Σημειώστε μια ημερομηνία: Μάρτιος 2027...

Τα κόμματα Τσίπρα και Σαμαρά θα φέρουν ανακατατάξεις και στους ψηφοφόρους της «γκρίζας ζώνης»

Μπορεί στο Μαξίμου να θεωρούν ότι τα κόμματα Τσίπρα και Σαμαρά, που αναμένεται να ιδρυθούν κάποια στιγμή στο προσεχές χρονικό διάστημα, «αλιεύουν» ψήφους από «εχθρικούς» για την σημερινή ΝΔ χώρους και όχι από την δικιά της «δεξαμενή». ωστόσο όμως υπάρχει μία παράμετρος που τους φοβίζει. Τα κόμματα Τσίπρα και Σαμαρά θα φέρουν ανακατατάξεις και στους ψηφοφόρους της «γκρίζας ζώνης». Δηλαδή, είναι πολύ πιθανό ένα μεγάλο μέρος από τους ψηφοφόρους που δεν ξέρουν τι θα ήθελαν να ψηφίσουν ή αν θα ψηφίσουν, να επιλέξουν κάποιο από τα δύο κόμματα που θα δημιουργηθούν. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή στις επόμενες εθνικές εκλογές κάτι το οποίο στο Μαξίμου δεν το θέλουν πραγματικά. Θα το ήθελαν, εάν οι ψήφοι αυτοί πήγαιναν στην Νέα Δημοκρατία αλλά αυτό δεν φαίνεται ότι θα συμβεί. Θα πει κάποιος, ότι οι δύο πρώην πρωθυπουργοί δοκιμάστηκαν στο παρελθόν και αποδοκιμάστηκαν για κάποιες από τις πολιτικές που ακολούθησαν. Δεν λειτουργεί έτσι όμως το «παιχνίδι». Ο κόσμος μετά από χρόνια δεν θυμάται το ίδιο συναισθηματικά τι έγινε κάποτε, αντίθετα θυμάται αυτό που συμβαίνει τώρα. Μην επαναπαύονται λοιπόν στο Μαξίμου καθώς θα πρέπει να επαγρυπνούν. Η χρονιά που έρχεται θα είναι δύσκολη για την κυβέρνηση…

Πώς προς το παρόν κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές από την οικονομική σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από την σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας. Από σήμερα, τίθεται σε εφαρμογή η απόφαση του Προέδρου Τραμπ, για επιβολή αυξημένων τελών ελλιμενισμού στα λιμάνια, σε όλα τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή έχουν κινεζική ιδιοκτησία. Οι ΗΠΑ χρεώνουν 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο στα κινεζικά πλοία, με προοπτική αύξησης στα 140 δολάρια μέχρι το 2028. Φυσικά, η Κίνα απάντησε επιβάλλοντας κι αυτή αυξημένα τέλη ελλιμενισμού: 400 γιουάν (56 δολάρια/τόνο) για τα αμερικανικά σκάφη με κλιμάκωση μέχρι τα 157 δολάρια. Η αλήθεια είναι ότι πλοία made in USA δεν υπάρχουν πολλά, πλοία όμως με αμερικανική ιδιοκτησία -ειδικά για τις εισηγμένες στη Wall Street ναυτιλιακές εταιρείες- υπάρχουν πολλά. https://youtu.be/hL0waVRMVCs Η Κίνα ελέγχει το 53,3% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Οι ΗΠΑ το 0,1%. Οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι βρίσκονται σε πανικό. Πολλοί χρησιμοποιούν κινεζικές leasing δομές, για τη χρηματοδότηση των στόλων τους - και τώρα ανακαλύπτουν ότι αυτό μπορεί να τους καθιστά «κινεζικούς» στα μάτια του USTR. Εταιρείες όπως η Seaspan μετέφεραν ήδη έδρες από το Χονγκ Κονγκ στη Σιγκαπούρη. Άλλες αλλάζουν τις σημαίες των πλοίων τους και επαναδιαπραγματεύονται τα δάνειά τους. Τα αυξημένα τέλη θα κοστίσουν 3,2 δισ. $ στους 10 μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους το 2026 - κόστος που φυσικά θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Προς το παρόν, κερδισμένοι βγαίνουν οι περισσότερο ευέλικτοι Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτουν στόλο με πλοία κατασκευής εκτός Κίνας.

