
Αλλαγές για τους νέους οδηγούς ηλικίας 18 έως 23 ετών, εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών, σκοπεύοντας να τους κάνει… «επανεκπαιδευτικά» μαθήματα με στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία δεν επήλθε ούτε με τον νέο αυστηρό ΚΟΚ.
Τα τροχαία ατυχήματα συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα των ελληνικών δρόμων, αφού τα διαθέσιμα στατιστικά αποτυπώνουν με σαφήνεια ότι η χώρα μας εξακολουθεί να κινείται σε όλους τους σχετικούς λάθος δείκτες παρά την αυστηροποίηση σε παρανοϊκό βαθμό του ΚΟΚ.
Δεν είναι όμως θέμα ΚΟΚ τα δυστυχήματα, αλλά κυρίως, ζήτημα παιδείας, νοοτροπίας και κάκιστου οδικού δικτύου και επίσης κακών υποδομών.
Ένα χαρακτηριστικό εύρημα που φαίνεται να απασχολεί έντονα την πολιτεία είναι και τα υψηλά ποσοστά εμπλοκής που καταγράφουν σε σοβαρά δυστυχήματα οι νέοι οδηγοί.
Ως προς τη μείωση των παραπάνω άλλα και τη συνολική βελτίωση του τομέα της ασφάλειας το βάρος το έδωσε η κυβέρνηση στην αστυνόμευση και την επιτήρηση του δρόμου σε κεντρικά σημεία της χώρας.
Κάτι το οποίο έπρεπε να είχε κάνει παλαιότερα με τον προηγούμενο ΚΟΚ γιατί τώρα δίνει την εικόνα ότι το κάνει επίτηδες για να αποκομίσει οφέλη από πρόστιμα.
Η προσοχή φαίνεται πως στρέφεται πλέον στη συμπεριφορά των νέων οδηγών, με το αρμόδιο υπουργείο να εξετάζει ένα νέο σύστημα μετεκπαίδευσης που θα ακολουθεί ακόμη και μετά την απόκτηση του διπλώματος.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ Όλα 2025», τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι οδηγοί 18 έως 23 ετών ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων.
Έτσι, σχεδιάζεται η παρακολούθηση και η επιτήρηση της οδήγησής τους στα πρώτα χρόνια κατοχής του διπλώματος, με στόχο να ενισχυθούν οι δεξιότητές τους και να υιοθετήσουν ασφαλή οδηγική συμπεριφορά, πριν τελικά αποκτήσουν πλήρη αυτονομία στον δρόμο.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Ελλάδα ανήκει στις λίγες ευρωπαϊκές χώρες όπου επιτρέπεται η οδήγηση πριν από την ενηλικίωση.
Οι 17χρονοι μπορούν να λάβουν προσωρινή άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι κινούνται αποκλειστικά εντός της Περιφέρειάς τους και με τη συνοδεία ενήλικα άνω των 25 ετών, ο οποίος κατέχει δίπλωμα για τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Επιπλέον, το όχημα πρέπει να φέρει στο πίσω παρμπρίζ το χαρακτηριστικό σήμα «Σ», το οποίο προειδοποιεί ότι στο τιμόνι βρίσκεται ανήλικος οδηγός (κάτι σαν… δημόσιος κίνδυνος δηλαδή).
Μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών, η οδήγηση επιτρέπεται χωρίς συνοδό σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Η άποψή μας είναι ότι δεν θα έπρεπε ένας ανήλικος να οδηγάει, ούτε καν με συνοδεία.
Εάν διαπράξει λάθος, τι να κάνει ο συνοδηγός;
Το ποιο πιθανό είναι να υποστεί τραυματισμό αν όχι κάτι χειρότερο και αυτός.
Άλλωστε για να ζητάει το κράτος να υπάρχει συνοδός, πάει να πει ότι το ίδιο δεν εμπιστεύεται την απόφασή του να δώσει το τιμόνι σε ανήλικους.
Βασικά και η απόφασή του για επανεκπαίδευση των νέων οδηγών δείχνει ότι δεν εμπιστεύεται ούτε τις εξετάσεις τις οποίες το ίδιο διεξάγει, ούτε τον νέο ΚΟΚ, ούτε την Τροχαία, ούτε κανέναν.
Φυσικά, να υποθέσουμε ότι θα υπάρχει και κάποια οικονομική επιβάρυνση για αυτές τς «επανεκπαιδεύσεις»; Γιατί δωρεάν αποκλείεται να γίνονται.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.