Le Figaro: «Η Ελλάδα κέρδισε το στοίχημα του Covid-19 και τώρα ανοίγει τα σύνορά της»

Le Figaro: «Η Ελλάδα κέρδισε το στοίχημα του Covid-19 και τώρα ανοίγει τα σύνορά της»

«Η Ελλάδα, η οποία κέρδισε το στοίχημά της για μια καλή διαχείριση της κρίσης του Covid-19, αποφάσισε να ανοίξει σταδιακά τα σύνορά της από τις 15 Ιουνίου, ξεκινώντας από τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» γράφει η γαλλική Le Figaro.

Μέχρι την 1η Ιουλίου, οι επιβάτες που φθάνουν από περιοχές οποιασδήποτε χώρας, που έχουν πληγεί περισσότερο, όπως η Ile-de-France ή τέσσερις ιταλικές και ισπανικές περιοχές, θα υποβάλλονται σε τεστ στο αεροδρόμιο καθώς και σε καραντίνα 14 ημερών.

Ωστόσο όπως αναφέρει η «Le Figaro», η Ακρόπολη θα πρέπει να περιμένει λίγο ακόμη. Όμως είναι οπλισμένη για ένα τουρισμό «συμβατό με τον κορωνοϊό». Όλα τα μέτρα προστασίας έχουν ήδη υιοθετηθεί, όπως αυτό το γιγαντιαίο πάνελ από πλεξιγκλάς τοποθετημένο ανάμεσα στα σκαλοπάτια των Προπυλαίων, για να γίνεται σεβαστή η φυσική αποστασιοποίηση. Όπως και η εποπτεία των επισκεπτών, των οποίων η άφιξη θα γίνεται σε μικρές ομάδες, κάθε ώρα, σεβόμενοι μια διαδρομή γύρω από τον Παρθενώνα, η οποία ξεκινά από τα Προπύλαια, μετά ο ναός της Αθηνάς και το Ερέχθειο, με τις δωρικές του κολώνες και οι Καρυάτιδες. «Είναι κάτι που ο Καλλικράτης και ο Ίκτινος, οι αρχιτέκτονες του Ναού της Αθηνάς, δεν είχαν φανταστεί, όπως το υδροαλκοολικό τζελ στην είσοδο», αναφέρει ένας φύλακας.

Αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα από πεντελικό μάρμαρο, έχει ωστόσο δει σχεδόν τα πάντα και υπέφερε τα πάντα. Πρώτα καταστράφηκε από τους Πέρσες, έγινε καθολική εκκλησία υπό την κατοχή των λατίνων (13ος αιώνας), στη συνέχεια τζαμί υπό την οθωμανική κατοχή (15ος), αποθήκη πυρομαχικών κατά τη διάρκεια του πολέμου του Μωριά (μεταξύ Ενετών και Οθωμανών, τέλη 17ου αιώνα). Η ζωφόρος της, μεγάλο τμήμα της οποίας βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο, λεηλατήθηκε. Ένα τραύμα, για την Αγγελική Μάνσολα. «Κοιτάζοντας τον Παρθενώνα από το Μουσείο της Ακρόπολης, παρακάτω, φαντάζομαι την ανατολική ζωφόρο, εκείνη της κύριας εισόδου, όπου απεικονίζονται οι θεοί του Ολύμπου, να περιμένοντας την σφαγή, τη θυσία εκατό βοδιών, για να συνοδευτεί η πομπή των Παναθηναίων. Κοιτάξτε προς τα επάνω και θα ξεχωρίσετε τους ανθρώπους, είναι αυτοί που στέκονται, για να ξεχωρίζουν από τους θεούς. Θα μπορούσα να τα κοιτάω για πάντα».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η αισθητική και η λειτουργικότητα αυτού του ναού εκπλήσσουν πάντα αυτήν την αρχαιολόγο, η οποία μάλιστα παρατηρεί ότι «ο γερανός για την αποκατάσταση του μνημείου είναι λευκός και όχι κίτρινος, για να συνδυάζεται με αυτό το μυθικό σκηνικό». Παρά την πανδημία, η οποία αποδυναμώνει τον τουρισμό, ελπίζει ωστόσο να βρει τους λάτρεις της ιστορίας το συντομότερο δυνατό για να μεταδώσει το πάθος της, σε αυτούς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.