Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Ανακαλύφθηκε βάριο στις ατμόσφαιρες δύο καυτών εξωπλανητών

Ανακαλύφθηκε βάριο στις ατμόσφαιρες δύο καυτών εξωπλανητών

Επίγειο τηλεσκόπιο ανίχνευσε στις ατμόσφαιρες δύο καυτών εξωπλανητών το μέταλλο βάριο, το βαρύτερο χημικό στοιχείο που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα σε πλανήτες εκτός του Ηλιακού Συστήματος, το οποίο δεν αποκλείεται να πέφτει σαν βροχή μαζί με λιωμένο σίδηρο.

Το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου του Νότου (ESO) στη Χιλή, ανακάλυψαν βάριο και σίδηρο στους εξωπλανήτες WASP-76b και WASP-121b, δύο αέριους και καυτούς γίγαντες, αναφέρουν ερευνητές στην επιθεώρηση Astronomy & Astrophysics.

Η απρόσμενη ανακάλυψη εγείρει πληθώρα ερωτημάτων για το τι είδους ατμόσφαιρα έχουν οι δύο πλανήτες, οι οποίοι έχουν περίπου το μέγεθος του Δία και εκτιμώμενες επιφανειακές θερμοκρασίες 1.000 έως 2.500 βαθμών Κελσίου.

Οι ακραίες θερμοκρασίες οφείλονται στη μικρή απόσταση των πλανητών από το μητρικό άστρο τους, με την περίοδο περιφοράς, δηλαδή τη διάρκεια του έτους, να περιορίζεται σε μόνο μία έως δύο μέρες.

«Γιατί άραγε υπάρχει ένα τόσο βαρύ στοιχείο στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας αυτών των πλανητών; Δεν περιμέναμε σίγουρα να βρούμε βάριο, το οποίο ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε παρατηρηθεί σε κανέναν εξωπλανήτη» δήλωσε ο Τόμας Αζεβέδο Σίλβα του Πανεπιστημίου του Πόρτο στην Πορτογαλία, επικεφαλής της μελέτης.

Οι επιστήμονες αναρωτιούνται ποια φυσική διαδικασία μπορεί να εξηγήσει την παρουσία βαρίου σε τόσο μεγάλο υψόμετρο και στους δύο εξωπλανήτες. Μέχρι στιγμής δεν έχουν βρει κάποιον φυσικό μηχανισμό που εξηγεί το φαινόμενο.