Δεν είδα πολύ ζωηράδα για τα Τέμπη, σήμερα. Ίσως ήταν ο καύσωνας η αιτία...

Φολέγανδρος: Η κυβέρνηση την έχει εγκαταλείψει με δρόμους και υποδομές του ’80 θέτοντας σε κίνδυνο τους τουρίστες

Η κάθε διαδρομή στις παραλίες τη Φολέγανδρου είναι πρόκληση για να φτάσει κάποιος στον προορισμό του αρτιμελής

Φολέγανδρος: Η κυβέρνηση την έχει εγκαταλείψει με δρόμους και υποδομές του ’80 θέτοντας σε κίνδυνο τους τουρίστες

Η Φολέγανδρος κάθε χρόνο πρέπει να υποδεχτεί χιλιάδες επισκέπτες έχοντας όμως πολύ κακές υποδομές όπως το παραμελημένο οδικό της δίκτυο.

Αναφερόμαστε σε έναν δρόμο ο οποίο είναι πολύ επικίνδυνος και δεν κάνει τους τουρίστες να νιώθουν ασφαλείς κατά την διάρκεια των διακοπών τους.

Δεν μπορεί η κυβέρνηση κάθε χρόνο να εύχεται να έρχονται ολοένα και περισσότεροι τουρίστες στα νησιά και αυτά να έχουν μείνει με τις υποδομές της δεκαετίας του ’70 ή και του ’80.

Αν θέλουν τουρίστες πρέπει να είναι και σε θέση να τους προσφέρουν τις κατάλληλες υπηρεσίες σε κάθε τομέα.

Η κάθε διαδρομή στις παραλίες τη Φολέγανδρου είναι πρόκληση για να φτάσει κάποιος στον προορισμό του αρτιμελής.

Ο δρόμος αυτός στην Φολέγανδρο φτιάχτηκε μέσα της δεκαετίας το 1986, προκειμένου η περιοχή της αγκάλης να μπορέσει να αναπτυχθεί και να αρχίσει σιγά σιγά η ανοικοδόμηση της περιοχής όπως και έγινε.

Ο δρόμος αυτός όμως δεν ήταν παρά ένας ακατάλληλος και στενός δρόμος, με πολύ μεγάλη κλίση και αφύλακτος στην δεξιά μεριά κατά την κάθοδο του.

Στα περισσότερα σημεία δεν μπορεί να διασταυρωθεί όχημα, ενώ λόγο του στενού του οδοστρώματος και της μεγάλης κλίσης, δεν δόθηκε βατότητα από το υπουργείο Συγκοινωνιών, προκειμένου να εκδοθεί άδεια εκτέλεσης συγκοινωνίας.

Ο δρόμος αυτός ουσιαστικά έγινε πάνω σε ένα παλιό χωματόδρομο όπου και έπεσε μπετόν.

Τα χρόνια πέρασαν οι ανάγκες μεγάλωσαν, ολόκληρη περιοχή αναπτύχθηκε σε αυτό τον δρόμο, ο οποίος σε οδηγεί στη στην πιο πολυσύχναστη και δημοφιλή παραλία του νησιού, η οποία εξυπηρετεί και άλλες 4 παραλίες ακόμη με την πρόσβαση από εκεί να γίνεται με σκάφος από την προβλήτα της αγκάλης.

Έτσι βρεθήκαμε σήμερα το 2025 η παραλία της Αγκάλης να εξυπηρετείται με αυτόν τον επικίνδυνο δρόμο κατασκευής του 1986, πάνω στην κοίτη ενός ρέματος στην άκρη του απρανές, με έγγιστο πλάτος τα 3.5 μέτρα  και εκτεθειμένο σε χαράδρα ύψους 70 μέτρων, χωρις μπάρες προστασίας.

Αφού λοιπόν και σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, η περιοχή δεν είχε την δυνατότητα να εξυπηρετηθεί από λεωφορείο με εκτέλεση συγκοινωνίας και άδεια από το αρμόδιο υπουργείο Συγκοινωνιών, ένας ιδιώτης με τουριστικό λεωφορείο αποφάσισε εδώ και αρκετά χρόνια να κάνει ουσιαστικά την συγκοινωνία, παρόλο την σχετική νομοθεσία που δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο.