Σούπερ μάρκετ: Αυξάνονται οι τιμές, αυξάνονται τα κέρδη και «αδειάζουν» οι τσέπες των πολιτών

Συνεχίζουν να αυξάνονται οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ παρά τα ανέκδοτα που ακούγονται για μείωση του πληθωρισμού. Οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σημείωσαν αύξηση κατά 7,6% σε αξία από την αρχή της χρονιάς μέχρι και τις 28 Σεπτεμβρίου 2025 σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας τα 12,1 δισεκατομμύρια ευρώ από 11,2 δισεκατομμύρια. Στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου αποδίδουν την άνοδο στην έντονη τουριστική δραστηριότητα κατά τους θερινούς μήνες και στις στρατηγικές προσφορών που εφαρμόζουν οι αλυσίδες. Τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά -από τα οποία εξαιρούνται τα φρέσκα προϊόντα και τα προϊόντα διακόσμησης σπιτιού, είδη ένδυσης κ.λπ.- στο σύνολό τους παρουσίασαν αύξηση 6,2%, με τα τρόφιμα, τα ποτά και τα είδη πρώτης ανάγκης να διατηρούν τον κυρίαρχο ρόλο στο καλάθι των αγοραστών. Λογικό άλλωστε από τη στιγμή που χωρίς τροφή δεν υπάρχει κανένα έμβιο ον που να μπορεί να συνεχίσει να ζει. Στο μεταξύ οι τσέπες των πολιτών είναι πιο άδειες από ποτέ και πλέον οι μισθοί «εξανεμίζονται» στις 10 του μηνός και όχι στις 20 όπως παλαιότερα (να βγει ο μήνας ολόκληρος) είναι κάτι αδύνατο από το 2010 και μετά. https://youtu.be/0fvNomzy7sY

Ελπίζουν σε αναθέρμανση της οικοδομής στην κυβέρνηση μετά την απόφαση του ΣτΕ για τον ΝΟΚ

Έκλεισε οριστικά το ζήτημα που είχε προκύψει με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (ΝΟΚ), καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε συνταγματικό και νόμιμο το Προεδρικό Διάταγμα για το ειδικό σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων. Αυτό σημαίνει ότι θα ξεκινήσει πάλι η οικοδομή και άρα θα υπάρξουν νέες οικοδομές με την προοπτική να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα στην Ελλάδα. Αν και η πλήρης γνωμοδότηση αναμένεται να δημοσιευθεί το προσεχές διάστημα, έχει γίνει εντούτοις γνωστό ότι προβλέπεται, μεταξύ άλλων, υποχρεωτικός προέλεγχος πριν από την έκδοση οικοδομικής άδειας, καθώς και σαφής καθορισμός του ύψους του περιβαλλοντικού ισοδυνάμου, της διαδικασίας καταβολής του και των υπόχρεων. Η γνωμοδοτηση αυτή εκτιμάται ότι ανοίγει το δρομο για τη νομιμοποίηση των «πράσινων» κτιρίων που χτίστηκαν με τα μπόνους του Νέου Οικοδομικού Κώδικα εφόσον πληρειται η βασική προϋπόθεση της περιβαλλοντικής προεκτίμησης. Το σίγουρο είναι πως με το Προεδρικό Διάταγμα ξεκαθαρίζει πλέον το θολό τοπίο ως προς τη χρήση κινήτρων του ΝΟΚ, επηρεάζοντας θετικά την οικοδομική δραστηριότητα, ακόμη και σε έργα που είχαν ξεκινήσει νόμιμα έως και την 11η Δεκεμβρίου 2024. Οι Σύμβουλοι Επικρατείας, όπως έγινε γνωστό, αποφάνθηκαν ότι το σχέδιο του ΠΔ είναι μέσα στο πνεύμα των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ, που έχουν ήδη εκδοθεί. Πάντως αυτό οφείλεται και στον υπουργό Σταύρο Παπασταύρου που -έχοντας στο πλευρό του τους μπαρουτοκαπνισμένους Ταγαρά και Μπακογιάννη- ενήργησε άμεσα για να ξεκολλήσει την οικοδομή, αν και η εν λόγω ηγεσία ήταν πολύ φρέσκια ακόμη στο τιμόνι του υπουργείου, όταν κλήθηκε να διαχειριστεί το θέμα.