Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Οι επιστημονικές ανακαλύψεις του 2022 που δίνουν ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον

Οι επιστήμονες δείχνουν τον δρόμο για το πως θα αλλάξει η ζωή μας προς το καλύτερο

Οι επιστημονικές ανακαλύψεις του 2022 που δίνουν ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον

Το 2022 μας αποχαιρετά και ενώ ακόμη ο κόσμος προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ της πανδημίας, η επιστημονική κοινότητα κάνει βήματα προς τα εμπρός ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις μελλοντικές προκλήσεις.

Οι προκλήσεις σε υγεία, κλιματική αλλαγή, διατροφή και ενέργεια είναι τεράστιες και εκατοντάδες ερευνητικές ομάδες ανά τον κόσμο εργάζονται πυρετωδώς για να βρούνε αυτό το κάτι παραπάνω που χρειάζεται η ανθρωπότητα.

Φυτό πάσπαλουμ

Το φυτό πάσπαλουμ το είδαμε στο Μουντιάλ του Κατάρ. Το γκαζόν που έδειξε απίστευτη ανθεκτικότητα στις δύσκολες συνθήκες του Κατάρ, είναι η ελπίδα για να αυξηθεί η αγροτική παραγωγή και να μειωθεί το πρόβλημα της πείνας στον πλανήτη μας.

Ανακαλύφθηκε ο μηχανισμός στο φυτό που του δίνει αυτές τις εξαιρετικές ιδιότητες να αναπτύσσεται ακόμα και αν ποτιστεί με θαλασσινό νερό, και πρόκειται να δοκιμαστεί στη καλλιέργεια του καλαμποκιού.

Μικροτσίπ στον εγκέφαλο

Είναι μεγαλύτερο πρότζεκτ αυτή τη στιγμή στην επιστημονική κοινότητα. Πρόκειται να φέρει επανάσταση στην ιατρική κοινότητα, αφού υπόσχεται όραση σε ανθρώπους με εκ γενετής τύφλωση, πρόκειται να βοηθήσει ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, και θα βοηθήσει στην επούλωση εγκεφαλικών τραυμάτων.

Το εγχείρημα αντιμετωπίζεται με ενδοιασμούς, καθώς πολλοί βλέπουν πως η εταιρεία του Έλον Μασκ που το χρηματοδοτεί θα το χρησιμοποιήσει για οικονομική εκμετάλλευση και όχι μόνο.

Εμβόλιο κατά του καρκίνου

Οι περισσότεροι μάθαμε τα εμβόλια mRΝΑ μέσα στην πανδημία. Η τεχνολογία mRNA πρόκειται να δώσει τη χαριστική βολή στον καρκίνο. Και μάλιστα στο πολύ άμεσο μέλλον. Πρόκειται να δημιουργηθούν εξατομικευμένα εμβόλια που θα εξολοθρεύουν τα καρκινικά κύτταρα.

Πυρηνική σύντηξη

Τον Δεκέμβριο, η υπουργός Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζένιφερ Γκράνχολμ ανακοίνωσε μια σημαντική επιστημονική ανακάλυψη για την αξιοποίηση της σύντηξης, την ενέργεια που τροφοδοτεί τον ήλιο και τα αστέρια.

Ερευνητές στο Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Livermore στην Καλιφόρνια παρήγαγαν για πρώτη φορά περισσότερη ενέργεια σε μια αντίδραση σύντηξης από όση κατανάλωσαν τα λέιζερ, κάτι που σημαίνει πως είναι βιώσιμο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς να υπάρχουν μειονεκτήματα.

Οι υποστηρικτές της σύντηξης ελπίζουν ότι μια μέρα θα μπορούσε να παραχθεί απεριόριστη, χωρίς άνθρακα, ενέργεια, εκτοπίζοντας τα ορυκτά καύσιμα και τις παραδοσιακές πηγές ενέργειας. Οι επιστήμονες βέβαια υποστηρίζουν πως για να χρησιμοποιηθεί αυτή η μορφή ενέργειας από τα σπίτια και τον κόσμο απέχουμε πολλά χρόνια, αλλά το πρώτο τεράστιο βήμα έγινε.