
O διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, «αποκεφαλίζεται» από τον Κ.Μητσοτάκη μετά το πολιτικό σάλο που ξέσπασε με το ξαφνικό κλείσιμο 204 καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η είδηση για το «λουκέτο» σε 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ βγήκε στον «αέρα» το απόγευμα της Πέμπτης, 30 Νοεμβρίου, και αμέσως ξέσπασαν αντιδράσεις.
Ταχυδρόμοι και κάτοικοι διαφορών περιοχών αντιδρούσαν διαμαρτυρόμενοι γιατί δεν θα πρέπει τα καταστήματα να κλείσουν.
Κυβερνητικές πηγές διαρρέουν στο ερώτημα για την παραίτηση του Γρηγόρη Σκλήκα ότι «αποφάσεις για τα ΕΛΤΑ και ανακοινώσεις παίρνει και κάνει το Υπερταμείο».
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε τα ΕΛΤΑ ανακοίνωσαν ότι αναστέλλονται για τρεις μήνες τα κλεισίματα καταστημάτων στην περιφέρεια.
Όμως, η δυσαρέσκεια που υπήρχε ήταν δεδομένη και έτεινε να γίνει μη διαχειρίσιμη.
Μάλιστα, ο πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης, δέχθηκε στο γραφείο του, όπως αποκάλυψε, τουλάχιστον 30 βουλευτές που εξέφραζαν τις αντιδράσεις τους για το κλείσιμο των καταστημάτων αλλά και για τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γρηγόρη Σκλήκα.
Χθες η στήλη του pronews.gr «Έγκυροι Κύκλοι» σας είχαν ενημερώσει για το πως θα παιχτεί το έργο με τον Κ.Χατζηδάκη, τον Κ.Μητσοτάκη και τα ΕΛΤΑ και δικαιώθηκε πλήρως, όταν έγραφε πως ο υπουργός Επικρατείας και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης θα ζητήσει από τον πρωθυπουργό να «λύσει αυτός το ζήτημα».
Και πως λύνεται; Φυσικά με κάποιον να φεύγει στο τέλος.
Να φύγει ο Χατζηδάκης είναι αδύνατον, να φύγει ο Μητσοτάκης είναι… ακόμα πιο αδύνατον, οπότε τι απομένει;
Να φύγει ο Σκλήκας που είναι και το πιο εύκολο…
Μετά την εξέλιξη αυτή, αναβάλλεται η συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών για τα ΕΛΤΑ που είχε προγραμματιστεί στις 13:00 το μεσημέρι.
Τα μέλη των Επιτροπών είχε προγραμματιστεί να ενημερώσουν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτριος Παπαστεργίου, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιος Πετραλιάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, Ιωάννης Παπαχρήστου και ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόριος Σκλήκας,ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του.
Το Υπερταμείο ενημέρωσε τη Βουλή ότι θα συνεδριάσει το ΔΣ για να κάνει δεκτή την παραίτησή του κ. Σκλήκα
Σημειώνεται ότι με τον Πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη επικοινώνησε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί να προχωρήσει κανονικά σήμερα η συνεδρίαση.
Η επιστολή παραίτησης του Γρηγόρη Σκλήκα:
«Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.
Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.
Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού.
Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.
Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής.
Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.
Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.