Με δική του ευθύνη θα αναλάβει να κάνει δρομολόγια προς την παραλία της Αγκάλης.

Οι ντόπιοι μη έχοντας επιλογή το δέχτηκαν με χαρά, καθώς έφερνε κόσμο στα καταστήματα τους, ενώ οι επιβάτες που θα μεταφέρονταν με το λεωφορείο μιλούν για μια τρομακτική εμπειρία πάρα πολύ επικίνδυνη.

Το τουριστικό λεωφορείο το διαδέχτηκε ένα τουριστικό γραφείο, που πάλι με το ίδιο μοντέλο θα εξυπηρετεί την παραλία, με τρία λεωφορεία και με αυτορρύθμιση της κυκλοφορίας από τον ιδιώτη.

Η περιοχή θα συνεχίσει να εξυπηρετείται καθόλη την θερινή σεζόν.

Μάλιστα προκειμένου το λεωφορείο να μην διασταυρωθεί με άλλο όχημα κατά την άνοδο του στην πολύ μεγάλη αυτή ανηφόρα, ένας υπάλληλος του τουριστικού γραφείου, που ερχόταν σε συνεννόηση μέσο ενδοεπικοινωνίας με τον οδηγό θα έκλινε το δρόμο με ένα σχοινί στην διασταύρωση επάνω στον κεντρικό δρόμο, προς την πάροδο της παραλίας της Αγκάλης, έκανε δηλαδή ουσιαστικά χρέη τροχονόμου ένας ιδιώτης.

Τα πάντα άλλαξαν όταν έπειτα από μετά από καταγγελίες ιδιώτη για επικινδυνότητα, και ακατάλληλο δρόμο, και πλέον η υπόθεση έφτασε στην εισαγγελία Νάξου, μάλιστα ο εν λόγω ιδιώτης είναι ένας ενεργός πολίτης και ιδρυτής σε σύλλογο του νησιού υποψήφιος δήμαρχος στις περασμένες εκλογές.

Μάλιστα ο ίδιος είχε διαδοχικές συναντήσεις με αρμόδιους, για την εξεύρεση λύσης, όμως μάταια κανείς δε θα έδινε απαντήσεις και λύσεις σε όλο αυτό.

Για το θέμα μάλιστα είναι ενήμερος και ο δ/ντης Μεταφορών Γ.Πατσιαβός, η σημερινή ηγεσία του υπουργείου, οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, καθώς και ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γ.Λεονταρίτης, που τότε στα πλαίσια των προεκλογικών επισκέψεων του Χ.Λυδή στην έδρα της Περιφέρειας Ν.Αιγαίου, είχε κατ ιδίαν συνάντηση με τον κο Λεονταρίτη, ο οποίος του είχε πει: «Να είμαστε ρεαλιστές. Αν γίνει κάποιο σπίτι στην περιοχή, πώς θα πάμε δρόμο με την μελέτη που υπάρχει από το 1998».

Παρά τα 2 χρόνια που έχουν περάσει από το σχηματισμό της δικογραφίας, η κατάσταση συνεχίζει να είναι η ίδια και το τουριστικό γραφείο να συνεχίζει ανενόχλητο την μεταφορά επιβατών στην παραλία, με κάθε κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή.

Μάλιστα δεν είναι πολύς καιρός που πέρασε, όπου μια γουρούνα βρέθηκε για άλλη φορά στην χαράδρα που είναι κατασκευασμένος ο δρόμος, ενώ παλιότερα έχει φύγει μέχρι και όχημα μεταφοράς σκυροδέματος!

Πρόσφατα στο νησί έφτασε υπεύθυνος από το τμήμα περιβάλλοντος στα πλαίσια του σχηματισμού της δικογραφίας, για την διεργασία τυχόν ποινικών ευθυνών για το ποιος κατασκεύασε το δρόμο χωρίς μελέτη τότε, και αν πραγματικά είναι κατάλληλος σήμερα.

