
Η υπερβολική εξάρτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις κινεζικές πρώτες ύλες θα μπορούσε να αποδυναμώσει την βιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σημείο που θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει «επαρχία της Κίνας», προειδοποίησε Γερμανός αξιωματούχος.
Ο Stefan Scherer, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων AMG Lithium, δήλωσε στην εφημερίδα «The Guardian» την Τετάρτη ότι χωρίς προσωρινές προστασίες, η ΕΕ κινδυνεύει να μείνει περαιτέρω πίσω σε βασικές τεχνολογίες.
Η Κίνα επεξεργάζεται επί του παρόντος περίπου το 60% του παγκόσμιου λιθίου και κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή εξαρτημάτων μπαταριών, γεγονός που της δίνει τεράστια επιρροή σε κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού.
«Η Ευρώπη πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί από την Κίνα», δήλωσε ο Scherer στην εφημερίδα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Bitterfeld-Wolfen της Γερμανίας.
Παρά τις δεσμεύσεις της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, για μείωση της εξάρτησης και ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, ο Σέρερ δήλωσε ότι η αγορά συνεχίζει να κατακλύζεται από φθηνότερες κινεζικές εισαγωγές, από χάλυβα έως ολόκληρες μονάδες μπαταριών.
Χωρίς αποφασιστικά μέτρα από τις Βρυξέλλες, υποστήριξε, η βιομηχανική βάση της ΕΕ θα συνεχίσει να διαβρώνεται. «Ίσως θα ήταν καλύτερο να υποβάλουμε αίτηση για να γίνουμε επαρχία της Κίνας», είπε.
«Είναι μια ενδιαφέρουσα σκέψη αν την καλοσκεφτούμε. Βρισκόμαστε πραγματικά σε ένα σημείο καμπής και δεν έχει καμία σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία, είναι μια πλήρης αλλαγή στις παγκόσμιες σχέσεις».
Η φον ντερ Λάιεν έχει αναγνωρίσει τους κινδύνους της υπερβολικής εξάρτησης από το Πεκίνο και έχει πιέσει για «απορρόφηση κινδύνων» αντί για πλήρη αποσύνδεση.
Έχει επίσης κατηγορήσει την Κίνα ότι χρησιμοποιεί τακτικές που στρεβλώνουν την αγορά και απειλούν να αποβιομηχανοποιήσουν περιοχές της Ευρώπης ένας ισχυρισμός που απορρίπτεται κατηγορηματικά από Κινέζους αξιωματούχους.
Ο Scherer τόνισε επίσης τον κίνδυνο που θέτει η επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων ΕΕ-ΗΠΑ, προειδοποιώντας για περαιτέρω πιέσεις στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι Βρυξέλλες και η Ουάσινγκτον παραμένουν σε διαπραγματεύσεις ενόψει της προθεσμίας της 9ης Ιουλίου, μετά την οποία οι ΗΠΑ ενδέχεται να επιβάλουν δασμούς 50% σε όλες τις εισαγωγές της ΕΕ.
Ευρωπαίοι αξιωματούχοι επιδιώκουν να μετριάσουν τον προτεινόμενο βασικό δασμό 10% και να επιτύχουν παραχωρήσεις – συμπεριλαμβανομένων μειώσεων σε φόρο 25% στα αυτοκίνητα και δασμού 50% στον χάλυβα και το αλουμίνιο.
Το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο έχει εκτιμήσει ότι η Γερμανία θα μπορούσε να χάσει έως και 200 δισεκατομμύρια ευρώ (236 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2028 εάν οι δασμοί εφαρμοστούν πλήρως.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.