Τα 3 μυστικά που θα κάνουν τη διαφορά

Ο επαρκής ποιοτικός ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για να είσαι ένας υγιής, χαρούμενος και βέλτιστα λειτουργικός άνθρωπος. Αλλά, όπως συμβαίνει με πολλές σημαντικές πτυχές της ζωής, η επίτευξη αυτής της ποιότητας και της ποσότητας είναι ευκολότερο να το πούμε από το να γίνει. Κάθε είδους εμπόδια μπορούν να σταθούν μπροστά σου, και αυτό περιλαμβάνει το να έχεις έναν σύντροφο με διαφορετικό πρόγραμμα ύπνου από το δικό σου.

Ίσως εκείνος να δουλεύει νύχτες και εσύ τις μέρες, ή ο ένας από εσάς να είναι λάτρης της νύχτας και ο άλλος να αγαπά τα πρωινά. Ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην ίδια σελίδα του κύκλου ύπνου ή όχι, η ικανοποίηση των προσωπικών σου αναγκών είναι δύσκολη όταν ο σύντροφός σου συνηθίζει να σε κρατά ξύπνια με το δικό του πρόγραμμα. Πώς μπορείς λοιπόν να διατηρήσεις μια υγιή, ευτυχισμένη σχέση μαζί του εν μέσω αυτής της κατάστασης; 

1. Επικοινώνησε τα συναισθήματα και τις ανάγκες σου

Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες προκλήσεις σχέσεων, το πρώτο και ίσως πιο σημαντικό βήμα που πρέπει να κάνεις είναι απλώς να μιλήσεις. «Δώστε ο ένας στον άλλον την άδεια να είστε ειλικρινείς σχετικά με το πόσο εύκολο είναι για τον καθένα σας να έχει έναν υγιή, αποκαταστατικό ύπνο», λέει η κλινική ψυχολόγος και ειδικός στην ιατρική του ύπνου Holly Milling. Προτείνει να σκεφτείτε πώς ο ύπνος σας επηρεάζει τη σχέση σας, εάν ο ύπνος χωριστά (τουλάχιστον μερικές νύχτες) μπορεί να είναι καλύτερη επιλογή και πώς η αλλαγή αυτού μπορεί να ωφελήσει τη ζωή και την υγεία της σχέσης σας.

2. Δώστε προτεραιότητα σε ποιοτικό οικείο χρόνο μαζί εκτός του ύπνου

Εάν έχεις έναν σύντροφο με διαφορετικό πρόγραμμα ύπνου ή κοιμάστε ξεχωριστά για άλλο λόγο, μπορεί να χάσετε ορισμένα στοιχεία που τείνουν να συνοδεύονται από αυτήν την περιοχή, όπως η αγκαλιά. Σε αυτήν την περίπτωση, το να περνάτε άνετο χρόνο μαζί, ακόμα κι αν δεν κοιμάστε την ίδια ώρα, μπορεί να σας βοηθήσει.

«Διαθέστε χρόνο ο ένας για τον άλλον όταν έχετε κοινά ρεπό», λέει η σύμβουλος ισχέσεων Jennifer Kowalski. «Φάτε ένα γεύμα μαζί, προγραμματίστε βραδιές ραντεβού και φροντίστε να έχετε ο ένας τον άλλο προτεραιότητα εκτός δουλειάς και ύπνου».

3. Σκεφθείτε πώς να αντιμετωπίσετε τις διαταραχές του ύπνου

Αν θέλετε να συνεχίσετε να κοιμάστε μαζί, γίνετε δημιουργικοί και σκεφτείτε άλλους τρόπους λύσης για τα αντικρουόμενα προγράμματά σας. Το «διαζύγιο ύπνου», γνωστό και ως ο ύπνος σε διαφορετικά δωμάτια ή κρεβάτια, είναι μια επιλογή, αλλά η Kowalski λέει πως «συνιστάται γενικά να δοκιμάσετε πρώτα άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής». Για παράδειγμα, προτείνει ότι «αν θέλετε να πηγαίνετε για ύπνο σε διαφορετικές ώρες, θα μπορούσατε να συμφωνήσετε ότι θα βρίσκεστε σε διαφορετικό δωμάτιο, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί οποιαδήποτε ενόχληση».

Πότε το να κοιμάστε χωριστά μπορεί να είναι χρήσιμο;

Μερικά σημάδια ότι τα διαφορετικά ωράρια ύπνου μπορεί να είναι καλή ιδέα είναι η κακή απόδοση στην εργασία, η αδυναμία να μείνετε ξύπνιοι, η αδυναμία συγκέντρωσης και η ταλαιπωρία σε ρόλους φροντίδας.

Ένα άλλο σημάδι είναι η αγανάκτηση. «Ένας κακός βραδινός ύπνος μπορεί να βλάψει τη λειτουργικότητα, αλλά όταν αυτό συμβαίνει επανειλημμένα, θα αλλάξει τη διάθεση ενός ατόμου και θα αρχίσει να βλάπτει τη σχέση, ιδιαίτερα αν ο ένας κατηγορεί τον άλλο για το πόσο άσχημα νιώθει», λέει ο Kowalski.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η έλλειψη συμβατότητας ύπνου σημαίνει έλλειψη φυσικής συμβατότητας;
Ακόμα κι αν αποφασίσετε να προχωρήσετε με ένα διαζύγιο ύπνου, αυτό δεν σημαίνει ότι η ίδια η σχέση σας ή η σεξουαλική σας ζωή έχουν πρόβλημα. Και όποια κατάσταση τελικά αποφασίσετε ότι λειτουργεί για εσάς, απλά να ξέρετε ότι είναι δυνατό να βρεθεί η λύση. Το να μην μπορείς να κοιμηθείς καλά με τον σύντροφό σου μπορεί να είναι απογοητευτικό, αλλά δεν χρειάζεται να είναι ένα διαρκές ζήτημα ή να καταστρέψει τη σχέση.