Όλο αυτό έχει φέρει μια εύλογη ανησυχία στους κατοίκους για το μέλλον στις επιχειρήσεις τους, που πολλές βρίσκονται στην Αγκάλη, αλλά και μην τυχόν και η εισαγγελία Πρωτοδικών αποφασίσει την οριστική απαγόρευση καθόδου των οχημάτων και όχι μόνο του λεωφορείου.

Σε περίπτωση που δύο οχήματα συναντηθούν, κάποιο θα πρέπει να κάνει πίσω, σε ένα δρόμο με  κλίση 30%.

Αξίζει να σημειωθεί πως δεν υπάρχει οπτική επαφή πάνω σε μια κλειστή στροφή.

Όλα αυτά εν μέσω τουριστικής σεζόν.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα που η πολιτεία γνωρίζει 30 χρόνια τώρα!

Παρότι μιλάμε για 1,5 χλμ νέας χάραξης δρόμου, ούτως ώστε από την κεντρική αρτηρία που περνάει ο δρόμος Χώρα-Άνω μεριά, να συνδεθεί η παραλία της Αγκάλης.

Από την Αγκάλη θα πάει κανείς στις παραλίες Άγιο Νικόλαο, Λιβαδάκι με σκάφος μέσω θαλάσσης, ενώ θα περπατήσει και μέχρι τις κοντινές παραλίες Φηρά και Γαλυφό.

Οι 4 αυτές παραλίες είναι και οι μοναδικές προσβάσιμες και κατάλληλες για κολύμπι όταν το καλοκαίρι επικρατούν μελτέμια, ενώ η Αγκάλη είναι η πιο μεγάλη και οργανωμένη παραλία του νησιού.

Γι’αυτό είναι ενήμερος και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Δήμας, τον οποίο ενημέρωσε ο καταγγέλλων.

Όπως αναφέρουν από το υπουργείο, αυτό είναι στην αρμοδιότητα του δήμου Φολέγανδρου.

Ο εν λόγω δήμος όμως είναι μικρός και υποστελεχωμένος, χωρίς τεχνική υπηρεσία.

Ένα τέτοιο μεγάλο έργο δεν μπορεί να περατωθεί από ένα δήμο 700 κατοίκων.

Έτσι για 1,5 χλμ, το νησί κινδυνεύει να αποκοπεί από όλο το νότιο παραλιακό του τμήμα, με τις περισσότερες παραθαλάσσιες επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας.

Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για τον τουρισμό, που ήδη προσπαθεί να ορθοποδήσει.

Πίσω στο 1998, η τότε κοινότητα του νησιού, σε συνεργασία με την νομαρχία Κυκλάδων, αποφάσισε ύστερα από διαβουλεύσεις και διαφωνίες κάποιον κατοίκων, να εκδώσει μια τεχνική μελέτη, η οποία θα προβλέπει νέα χάραξη δρόμου, από την περιοχή Τσαγκαράκη προς την παραλία της Αγκάλης.

Η μελέτη τελικά δεν προχώρησε και έτσι ο δρόμος έμεινε ως είχε, στενός επικίνδυνος, και χωρίς την άδεια καταλληλόλητας και βατότητας.

Απορίας άξιο είναι πως για 27 ολόκληρα χρόνια δεν έχει προχωρήσει το έργο και η μελέτη της Νομαρχίας Κυκλάδων φυλάσσεται στα συρτάρια της περιφέρειας στην Ερμούπολη της Σύρου.

Μάλιστα οι κάτοικοι του νησιού, θεωρούν ηθικό αυτουργό αυτής της εξέλιξης τον Λυδή Χρήστο, ο οποίος έκανε την καταγγελία για τον ακατάλληλο δρόμο.

Πώς μπορεί άραγε ένας πολίτης που ανησυχεί για το μέλλον του νησιού του, να είναι ηθικός αυτουργός αυτής της κατάστασης;

Ένας πολίτης που θέλει να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή αλλά και τους συμπολίτες του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.