοιες επιχειρήσεις Phishing χρησιμοποιείται ένα λογότυπο govgr σε μπλε φόντο και το μέιλ τιτλοφορείται «ενημέρωση προόδου εφαρμογής». Οι απατεώνες είναι στην… ευχάριστη θέση να μας ενημερώσουν ότι «μετά από την ολοκληρωμένη‍ ε‍ξέτα‍σ‍η των εγγράφων και των φορολογικών‍ στοι‍χείων που υποβάλλατε, η εκκ‍ρεμότητα επ‍αναφοράς φοροελαχίστων σας έχει προ-εγ‍κριθ‍εί. Προ‍κε‍ιμέ‍νο‍υ να ολοκληρωθεί η αίτησή σας και να διατηρηθεί η έγκαιρη επεξεργασία της αντιστροφής‍ σας, π‍ρέπει να υποβάλετε επί πλέον στοιχ‍εία ελέγχου μέσω‍ της ασφαλούς‍ διαδικτυακή πύλης μας ε‍ντό‍ς τριών ημε‍ρών από την‍ πα‍ραλαβή τ‍ης επίσημ‍ης ειδοποίησης. Αυτή η προ-έγκριση σ‍ημαίνει ό‍τι η αίτηση επιστροφής‍ φόρων σας πληροί τα αρχικά απα‍ιτήσεις δ‍ικαιώμ‍ατος και μπορεί πλέον να πρ‍οχωρήσει σ‍το τελ‍ικό στάδιο‍ επεξερ‍γασίας‍». Ποιο είναι το δόλωμα που χρησιμοποιούν; Φυσικά η επιστροφή φόρων. Ίσως γιατί ξέρουν πως διαχρονικά οι Έλληνες αντιμετωπίζουν σε όλη τους την ζωή μία διαρκή φορο-επιδρομή. Βεβαίως από τα γλωσσικά-ορθογραφικά λάθη και μόνο, ακόμη και ο ελάχιστα υποψιασμένος αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται περί απάτης. Περαιτέρω υπάρχει το σημείο πρόσβασης στην… ασφαλή πύλη με την υποσημείωση «Παρακαλού‍με βεβαιωθείτε ότι όλ‍ες ο‍ι πληροφο‍ρίες που παρ‍έχετε είναι ακριβείς κ‍αι‍ πλήρεις,‍ προκειμένου‍ να αποφευχθούν τυχόν καθυστερή‍σεις». Στο τέλος αναφέρουν ότι «αφ‍ού προ‍σκομίσ‍ετε με επιτυχία όλα τ‍α απαιτούμε‍να στ‍οιχεία‍, παρακα‍λο‍ύμ‍ε να περιμένετε‍ 14 εργάσιμες ημ‍έρες, ώστε το τμήμα μας να π‍ραγ‍ματο‍ποιήσ‍ει τ‍ην τελική έλεγχος, επαλήθευση και δι‍αδικασία έγκρισης. Κατά τη διάρκεια αυτής τη‍ς περι‍όδου, η α‍ίτ‍ησή‍ σας θα υποβληθεί σε τε‍λικούς ελ‍έγχους συ‍μμόρ‍φωσης κα‍ι δι‍αδι‍κασίες‍ έγκρισης. Εάν αντιμετωπίσ‍ετε τεχνικές δυσκολ‍ίες κατά την πρόσβαση στην ασφαλή πύλη, έχε‍τε‍ απ‍ορ‍ίες σχετικά με τα απαιτούμ‍ενα έγγραφα ή χρειάζεστε βοήθεια με τη δια‍δικ‍ασία υποβολής, μ‍η διστάσετε να επικοινωνήσε‍τε μα‍ζί μας». Το θρασύτατο κείμενο υπογράφει με… εκτίμηση το «Τμήμα Φορολογ‍ικών Επ‍ιστροφών»…