Αστεροειδής «City killer» θα περάσει «ξυστά» από Γη και Σελήνη το Σάββατο – Συμβαίνει μια φορά τη 10ετία

Γεγονότα όπως αυτό συμβαίνουν μόνο περίπου μία φορά τη δεκαετία

Ο αστεροειδής, «city killer» που είναι ικανός να εξαφανίσει μια ολόκληρη πόλη, θα περάσει ανάμεσα από τις τροχιές της Γης και της Σελήνης αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ωστόσο, οι επιστήμονες είναι καθησυχαστικοί καθώς δεν θα «ακουμπήσει» ούτε τη Γη ούτε το φεγγάρι, αλλά αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρίας για τους επιστήμονες για να τον μελετήσουν.

Ο αστεροειδής που ανακαλύφθηκε πριν από έναν μήνα, γνωστός ως 2023 DZ2, θα περάσει σε απόσταση 515.000 χιλιομέτρων από το φεγγάρι το Σάββατο και, αρκετές ώρες αργότερα, θα περάσει από τη γη με ταχύτητα περίπου 28.000 χιλιομέτρων την ώρα σε απόσταση μόλις 68.000 χιλιομέτρων από τη Γη, σύμφωνα με τον Guardian.

Οι διελεύσεις αστεροειδών είναι συνηθισμένες, αλλά η NASA δήλωσε ότι είναι σπάνιο ένας τόσο μεγάλος αστεροειδής να έρθει τόσο κοντά και πως γεγονότα όπως αυτό συμβαίνουν μόνο περίπου μία φορά τη δεκαετία.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η διάμετρός του είναι κάπου μεταξύ 40 και 90 μέτρων.

Σε απόσταση μικρότερη από το μισό της απόστασης από εδώ μέχρι το φεγγάρι, ο αστεροειδής θα είναι ορατός με κιάλια και μικρά τηλεσκόπια.

«Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αυτός ο “δολοφόνος της πόλης” να χτυπήσει τη γη, αλλά η κοντινή του προσέγγιση προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία για παρατηρήσεις», δήλωσε ο επικεφαλής της πλανητικής άμυνας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, Richard Moissl, σε ανακοίνωσή του.

Οι αστρονόμοι του Διεθνούς Δικτύου Προειδοποίησης Αστεροειδών το θεωρούν ως καλή εξάσκηση για την πλανητική άμυνα, εάν και εφόσον ανακαλυφθεί ένας επικίνδυνος αστεροειδής που θα μπορούσε να χτυπήσει τη Γη, σύμφωνα με τη NASA.

Το Virtual Telescope Project θα παρέχει ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση της κοντινής επαφής.