ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Τα γυαλιά του Facebook είναι γεγονός: Μπορείς να ακούς μουσική και να βγάζεις φωτογραφίες

Τα γυαλιά του Facebook είναι γεγονός: Μπορείς να ακούς μουσική και να βγάζεις φωτογραφίες

Τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά είδαν το φως της δημοσιότητας από το Facebook σε συνεργασία με την πασίγνωστη εταιρία, Ray Ban, προσφέροντας πραγματικές δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας.

Τα «έξυπνα» γυαλιά του Facebook, με την ονομασία «Ray-Ban Stories», σε 20 διαφορετικά στιλ και με αρχική τιμή 299 δολάρια, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και τους New York Times, επιτρέπουν στους χρήστες να ακούνε μουσική και podcast, να απαντάνε σε τηλεφωνήματα, να τραβάνε φωτογραφίες και βίντεο και να τα μοιράζονται με άλλους χρήστες του Facebook με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής.

Τα γυαλιά διαθέτουν δύο κάμερες, δύο μικροσκοπικά ηχεία, τρία μικρόφωνα και μικροεπεξεργαστή Snapdragon. Φορτίζονται μέσω καλωδίου USB-C σε περίπου έξι ώρες και, για τη χρήση τους, πρέπει να συνδεθούν σε λογαριασμό Facebook. Μπορούν να τραβήξουν έως 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων ή 500 φωτογραφίες, τα οποία στη συνέχεια μεταφορτώνονται ασύρματα στη συνοδευτική εφαρμογή, η οποία τα κρυπτογραφεί. Στη συνέχεια, μέσω του Facebook View, ο κάτοχος των γυαλιών μπορεί να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο με άλλους. Οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να αποθηκευθούν στο τηλέφωνο του χρήστη εκτός της ειδικής εφαρμογής του Facebook.

Το Facebook έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στο πεδίο της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας – virtual (VR) και augmented reality (AR) αντίστοιχα. Ο επικεφαλής επιστήμονας του είχε δηλώσει πέρυσι ότι η εταιρεία απέχει πέντε έως δέκα χρόνια από το να φέρει στην αγορά «αληθινά» γυαλιά AR, τα οποία θα προβάλλουν εικονικά αντικείμενα πάνω στον πραγματικό κόσμο.

Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός κοινού εικονικού περιβάλλοντος (metaverse), το οποίο θα διαδεχτεί το σημερινό διαδίκτυο. Όπως είπε, τα «έξυπνα» γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για μια τέτοια εξέλιξη.

Τα γυαλιά περιλαμβάνουν επίσης έναν προαιρετικό ψηφιακό βοηθό (Facebook Assistant) που επιτρέπει στον χρήστη να τραβάει με αυτά φωτογραφίες και βίντεο μόνο με φωνητικές εντολές. Ακόμη, το Facebook έκανε γνωστό ότι δεν θα προβάλλονται διαδικτυακές διαφημίσεις μέσω των γυαλιών.

Τέλος, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαβεβαίωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών το περιεχόμενο των φωτογραφιών και βίντεο, που θα τραβάνε τα «έξυπνα» γυαλιά. Ένα μικρό φωτάκι LED που θα αναβοσβήνει πάνω στα γυαλιά, δείχνει στους άλλους πότε είναι ενεργή η κάμερα, ώστε να γνωρίζουν ότι ο χρήστης τούς τραβάει φωτογραφία ή βίντεο (και έτσι, αν χρειάζεται, να παίρνουν τα μέτρα τους…). Το Facebook έχει ήδη δημοσιοποιήσει έναν οδηγό υπεύθυνης χρήσης των «έξυπνων» γυαλιών, π.χ. να τα απενεργοποιεί κάποιος σε χώρους όπως οι δημόσιες τουαλέτες, να μην τα χρησιμοποιεί για παράνομες πράξεις, όπως η υποκλοπή κωδικών ΡΙΝ κ.α.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Google, Microsoft, Apple κ.α.) αναπτύσσουν παρόμοια «έξυπνα» γυαλιά. Πάντως τα πρώτα τέτοια γυαλιά Google Glass δεν είχαν επιτυχία στους καταναλωτές λόγω υψηλής τιμής και προβλημάτων σχεδιασμού.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.